11:04 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اسفند ماه

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس تهران
نماد برتر- در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۱۸ اسفند، نسبت به هفته منتهی به ۱۱ اسفند ماه افزایشی شد؛ همچنین، شاخص کل بورس نیز افزایش ۵.۲۴ درصدی را به ثبت رساند.
تالار حراج باز بورس کالا میزبان عرضه ۳۳۰ هزار تن تختال
تالار حراج باز بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۹ اسفند ماه میزبان عرضه ۱۳۰ هزار تن تختال C شرکت های فولاد هرمزگان جنوب و فولاد خوزستان، ۲۰۰ هزار تن تختال SM شرکت فولاد مبارکه اصفهان، ۳۰ هزار تن وکیوم باتوم شرکت پالایش نفت بندرعباس و ۴۸۴ تن پلی وینیل کلراید (PVC) شرکت پتروشیمی اروند است.
امروز بورس انرژی میزبان عرضه چه محصولاتی است؟
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ میزبان عرضه ۳ هزار و ۸۴۵ تن فرآورده هیدروکربوری است.
تالار «حراج باز» میزبان عرضه ۳۵۹ هزار تن سنگ آهن و وکیوم باتوم
نماد برتر- تالارحراج باز بورس کالای ایران روز شنبه ۷ اسفند ماه میزبان عرضه ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن، ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۴ هزار تن وکیوم باتوم است.
قیمت نفت عقب‌نشینی کرد
نماد برتر- قیمت نفت «برنت» دریای شمال و «وست تگزاس اینترمدیت» امروز در بازار جهانی با کاهش روبرو بوده است.
بازار بدهی رفیق بازار سرمایه و نه رقیب
طبق گزارش بانک مرکزی در دوره پنج ماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰، مجموع اوراق بدهی منتشر شده مبلغ ۳۳۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ماه گذشته از افزایش ۷۲.۲ درصدی حکایت دارد.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
تعیین تکلیف ۴ در هزار سود شرکت‌ها
با توجه به ماده «۱۳» قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مبنی بر پرداخت ۴ درهزار سود پس از مالیات شرکت‌ها به عنوان حق السهم اتاق‌های بازرگانی و یا اتاق تعاون، به دلیل وجود ابهام ها و چالش های بین فعالان اقتصادی و اتاق های یادشده، سازمان امورمالیاتی در پاسخ استفساریه اتاق بازرگانی کرمان به صراحت شمولیت ۴ درهزار کل سود شرکت‌ها پس از کسر مالیات را مورد تاکید قرارداده است
معامله نقره برای تحویل آذر ماه امکان‌پذیر می‌شود
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از راه‌اندازی قرارداد آتی نقره برای تحویل آذر ماه ۱۴۰۰ از روز دوشنبه هفته آینده ۲۲ شهریور ماه جاری خبر داد.
رشد اوراق بدهی، انتظارات تورمی را کمرنگ می کند
زمانی که بازار بدهی رشد قابل توجهی نداشته باشد، دولت سراغ تنخواه گردان رفته و با استفاده از این منابع، خلق پول ایجاد و افزایش تورم و انتظارات تورمی را به دنبال خواهد داشت.
پیش بینی تورم در دولت رئیسی بر پایه ارثیه روحانی
عملکرد اقتصادی دولت حسن روحانی در سه بازه زمانی مختلف چه ارثیه تورمی برای ابراهیم رئیسی به جا خواهد گذاشت؟
مزیت‌های بورس انرژی
وجود بازار رقابتی، عرضه انرژی الکتریکی موردنیاز جوامع بشری را به شکلی کارآتر میسر می‌سازد، زیرا در بازار رقابتی، شرکت‌های تولیدکننده انرژی الکتریکی سعی می‌کنند سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و به این منظور ناچار به ارائه برق با کیفیت بهتر و با قیمت مناسب‌تر هستند.
کام تلخ سهام داران از روش های دریافت سود
با آغاز فصل برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه شرکت های بورسی، دوباره پرونده پر حاشیه زمان و نحوه پرداخت سود شرکت ها به سهام داران باز شد، پرونده ای که سال هاست با وجود اعتراض و گلایه سهام داران، تقریبا شیوه سنتی خود را حفظ کرده و به نظر می رسد حتی در روزگاری که سایه کرونا بر سر مردم سنگینی می کند، قرار نیست تغییری در قانون پرداخت سود و مراجعه حضوری سهام داران به بانک ها، ایجاد شود.
سایپا دیزل، گمشده در جاده زیان
نماد برتر - شرکت «سایپا دیزل» در سال گذشته 995 ریال زیان به ازای هر سهم شناسایی کرد؛ در حالی که وضعیت فروش بهبود یافته بود.
افت 12 درصدی نرخ فروش برای «شپدیس»
نماد برتر - کل فروش ۸ ماهه شرکت به ۱۲۱ هزار و ۳۲۴ میلیارد ریال رسیده که ۱۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته محسوب می‌شود.