07:25 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تخصیص ارز دولتی

تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به قطعه‌سازان تکذیب شد
پایگاه خبری راد: رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: اعلام صورت گرفته مبنی بر تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به صنعت قطعه‌سازی برای واردات مواد اولیه، نادرست است و قطعه‌سازان مشول دریافت این ارز نیستند.
میوه یک‌ساله ۶۷ درصد جهش کرد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قیمت میوه در بازار رو به افزایش است، عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران سرمازدگی، افزایش قیمت ماشین‌آلات و نهاده‌های تولید و حمل‌ونقل را از دلایل افزایش قیمت میوه می داند.
مرغ دلار نمی‌خواهد!
پایگاه خبری راد: درحالیکه گوشت مرغ به عنوان یکی از ۲۵ کالای اساسی اعلام شده است که قرار است دلار ۴۲۰۰ تومانی به آن تعلق گیرد، رییس انجمن مرغداران گوشتی می‌گوید در تولید این محصول نه‌ تنها خودکفا هستیم بلکه ظرفیت افزایش ۵۰ درصدی تولید را هم داریم؛ لذا نیازی به تخصیص ارز دولتی برای واردات این محصول نیست.
پشت پرده لیست ارز دارویی در «پایش» امشب
پایگاه خبری راد: برنامه «پایش» امشب با موضوع تخصیص ارز دولتی به واردات دارو روی آنتن می‌رود.
مکمل‌ تغذیه‌ای و ورزشی، کالای اساسی نیست
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تخصیص یا عدم تخصیص ارز ترجیحی دولتی به مکمل‌های تغذیه‌ای عنوان کرد: مکمل‌های تغذیه‌ای، رژیمی و ورزشی از ابتدای تغییر مقررات ارزی و تخصیص ارز دولتی به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی هم گروه هدف ارز دولتی نبودند و کماکان هم نخواهند بود.
تخصیص ارز مورد نیاز رانندگان از نیمه دوم مرداد
پایگاه خبری راد: سازمان راهداری اعلام کرد که با به پایان رسیدن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به رانندگان حوزه حمل و نقل بین‌المللی از نیمه دوم ماه جاری این رانندگان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک عامل دریافت کنند.
پیش‌بینی افت شدید تقاضا در بازار
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: باتوجه به اینکه اولین واکنش مردم در شرایط افزایش قیمت‌ها، افزایش شدید تقاضا و خالی کردن بازار است و این تقاضا مصنوعی است، پیش‌بینی می‌شود بازار با یک افزایش و کاهش شدید تقاضا روبرو شود.
مشکلات اقتصادی با تیم فعلی حل نمی شود
پایگاه خبری راد: سرپرست اسبق وزارت اقتصاد با بیان اینکه طرز مدیریت فعلی در اقتصاد پیک‌نیکی است تاکید کرد: تا زمانی که تیم اقتصادی فعلی و کسانی که قبلا امتحانشان را پس داده‌اند در بستر تصمیم‌گیری‌های اقتصادی باشند، کاری از پیش نخواهد رفت.
مهلت ۱۵ روزه به تولیدکنندگان لوازم خانگی/ تشکیل کارگروهی برای رصد بازار
پایگاه خبری راد: در پی افزایش ۴۰ درصدی قیمت لوازم خانگی و بروز دیگر مشکلات مانند فروش قطره چکانی در این بازار، ستاد ستاد تنظیم بازار مصوب کرد تا کارگروهی برای کنترل و رصد وضعیت بازار لوازم خانگی تشکیل دهد و به تولید کنندگان برای تامین و بهبود این وضعیت مهلت ۱۵ روزه داد.
آخرین خبرها از بسته جدید ارزی و نرخ دلار
پایگاه خبری راد: طبق اعلام دولت و مجلس، سیاست ارزی بانک مرکزی در حال بازنگری است و به زودی این بسته جدید ارائه می‌شود اما آنچه از مسئولان اتاق بازرگانی شنیده شده، بر اساس این بسته، از این پس مرجع رسمی نرخ دلار بازار ثانویه است که قیمت پیشنهادی آن ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان خواهد بود و دلار ۴۲۰۰ تومانی فقط برای واردات کالاهای اساسی و دارو اختصاص می‌یابد و ارز صادرکنندگان عمده غیرنفتی از سامانه نیما به بازار ثانویه منتقل می‌شود. همچنین میزان ارز مسافری نصف خواهد شد.
سرگردانی ۱۲ هزار کامیون لب مرز
پایگاه خبری راد: پای تلاطمات ارزی به مرز هم کشیده شد. از پایان سال گذشته بود که با افزایش بی‌ضابطه نرخ ارز و قاچاق‌اعلام‌شدن خرید و فروش دلار در بازار آزاد، ترانزیت بین‌المللی به چالش کشیده شد و رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با صاحبان بار دچار مشکل شدند. بر این اساس صاحب بار یا همان صادرکننده علاوه بر اینکه با جابه‌جایی ارز خود در سیستم بانکی جهانی دست به گریبان بود، حالا با رانندگان کامیون نیز دچار مشکل شد.
ژن‌های خوب به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: اوایل تیر ماه، وزیر جوان کابینه با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه، خبرساز شد؛ خبری که مورد توجه و تقدیر بسیاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی قرار گرفت.
تحقیق و تفحص از ارز دولتی در مجلس کلید خورد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تقدیم تقاضای تحقیق و تفحص از ارز دولتی به هیات رییسه مجلس خبر داد.
راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اجرای دولت الکترونیک است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اصلاح فرآیندهاست، گفت: اصلاح فرآیندها با دولت الکترونیکی امکان‌پذیر است و اگر مشکل دولت الکترونیکی را حل کنیم، مشکل فساد در کشور حل می‌شود.
کبیری: مقابله با مفاسد با پیش فرض جنگ اقتصادی باشد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت نظارت و ورود قوه قضاییه به تخلفات اقتصادی تاکید کرد و گفت که گزارش‌هایی دریافت می‌شود که نشان می‌دهد برخی کالاهایی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند با نرخ بالاتر از ارز دولتی در بازار عرضه می‌شوند.