20:35 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
مالیات دائمی از زمین‌ و آپارتمان‌های لوکس بیش از ۵ میلیارد تومان

1399/10/10 11:30

عضو کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد :

مالیات دائمی از زمین‌ و آپارتمان‌های لوکس بیش از ۵ میلیارد تومان

نماد برتر- عضو کمیسیون اصل نود مجلس از برنامه دائمی شدن طرح یک فوریتی مالیات بر زمین‌ و آپارتمان‌های لوکس با ارزش روز بیش از ۵ میلیارد تومان خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، ابراهیم رضایی درباره طرح جدید مجلس برای دریافت مالیات سالیانه از املاک گران قیمت و لوکس که اواخر آبان با قید یک فوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد به فارس گفت : این موضوع با وجود لحاظ در بودجه سال جاری ، اجرایی نشده و از سوی دیگر قصد دائمی کردن این قانون است.


 


وی افزود : هدف از این طرح شامل سه ماده و سه تبصره ، کاهش فاصله طبقاتی با اخذ مالیات از کاخ‌ها، قصرها، خانه‌های مجلل، املاک گران‌قیمت و لوکس و کم کردن فاصله دهک‌های بالای درآمدی و پایین درآمدی جامعه است. بنابراین از همه مالکان حقیقی و حقوقی واحدهای مسکونی (آپارتمان یا زمین) با جمع ارزش روز املاک بیش از 5 میلیارد تومان)، سالانه مالیات دریافت خواهد شد .


 


رضایی ادامه داد: طبق ماده دوم این طرح ، همه افراد مشمول مالیات مکلفند مالیات سالانه املاک خود و فرزندان صغیر تحت تکفل را تا پایان اردیبهشت هر سال بعد به حساب سازمان امور مالیاتی بپردازند. در غیر این صورت مشمول جریمه خواهند شد. سازمان امورمالیاتی هم مکلف است نسبت به تکمیل اطلاعات سامانه املاک اقدام کرده و مالیات متعلق را تعیین و به نحو مقتضی به افراد مشمول اعلام کند.