19:50 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حفظ اشتغال

پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی
نماد برتر- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از پرداخت ۲۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های اشتغال روستایی خبر داد و گفت: طرح هر روستا یک محصول در ۱۷۰ روستای کشور به اجرا درآمده و تا پایان دولت در ۵۰۰ روستای دیگر اجرا خواهد شد.
چرا آمار شکایات کارگری کم شده است؟
نماد برتر- باوجود آنکه در سالهای گذشته بخشی از کارگران به دلیل عدم پرداخت حقوق قانونی خود از جمله حق بیمه، حق سنوات و حقوق معوقه به هیأت‌های حل اختلاف شکایت می‌کردند، آمارها نشان می دهد که تشکیل پرونده های شکایات کارگری کاهش یافته و ثبت دادخواستها روند نزولی را طی کرده است.
ثبت نام وام کرونا یک ماه دیگر تمدید شد
نماد برتر- بر اساس اعلام سخنگوی دولت، مهلت ثبت نام تسهیلات حمایتی کرونا تا آخر مهر ماه تمدید شده است تا فرصت دیگری در اختیار کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا قرار داده شود.
ایجاد فرصتهای شغلی با گسترش سرمایه گذاری
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار حفظ امنیت شغلی کارگران را مستلزم دوام و بقای واحدهای تولیدی دانست و بر گسترش سرمایه گذاری برای ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر تاکید کرد.
کاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران در سال گذشته
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست‌باف می‌گوید یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اقتصادی ایران که آمریکا بر روی محدود کردن آن دست گذاشته حوزه فرش دست‌باف ایران بوده است و تحت تاثیر محدودیت‌ها صادرات این محصول کاهش جدی داشته است.
آغاز اعطای تسهیلات به شرکت‌های متوسط و بزرگ آسیب دیده از شیوع کرونا
نماد برتر- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آغاز اعطای دوره سوم اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا خبر داد و گفت: این تسهیلات به شرکت‌های متوسط و بزرگ با بیش از ۵۰ نیروی انسانی که دارای شرایط باشند، اعطا خواهد شد.
دو دلیل آسیب پذیری مشاغل خدماتی در بحران کرونا
نماد برتر- یک کارشناس بازار کار با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت مردم در دوران کرونا و نقش دستگاه دیپلماسی در تقویت بازار کار، علل آسیب پذیری مشاغل خدماتی و راههای حمایت از کسب و کارها در شرایط کرونا را تشریح کرد.
آخرین مهلت استفاده از تسهیلات کرونایی شرکت‌های آسیب‌دیده
نماد برتر- آخرین مهلت استفاده از تسهیلات ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و همچنین شرکت‌های خلاق، شتاب‌دهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی تا پایان تیرماه خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد.
شرایط پرداخت وام کرونا به متقاضیان فاقد بیمه اعلام شد
نماد برتر- وزارت کار شیوه نامه پرداخت تسهیلات کرونا به کسب و کارهای فاقد بیمه را با هدف حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و بنگاه‌هایی که فاقد پرونده بیمه ای یا کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی هستند اما از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده اند، اعلام کرد.
آخرین آمار فارغ التحصیلان متقاضی یارانه دستمزد
نماد برتر- مطابق آخرین آمار عملکرد طرح یارانه دستمزد، تاکنون بیش از ۸۳۰۰ داوطلب در این طرح ثبت نام و بیش از ۱۵۰۰ کارفرما از آن استقبال کرده اند.
26 هزار میلیارد ارمغان کرونا برای کسب و کارهای ایرانی
نماد برتر - معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران با بیان اینکه حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در بخش‌های غیرمشمول و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش‌های مشمول دریافت تسهیلات شاغل هستند، گفت که خسارت ماهانه تعطیلات ناشی از کرونا برای واحدهای صنفی بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده است.
جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
تاثیر کرونا بر بازار کار
نماد برتر- اعلام رقم هزینه ماهانه زندگی کارگران، تاثیر ویروس کرونا بر بازار کار و مشاغل ایران و درخواست از سازمان تعزیرات برای ورود به بازار فروش وسایل غیراستاندارد ایمنی کار از مهمترین خبرهای این هفته حوزه کار و اشتغال بود.
افزایش 50 درصدی صادرات به اوراسیا
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ما به اوراسیا در طول سه ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
رشد منفی اقتصادی جایگاه کشور در رقابت‌پذیری اقتصادی را کاهش می‌دهد
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن مدیران صنایع شهرستان ساوه گفت: رشد منفی اقتصادی موجب تنزل جایگاه ایران در رقابت‌پذیری اقتصادی می‌شود.