11:57 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بورس

«ونفت» خریدار و فروشنده نبود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱، سهام هیچ شرکت را نخرید و نفروخت.
فرآیند پرداخت سودهای رسوب شده سهامداران همزمان با عید سعید فطر
نماد برتر- مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار طی اطلاعیه‌ای از اجرایی شدن فرآیند پرداخت مطالبات سنواتی سهامداران –سودهای رسوب‌شده- همزمان با عید سعید فطر خبر داد.
افزایش نمادهای بدون حجم مبنا در فرابورس به ۴۶ نماد
نماد برتر- معاون نظارت بازار فرابورس ایران گفت: بر اساس الزام بررسی ماهانه طبق ضوابط، در انتهای فروردین بررسی و محاسبات مجدد صورت گرفته و تعداد این نماد‌ها در حال حاضر به ۴۶ نماد افزایش یافت.
مشخصات قرارداد اختیار معامله زعفران نگین تغییر کرد
نماد برتر- مدیریت توسعه بازار مشتقه همچنین در اطلاعیه جداگانه‌ای از تغییر مشخصات قرارداد اختیار معامله زعفران نگین نیز خبر داده است.
یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن سیمان روی تابلوی می‌روند
نماد برتر- تالار سیمان در بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۹۶۶ تن سیمان از سوی ۶۴ شرکت سیمانی است.
بررسی آثار انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی روی میز مشورت
نماد برتر- جلسه "شورای مشورتی" با موضوع " بررسی آثار و ابعاد مختلف انجام معاملات بازار اولیه و ثانویه گواهی سپرده بانکی در بازار سرمایه کشور " برگزار شد.
کاهش نگرانی از تاثیر افزایش بهای گاز بر سودآوری بنگاه‌های بورسی با اقدام به‌موقع دولت
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با حمله روسیه به اوکراین و چند برابر شدن نرخ گاز در چند ‌هاب، کل سود صنعت از بین می‌رفت، اما با اقدام به موقع دولت و تعیین سقف برای هزینه خوراک و نیز تخفیف بیشتر برای مصرف سوخت برخی صنایع، نگرانی‌ها کاهش یافت و از ایجاد مشکل در بورس جلوگیری شد.
فولادسازان بزرگ خواستار لغو عوارض صادرات فولاد شدند
نماد برتر- تعدادی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد کشور در نامه‌ای خطاب به معاول اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار، خواستار توقف اجرای مصوبه وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد برای کار کارشناسی جامع‌تر و استفاده از تجربه‌ها و نظرات متخصصان و خبرگان و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران شدند و نسبت به اجرای آن هشدار دادند.
انتشار اوراق گام بانک رفاه به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریالی
نماد برتر- اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) متعلق به بانک رفاه کارگران در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس پذیرش شد. این اوراق با نماد «گام ۰۱۰۸۱۳» به تعداد ۳۵۰ هزار ورقه پذیرش‌شده و مبلغ کل اوراق ۳۵۰ میلیارد ریال است. مدت اوراق ۹ ماهه و تاریخ سررسید آن ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ است.
عرضه بیش از ۱۲۵هزار تن انواع فروآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تن فرآورده هیدروکربوری است.
صعود بورس چه تاثیری روی ارزش سهام عدالت گذاشت؟
نماد برتر- روند صعودی بازار سرمایه باعث افزایش ارزش واقعی سهام عدالت نیز شده و درحالی که ارزش واقعی سهام ۴۹۲ هزار تومانی در اواسط فروردین ماه بیش از ۱۱ میلیون تومان بود، طبق آخرین امار به بیش از ۱۲ میلیون تومان رسیده است.
امکان دو برابر شدن دامنه نوسان سهام به درخواست بازارگردان
نماد برتر- براساس ماده ۲۱ دستور العمل فعالیت بازارگردانی مصوب هیات مدیره سازمان بورس، اجازه افزایش دامنه نوسان به درخواست بازارگردان به هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران محول شده است.
روز شلوغ رینگ داخلی بورس انرژی ایران
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از ۷۰ هزار و ۲۴۶ تن فرآورده هیدروکربوری است.
ضرورت امروز بازار سرمایه؛ تطبیق زمان‌های معاملاتی با بازارهای جهانی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سبدگردان «هیوا» با مناسب دانستن اقدام اخیر سازمان بورس مبنی بر افزایش عمق مظنه‌ها، افزود: همزمان با این مباحث باید به افزایش ساعت و روزهای معاملاتی نیز پرداخته شود؛ زیرا یکی از عدم تقارن‌هایی که در بازار سرمایه وجود دارد بابت اختلاف ساعت و روزهای معاملاتی با بازارهای بین المللی است، موضوعی که توجه به آن می‌تواند بر نوسانات قیمتی و پیش‌بینی‌پذیری بازار کمک کند.
عملکرد بورس تهران در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه
نماد برتر- در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه نسبت به هفته منتهی به ۱۷ فروردین ماه کاهشی شد؛ این در حالی است که حجم معاملات افزایش ۴.۱۲درصدی را به ثبت رساند. همچنین، شاخص هم وزن نیز افزایش ۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.