09:48 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
رشد ۱۵۷ برابری آموزشگاهای آزاد فنی و حرفه‌ای بعد از انقلاب

1397/11/14 15:15

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد؛

رشد ۱۵۷ برابری آموزشگاهای آزاد فنی و حرفه‌ای بعد از انقلاب

پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی نسبت به قبل از انقلاب، از رشد ۱۱ برابری در بخش دولتی و رشد ۵۵ برابری در بخش غیر دولتی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری راد ،سلیمان پاک سرشت، از افتتاح و بهره‌بردای پروژه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آستانه دهه فجر خبر داد و گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر در چند استان از جمله اصفهان، کردستان و یزد، پروژه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است. خوشبختانه ظرفیت‌های این سازمان در طول چهار دهه گذشته از رشد ۱۸ برابری در بخش دولتی و رشد ۱۵۷ برابری در بخش خصوصی برخوردار بوده است.

وی از رشد ۱۱ برابری عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی و رشد ۵۵ برابری در بخش غیر دولتی طی ۴۰ سال انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: تعداد حرفه‌های آموزشی در بخش دولتی و خصوصی به ترتیب ۴۳ و ۲۵.۵ برابر رشد داشته است.

پاک سرشت، درباره گسترش تعداد مراکز آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: در ۴۰ سال بعد از انقلاب تعداد مراکز آموزشی این سازمان در بخش دولتی رشد ۱۸ برابری داشته و از ۳۱ مرکز به ۵۵۲ مرکز رسیده است، همچنین در بخش خصوصی مراکز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد ما با رشد ۱۵۷ برابری از ۷۰ مرکز به ۱۱ هزار و ۱۳ مرکز رسیده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: این سازمان درحال حاضر دارای ۵۵۲ مرکز ثابت، ۸۵ شعبه آموزش، ۳۳۶ مرکز جوار کارگاهی، ۲۲۳ مرکز در زندان، ۳۳۵ مرکز در پادگان‌ها ،۲۰۷۴ کارگاه سیار شهری، ۲۱۰ کارگاه عشایری، ۳۱۰ کارگاه جوار دانشگاهی، ۳۱۲ کارگاه معتادان بهبود یافته، ۳۲۵ کارگاه در سکونت گاه‌های غیر رسمی، ۳۲۸۴ کارگاه سیار روستایی و ۸۹۴ کارگاه اصناف است.

به گفته وی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قبل از انقلاب اسلامی دارای ۲۱ مرکز آموزش جوار کارگاهی، سه مرکز کارآموزی و هفت مرکز آموزش حرفه‌ای بوده است

پاک سرشت در عین حال نقش آموزش‌های مهارتی را کلیدی و مؤثر خواند و گفت: کشورهایی که توانسته‌اند موفقیت‌هایی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دست بیاورند، آموزش فنی و حرفه‌ای جز لاینفک برنامه‌های آنها بوده است. تجربه گذشته به ما کمک کرده تا در دولت تدبیر و امید برای ادامه فرایندهای توسعه‌ای، آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در جایگاه ویژه‌ای قرار گیرد.

 ارائه آموزش‌های مهارتی و مهارت آموزی از سنین نوجوانی و جوانی به عنوان مؤلفه ایجاد اشتغال پایدار مورد تاکید بسیاری قرار گرفته است. برای توسعه مشاغل پایدار در استان‌ها به ویژه استان‌های محروم و با نرخ بالای بیکاری می‌توان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای را به روستاها برد و مهارت آموزی را به منظور تقویت اقتصاد خانوار و توسعه اشتغال روستایی گسترش داد.