01:45 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حفظ اشتغال

بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار ذخائر ارزی داریم/ نرخ دلار نباید بالا باشد
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هیچ روش اقتصادی تائید نمی‎کند که ارزش دلار تا این حد بالا باشد.
چرا جوانان به‌دنبال پشت‌میزنشینی هستند؟!
پایگاه خبری راد: کارشناسان عمده‌ترین دلیل بیکاری در کشور را نبود مهارت‌های مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار عنوان می‌کنند. به گفته آن‌ها هم‌زمان با پیشرفت تکنولوژی، لازمه جذب فارغ‌التحصیلان به بازار کار، مهارت است.
مقایسه فنی مسافری از چین با کراس اوور کوچک فرانسوی
پایگاه خبری راد: هدف غایی این مطلب تنها مقایسه این دو خودرو نیست بلکه قصد داریم به این بهانه واقعیاتی را درخصوص خودروهای مونتاژ یا تولید داخل کشور منعکس کنیم.
آمار بنگاه‌های مشکل‌دار کاهش یافت
پایگاه خبری راد: معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش تعداد بنگاه‌های مشکل‌دار به ۱۳۵۰ بنگاه خبر داد و با اشاره به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید گفت: فعالیت این کارگروه موجب صیانت بیش از ۴۲۰ هزار شغل شده است.
مهلت دو ماهه به بازنشستگان برای تحویل پست دولتی
پایگاه خبری راد: اصلاح و ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی، درخواست از سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص باقیمانده منابع طرح اشتغال روستایی و امضای تفاهم‌نامه افزایش اشتغال نیروهای انسانی تحصیلکرده از مهم‌ترین عناوین خبرهای این هفته حوزه اشتغال و تعاون بود.
گذشته تلخ پیمان‌سپاری ارزی را فراموش نکنید!
پایگاه خبری راد: پس از ابلاغ بخشنامه جدید ارزی و محدودیت برای صادرکنندگان به ویژه بخش خصوصی واقعی، نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: فعالان اقتصادی با برگشت ارز برای ادامه چرخه اقتصادی مخالف نیستند اما عمده ارز و امکانات در اختیار خصولتی‌ها و شبه‌دولتی‌هاست که باید ارز خود را برگردانند و پیمان‌سپاری ارزی فقط برای بخش خصوصی محدودیت می‌آورد. از سوی دیگر تجربه تلخ پیمان‌سپاری‌های ارزی در سال‌های گذشته نشان‌ می‌دهد این تصمیم بازارهای صادراتی را برهم می‌زند.
افزایش مجدد حقوق‌ها از چه زمانی؟
پایگاه خبری راد: گر چه افزایش مجدد حقوق کارکنان تا قبل از پایان سال جاری در دستور کار دولت قرار گرفته، اما از اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه این گونه برمی‌آید که فعلا در حال بررسی بوده و باید مسائل مربوط به آن از جمله آثار سوئی که می‌تواند در شرایط خاص فعلی اقتصاد به همراه داشته باشد، مورد توجه قرار گیرد. از این رو زمان اجرایی شدن این بسته هنوز مشخص نیست.
شرایط فعلی به ضرر "مصرف‌کننده" و "خودروساز" است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شرایط فعلی که قیمت رسمی فروش خودروهای داخلی کمتر از قیمت‌ تمام شده است، تنها به نفع دلالان و سفته‌بازان بوده و برخلاف منافع مصرف‌کنندگان و خودروسازان است.
ارائه بسته‌های تشویقی کمیته‌امداد به بنگاه‌های اقتصادی
پایگاه خبری راد: دستیار معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور گفت: بسته‌های تشویقی کمیته امداد به بنگاه‌های اقتصادی در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد ارتقاء یافت.
فساد، اختلاس و آقازاده‌ها کنترل شرایط اقتصادی را سخت کرده‌ است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر هماهنگی اقتصادی استانداری البرز گفت: بدون شک وقتی روز به روز قیمت دلار، سکه، کالاهای اساسی و مصرفی، دارو و حتی خدمات بالا می‌رود، دعوت مردم به صبر و آرامش کار ساده‌ای نیست و تازه در این شرایط انتشار اخباری مبنی برای فساد و اختلاس برخی و همچنین زندگی مرفه و بی درد برخی آقازاده‌ها داغ بیشتری بر دل مردم می‌گذارد و کنترل شرایط را سخت تر می‌کند.
صدور ۱۰۰ هزار یاراکارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی
پایگاه خبری راد: در همایش مدیران پست بانک ایران، تفاهمنامه‌هایی بین وزارت ارتباطات و پست بانک برای صدور ۱۰۰ هزار یارا کارت و نصب ۲۵۰ خودپرداز روستایی به امضا رسید.
منابع اشتغال روستایی در کجا هزینه شود؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار حفظ اشتغال موجود در شرایط فعلی اقتصاد را مهمتر از ایجاد شغل می‌داند. او تاکید دارد که دولت منابع اشتغال روستایی را به‌جای ایجاد شغل در روستاهای فاقد منابع آبی در جهت احیای بنگاه‌های خاموش و شهرک‌های صنعتی تعطیل شده صرف کند.
بیانیه انجمن واردکنندگان خودروی کشور
پایگاه خبری راد: این انجمن براین باور است اقتصاد کشور بدون در نظر گرفتن سلایق و نیازهای آحاد مردم هرگز نخواهد توانست به پویایی لازم دست پیدا کند.
 آمادگی انجمن واردکنندگان در همراهی با دولت دوازدهم
پایگاه خبری راد: انجمن واردکنندگان خودرو با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو با اعلام تبعیت از منویات رهبری، با صدور بیانیه ای بر همراهی با دولت روحانی، اعلام آمادگی کرد.
دود افزایش اجاره‌بها به چشم خانوارهای کارگری!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است طرح‌های مختلفی که تحت عنوان مسکن اجتماعی و مسکن کارگری مطرح شد کمکی به کاهش هزینه‌های مسکن کارگران نکرد.