00:21 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
ادارات در هفته جاری تعطیل هستند / شرط حضور کارکنان و درخواست از مردم

1399/09/08 00:40

رئیس سازمان اداری و استخدامی:

ادارات در هفته جاری تعطیل هستند / شرط حضور کارکنان و درخواست از مردم

نماد برتر- رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: ادارات در هفته جاری تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آن‌ها به تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، جمشید انصاری با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: اصل بر این است که ادارات در هفته جاری تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آنها به تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود. این تصمیم در جلسه چهارشنبه هیات دولت گرفته و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد. از مردم درخواست می شود از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند و کارهای اداری را برای حدود دو هفته عقب بیاندازند.


 


وی افزود: طرحی که در ستاد ملی کرونا تصویب و از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شده برای هر سه وضعیت زرد و نارنجی و قرمز، حدنصاب‌ هایی از کاهش نیرو را پیش‌بینی کرده و اصلا بحث دور کاری مطرح نیست. به اداراتی که زیرساخت‌های لازم در آنها مستقر شده و کارکنان آنها می توانند کار را از راه دور انجام دهند، اجازه داده و تکلیف کرده‌ایم از دورکاری استفاده کنند اما چون این اواخر شرایط، خیلی پیچیده شد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها بالا رفت، ستاد ملی کرونا برای قطع زنجیره شیوع بیماری این تصمیم را گرفت که اساساً خدمات ضروری را جدا کنیم و خدمات غیرضروری را به عقب بیاندازیم.


 


این مقام مسئول ادامه داد: بنابراین صرفاً دستگاه‌هایی که خدمات ضروری را ارائه می‌کنند و نمی‌شود آن خدمات را تعطیل کرد و دستگاه‌هایی که مأموریت‌ های اساسی دارند مانند کارکنان استانداری‌ها و فرمانداری‌ها لازم است در اداره حضور یابند. بنابر این بود که در شرایط قرمز، حداکثر تا یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند و مدیران می‌توانند کمتر از یک سوم از کارکنان را هم سازماندهی و بکارگیری کنند.


 


انصاری عنوان کرد: با توجه به توفیقاتی که در هفته نخست پیش آمد و نگرانی‌‌هایی که همکاران در وزارت بهداشت از تردد وسایل حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در صبح‌ها داشتند، رئیس جمهور دستور داد برای کمک به اجرای این طرح فقط کارکنانی در اداره حضور یابند که بالاترین مقام دستگاه حضور آنها را ضروری تشخیص دهد.