10:50 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصیص ارز دولتی

وزارت صنعت از پس رانت‌های واردات برمی‌آید؟
پایگاه خبری راد: تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان طی مدت اخیر با اشکالات فراوانی همراه بود و شرایط را در بازار به گونه‌ای پیش برد که در نهایت برخی شرکت‌های سودجو به بدترین شکل ممکن ارقام نجومی به جیب زدند. حال بعد از گذشت سه ماه دولت تصمیم به تغییر در شیوه پرداخت ارز دولتی گرفته است.
شرایط دریافت ارز دولتی تغییر کرد/ وزارت صنعت مرجع شد
پایگاه خبری راد: روند دریافت ارز دولتی به واردکنندگان کالا تغییر کرده و از این به بعد به جای بانک عامل دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در ارتباط با تخصیص ارز به واردکنندگان براساس اولویت عمل می‌کنند.
نوسان نرخ ارز سالی ۵ درصد است نه ماهی ۳۰ درصد!
پایگاه خبری راد: رییس اتاق اصناف ایران ضمن تاکید بر اینکه بازار را با زد و بند نمی‌توان مدیریت کرد و بازار در گرانی کالاها مقصر نیست، گفت: نوسان نرخ ارز سالی ۵ درصد است؛ نه ماهی ۳۰ درصد!
نامه 3 اقتصاددان مجلس به رییس‌جمهوری درباره بازار ثانویه ارز
پایگاه خبری راد: روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی و یک نماینده اقتصاددان مجلس در نامه‌ای به حسن روحانی با اشاره به تصمیم دولت برای تشکیل بازار ثانویه ارز خواستار رعایت ملاحظاتی در این باره برای جلوگیری از بروز مجدد تبعات تصمیم ارزی قبل شدند.
۸۱ میلیون یورو دولتی کار خود را کرد!
پایگاه خبری راد: در حالی که حبوبات هم برای واردات بیش از ۸۱ میلیون یورو ارز دولتی گرفته، در بازار مصرف افزایش قیمت داشته اما این افزایش در حد ۰.۱ درصد بوده و این محصول در قعر جدول گرانی قرار دارد.
تعلل در ارائه انتشار اسامی دریافت‌کنندگان ارز موجب جعل اطلاعات می‌شود
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: باید لیست افرادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند به طور شفاف به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم ببینند که آیا این ارز برای ورود کالاهای اولیه کارخانجات یا کالاهای اساسی بوده و یا مبنی بر روابطی به برخی از افراد تعلق گرفته است.
واردکننده خودرو، چای‌ساز وارد می‌کند!
پایگاه خبری راد: در حالی لیست شرکت‌های دریافت‌کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی برای واردات منتشر شده که بررسی آن نشان می‌دهد یک شرکت واردکننده خودرو برای واردات اقلامی همچون چای‌ساز و قهوه‌ساز هم ارز دولتی دریافت کرده است.
 پیش از عمیق شدن دوران جنگ اقتصادی شفاف و صریح با مردم سخن بگویم
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران در مجلس گفت:‌ شرایط اقتصادی حال حاکم کشور نشان می‌دهد که تیم اقتصادی دولت نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد. کتمان واقعیت‌ها، سکوت و ندیدن جنگ اقتصادی صرفا چاله را به چاه تبدیل می‌کند.
۲۲۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات موبایل چه شد؟
پایگاه خبری راد: پس از اعلام پرداخت بیش از ۲۲۰ میلیون یورو ارز برای واردات موبایل و انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات این کالا از سوی وزیر ارتباطات، این سوال مطرح می‌شود که ۱۴۵ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده به واردکنندگان چرا هنوز به گوشی تبدیل نشده و همچنین گوشی‌هایی هم که با ارز دولتی وارد شده‌اند به قیمت مناسب در بازار فروخته نشده است که ضعف نظارت در این زمینه را گویاست.
مشکلات ارزی برای یک گالری!
پایگاه خبری راد: مدیر گالری مژده از عدم برپایی غرفه عکس هنرمندان ایران در آرت فر گرجستان به جهت نبود هماهنگی در نظام بانکی خبر داد.
تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات خودرو باید متوقف شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایط تنگنای ارزی تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودروهای لوکس برخلاف منطق و عقلانیت است و باید متوقف شود.
پرداخت ارز۴۲۰۰ تومانی برای خودروهای لوکس برخلاف منطق است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: در شرایط تنگنای ارزی تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودروهای لوکس برخلاف منطق و عقلانیت است و باید متوقف شود.
واردات خودرو ۵۱ برابر صادرات آن
پایگاه خبری راد: در شرایطی صادرات خودروهای سواری ایران ۳۸ میلیون دلار است که در سال ۱۳۹۵ بالغ بر یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار خودروهای خارجی وارد شده‌ که ارزش آن در قیاس با صادرات ۵۰.۹۲ برابر است.
تیشه به ریشه صادرات خودرو
پایگاه خبری راد: آمارها گویای آن است که تنها در یک سال گذشته صادرات انواع خودرو کاهشی ۲۵ درصدی را تجربه کرده است؛ آماری که رییس سازمان توسعه تجارت آن را تایید کرده و کاهش قدرت خرید در خاورمیانه، توقف یا کاهش صادرات به کشورهایی مانند سوریه و عراق و همچنین مشکل نقل و انتقال ارز را از اصلی ترین دلایل این کاهش صادرات عنوان می‌کند.
صفحه قبل | صفحه بعد