21:38 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حفظ اشتغال

جزییات طرح جدید بیمه بیکاری
پایگاه خبری راد: معاون اشتغال وزیر کار با تشریح جزییات طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری گفت: افرادی که دوره‌های کارورزی را گذرانده باشند و در جایی مشغول به کار شوند، وزارت کار سهم بیمه کارفرمای آنها را می‌پردازد.
انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون
پایگاه خبری راد: برگزاری یکصد و هشتمین اجلاس سازمان جهانی کار،حمایت از تشکیل و توسعه تعاونی‌های دانش بنیان و انتقاد از عدم واگذاری‌ها به بخش تعاون از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.
دولت به سمت ارز تک نرخی پیش رود
پایگاه خبری راد: دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: دولت باید به سمت ارز تک نرخی پیش رود و استثنائاتی را برای برخی از حوزه‌‎ها از جمله دارو و کالاهای اساسی ایجاد کند.
برای لشگر تحصیلکردگان بیکار چه کار کرده‌ایم؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید اگر برای اشتغال فارغ التحصیلان بیکار فکری نکنیم با لشگری از بیکاران تحصیلکرده جویای کار مواجه خواهیم شد که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود و پیامدهای چنین انباشت نیرویی، سخت و پرهزینه خواهد بود.
ماندگاری شغل در بخش صنعت بیشتر است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با بیان این که بدون ایجاد زیرساختهای لازم برنامه های اشتغال به نتیجه نمی‌رسد، گفت: اگر چه اشتغال پایدار هزینه‌بر است ولی باید به سمت پایداری مشاغل برویم.
۳۷ هزار واحد تولیدی موفق به جذب تسهیلات رونق تولید شدند
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: ۳۷ هزار واحد تولیدی در کشور موفق به جذب ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید شدند.
شرط سر کار ماندن کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که امنیت شغلی کارگران در گرو پایداری شغل است و اگر می‌خواهیم کارگران سر کار بمانند، باید بنگاههای اقتصادی را حفظ و امنیت شغلی نیروی کار را تضمین کنیم.
حلقه گم‌شده خصوصی‌سازی پیدا شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرانجام بعد از گذشت ۱۴ سال از آغاز خصوصی‌سازی‌ها در ایران بندی را مصوب کردند که بر اساس آن یکی از حلقه‌های اصلی مفقوده در انجام خصوصی‌سازی‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد. "اهلیت" این حلقه گمشده خصوصی‌سازی در ایران است که به گواه بسیاری از اقتصاددانان حتی از قیمت فروش اموال دولتی هم مهمتر است.
موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی سازی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان خصوصی‌سازی در هفت محور موافقت کردند.
"رونق تولید" چتر نجات اقتصاد می‌شود
پایگاه خبری راد: مقام معظم رهبری چندین سال است که با هدف بهبود معیشت و اقتصاد کشور نام سال را حول محور مسائل اقتصادی انتخاب می‌کنند، در همین راستا قرار شد سال ۱۳۹۸ نام رونق اقتصادی را با خود یدک بکشد تا دریچه‌ای شود برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور و پایان سال شاهد ثمرات درخشان عرصه‌های تولید و خودکفایی در ایران باشیم.
کاهش تورم و ثبات قیمت‌ها برنامه می‌خواهد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای کاهش نرخ تورم و بیکاری در سال ۹۸ ابراز امیدواری کرد که در سال جدید چشم انداز رونق تولید و بازار کار، کاهش تورم و ثبات قیمتها در بازار را شاهد باشیم.
قانون کار نیاز به اجرای صحیح دارد، نه اصلاح
پایگاه خبری راد: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران مهم‌ترین اولویت و دغدغه خود در سال ۹۸ را حفظ اشتغال موجود عنوان کرد و گفت: قانون کار از پویایی و ظرفیت بالایی برخوردار است و نیازی به اصلاح ندارد.
سند ملی اشتغال به دولت رفت
پایگاه خبری راد: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به برخی ابهامات و انتقادات به سیاست‌های اشتغالی اعلام کرد: هم اکنون سند ملی اشتغال از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شده و در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است و کار بررسی آن در جلسه‌های بعدی پایان می‌یابد و به زودی ابلاغ خواهد شد.
تشدید معضل کمبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی سمنان
پایگاه خبری راد: یک تولیدکننده و صادرکننده با اشاره به فشارهای ناشی از تحریم‌های ظالمانه بر تولیدکنندگان و خصوصاً واحدهای تولیدی کوچک‌تر گفت: متأسفانه در این شرایط فشارهای داخلی کمتر از فشارهای خارجی نیست.
بقای زندگی کارگران چطور تضمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار، در فرایند تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران، دولت هم باید موجودیت کارگاه‌ها و حفظ اشتغال بنگاه‌ها را مدنظر قرار دهد و هم قدرت خرید کارگران را برای دوام و بقای زندگی حفظ کند.