01:40 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
عرضه سیمان در بورس کالا و افزایش قیمت پاکت/ آمار مطلوب از عملکرد نیمه اول

1399/07/22 08:19

دبیر انجمن خبر داد:

عرضه سیمان در بورس کالا و افزایش قیمت پاکت/ آمار مطلوب از عملکرد نیمه اول

نماد برتر- دبیر انجمن صنعت سیمان با پیش بینی عرضه محصول در بورس کالا تا پایان سال و اعمال افزایش دو هزار تومانی پاکت از عملکرد مطلوب شرکتها در نیمه اول سال با رشد ۱۸ و ۱۳.۴ درصدی تولید و تحویل خبر داد.


به گزارش نماد برتر، عبدالرضا شیخان با اشاره به جلسه دو روز پیش هیئت مدیره انجمن صنعت سیمان با بررسی مواردی چون آخرین وضعیت تولید، تحویل و صادرات سیمان در ماه گذشته  گفت: در حالی فرایند پذیرش سیمان در بورس کالا بعد از مخالفت وزیر وقت صنعت ، متتفی شده بود که با توجه به اهمیت این رویداد ، فرایند پذیرش سیمان مجددا" از نقطه اول شروع خواهد شد و انتظار می رود با همکاری مسئولان تا پایان سال نهایی شود.



وی در واکنش به اعلام علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و وزیر سابق راه مبنی بر افزایش دو هزار تومانی قیمت سیمان پاکتی از دو هفته آینده ، توضیح داد: این موضوع ناشی از گرانی اخیر پاکت سیمان از دو به چهار هزار تومان است که هزینه تازه ایی به شرکت های تولیدکننده سیمان پاکتی متحمل کرده و قرار است مابه تفاوت این افزایش قیمت با افزایش قیمت ، لحاظ شود.



شیخان در مورد عملکرد نیمه اول شرکت های سیمانی طی نیمه اول سال هم به بورس پرس گفت: خوشبختانه وضعیت صنعت در 6 ماه گذشته ، مطلوب و رضایت بخش بود. به طوری که آمار تولید سیمان و کلینکر با رشد 13.4 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل به 33.9 میلیون تن رسید و در برابر رشد 18 درصدی تحویل محصول در داخل بالغ بر 6.4 میلیون تن هم صادر شد که برابر با دوره 6 ماه قبل است.