17:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس

شایعه گرانی مردم را به پمپ بنزین‌ها کشاند
پایگاه خبری راد: حدس و گمان‌های افزایش قیمت سوخت از زمانی که در بودجه سال ۱۳۹۷ به دولت اجازه داده شد قیمت بنزین را افزایش دهد، گوشه ذهن مردم نشست به طوریکه با اینکه بسیاری از مسئولان از وزیر نفت گرفته تا نمایندگان مجلس بارها بر عدم افزایش قیمت بنزین تاکید کرده اند، باز هم هربار شایعه‌ افزایش قیمت یا دو نرخی شدن بنزین مردم را به صورت غیرعادی به پمپ بنزین‌ها کشانده و در برخی نقاط کشور مردم از ترس گران شدن بنزین در پمپ بنزین‌ها صف می‌کشند.
احتمال سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت وجود دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «احتمال دو نرخی شدن بنزین و سهمیه‌بندی وجود دارد»، گفت: در صورتی که مصرف بنزین کاهش پیدا نکند و یا از ناحیه تحریم‌ها تحت فشار قرار گیریم، بنزین دو نرخی شده و سهمیه‌بندی اعلام می‌شود که قیمت جدید را هم وزارت نفت تعیین خواهد کرد.
 خاموشی‌ها تا پایان تابستان ادامه دارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت که بر اساس قول وزارت نیرو، زمان‌بندی خاموشی‌از روز شنبه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
براساس توافق اوپک کشورها باید کاهش تولید نفت خود را جبران کنند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس توافق صورت گرفته در اجلاس اوپک، کشورها تولید نفت خود را به همان سهمیه‌ای که سال ۲۰۱۶ تعیین شده بود، خواهند رساند.
 از قیمت هر بشکه نفت بین ۶۵ تا ۷۰ دلار استقبال می‌کنیم
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ما از قیمت نفت بین ۶۵ تا ۷۰ دلار به ازای هر بشکه استقبال می‌کنیم، گفت: افزایش قیمت نفت بیش از این میزان باعث تبعات بعدی و حتی در آینده منجر به کاهش قیمت نفت می‌شود به همین دلیل ما معتقدیم که قیمت نفت بین ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه مناسب است.
کمیسیون انرژی موضوع خرید و فروش نفت را بررسی می‌کند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی موضوع خریداران نفت ایران بعد از خروج آمریکا از برجام در این کمیسیون خبر داد.
با خروج توتال، شرکت چینی CNPC و پتروپارس جایگزین می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با تشریح شرایط سرمایه‌گذاری توتال در میدان نفتی پارس جنوبی بعد از خروج این شرکت از ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، گفت که با خروج توتال، شرکت چینی CNPC و شرکت پترو پارس جایگزین می‌شود یعنی شرکت چینی سهام توتال را گرفته و مشترکا از طریق تامین منابع فاینانسی پروژه را با شرکت پترو پارس جلو می‌برد.
 تعیین تکلیف وضعیت فروش نفت منوط به مذاکرات با اروپایی‌ها است
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ادامه وضعیت فروش نفت و حل مشکل نقل و انتقال پول منوط به نتیجه مذاکرات ایران با کشورهای اروپایی است، گفت: می‌توان از روش‌هایی همچون دادن امتیاز برای خرید نفت و یا مدت‌دار کردن و برخورداری شرایطی برای خریداران پیش‌بینی‌های لازم را برای آینده کرد.
قوای سه‌گانه می‌توانند اثرات سازنده‌ای را در اجرایی‌شدن شعار سال داشته باشند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده مسئولان از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای تولید داخل تاثیرگذار است ولی مهمتر از این مسئله تصمیم و اراده مسئولین در تحقق شعار سال است.
اعضای کمیسیون انرژی از عسلویه بازدید می‌کنند
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بازدید اعضای این کمیسیون از منطقه عسلویه خبر داد.
ناگفته‌ای از فرار متهم فساد جدید نفتی
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اختلاس‌گر ۱۰۰ میلیاردی در بخش اکتشافات وزارت نفت تنها سه ساعت پس از مطلع‌شدن، ایران را ترک کرده است.
وزارت نفت و سدی به نام کمبود سرمایه
پایگاه خبری راد: اگر به نفت به مثابه ثروت ملی نگاه شود، دارا بودن منابع هیدروکربوری یک وجه آن و داشتن سرمایه و دانش کافی برای برداشت از این منابع وجه دیگر این ماجرا است و ایران که با دارا بودن منابع عظیم نفتی و گازی عنوان یک کشور نفتی را یدک می کشد با گذشت سال ها همچنان در وجه دوم ماجرا دچار چالش است.
توقف قرارداد ایران و نروژ در زمینه FLNG
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیته مشترکی بین وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس مساله قرارداد ایران با شرکت نروژی در زمینه FLNG را بررسی می‌کند.
اظهارات «زنگنه» درباره مهار آتش چاه نفتی رگ سفید
پایگاه خبری راد- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: نظر وزیر نفت این است که مهار آتش چاه نفتی رگ سفید اصل است اما نباید تلفات انسانی داشته و سلامت افراد به خطر افتد.
جزئیات تفاهم ایران با اگزیم بانک چین در ساخت کشتی‌های نفت‌کش
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جزئیات تفاهم اولیه در ساخت کشتی‌های نفت‌کش با اگزیم بانک چین را تشریح کرد.