16:59 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزمایشگاه

قرارداد دانشگاه امیرکبیر برای دستیابی به فناوری کنترل سولفید هیدروژن در مخازن گازی جنوب
نماد برتر- دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرارداد پژوهشی درخصوص بررسی علل و منشاء ژئوشیمیایی افزایش سولفید هیدروژن در مخازن گازی جنوب ایران و ارائه راهکارهای اجرایی کاهش آن امضا کردند.
۵ درصد سرمایه کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود
نماد برتر-معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشاورزی ۲۳ تا ۲۵ درصد اشتغال کشور را ایجاد کرده اما تنها پنج درصد از کل سرمایه‌های کشور در این بخش مصرف می‌شود.
عرضه سامانه‌ای برای بازار سرمایه/تأسیس اولین کالج هوش مصنوعی ایران
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت‌هایی برای تشکیل اکوسیستم کامل هوش مصنوعی، سامانه‌هایی در این حوزه عرضه کردند که توانستند بازارگاه هوش مصنوعی را در کشور ایجاد کنند و به گفته آنها سامانه‌های هوش مصنوعی عرضه‌شده به گونه‌ای است که افراد حتی بدون داشتن سواد و یا توانایی تکلم نیز قادر به بهره‌برداری از این سامانه‌ها هستند.
افزایش تجهیزات تفریحی تحت پوشش استاندارد استان مرکزی به 2269 مورد
نماد برتر- مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: تجهیزات تفریحی تحت پوشش از 133 عدد به دو هزار و 269 عدد و تعداد آزمایشگاه های همکار از 36 عدد به 61 عدد رسیده است.
کتابی که سرگذشت شکست و موفقیت کارآفرینان را در تولید فناوری حکایت می‌کند
نماد برتر- طی مراسمی آنلاین از کتاب سرگذشت یک کارآفرین با عنوان "همه‌فن حریف" در ستاد توسعه فناوری نانو رونمایی شد؛ این کتاب سرنوشت فناوری‌های مختلفی را که بنا به ضرورت کشور تولیدشده، نشان می‌دهد.
چگونگی حمله باج‌افزاری به یکی از زیرساخت‌های کشور
نماد برتر- بررسی‌های اولیه در آزمایشگاه مرکز مدیریت راهبردی افتا نشان می‌دهد که مبدا اصلی حمله اخیر باج‌افزاری، اجرای یک کد پاورشل از روی یکی از سرورهای DC سازمان بوده است.
ارائه یارانه ۱۰ تا ۵۰ درصدی برای خریداران تجهیزات ایران ساخت
نماد برتر- در هشتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به خریداران تجهیزات ایران ساخت یارانه ۱۰ تا ۵۰ درصدی اعطا خواهد شد.
تولید فرآورده‌های آزمایشگاهی که ارزبری بالایی به دنبال دارند
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دسته‌ای از پلیمرها را برای کاربردهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی تولید کردند که تاکنون وارداتی بوده و با توجه به نوسانات ارزی امکان واردات آن ها کاهش یافته است.
تنها زرشک بی دانه جهان در حال پوسیدن
نماد برتر- زرشک یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است، حال آنکه حتی مردم ایران آن را به نام خراسان جنوبی نمی‌شناسند که اگر می‌شناختند این محصول روی دست کشاورز باد نمی‌کرد.
 تجارتی به نام واکسن کرونا
نماد برتر- در حال حاضر سیاست شامل مسابقه فضایی، مسابقه تسلیحاتی، مسابقه فناوری و درنهایت مسابقه واکسن شده است که بین ابرقدرت‌های جهان در سال انتخاباتی ایالات‌متحده برپاشده است.
امکان تولید طیف وسیعی از نانوالیاف با دستگاه الکتروریسندگی ایران‌ساخت فراهم شد
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با تولید تجهیزات الکتروریسندگی خودکار، امکان تولید الیاف صاف، متخلخل، هسته‌ای پوسته‌ای و نانوالیاف چندجزئی را در کشور فراهم کرده و توانستند طیف وسیعی از نانوالیاف را به بازار عرضه ‌کنند.
تولید سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور
نماد برتر- به گفته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع، میزان ذخیره شناخته شده قطعی قیر طبیعی (بیتومین) کشور تاکنون حدود ۱.۵ میلیون تن است و سالانه ۷۶ هزار تن قیر طبیعی در کشور تولید می‌شود.
تولید زعفران گلخانه‌ای به روش هواکشت
نماد برتر- پژوهشگران دانشگاه رازی موفق به تولید زعفران گلخانه‌ای به روش ایروپونیک (هواکشت) شدند.
کاهش زمان و هزینه تولید فیلتر روغن با چسب نانو
نماد برتر- یکی از شرکت‌های تولیدی و رنگسازی برای تامین نیاز صنایع تولیدکننده فیلتر روغن، چسب ویژه‌ای را به بازار عرضه ‌کرد که به کاهش هزینه و افزایش سرعت تولید فیلتر روغن کمک شایانی کرده است.