12:55 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق

۲۲ کامیون عراقی پشت مرزهای ایران
پایگاه خبری راد: دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به سوآپ نفت خام کرکوک اظهار کرد: ۲۲ کامیون عراقی بارگیری را انجام داده‌اند و پشت مرزهای ایران منتظر مجوز هستند.
تحریم‌های جدید تاثیر خاصی بر اقتصاد ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: تحریم‌های جدید از سوی آمریکا حداقل در کوتاه مدت از نظر اقتصادی تاثیر خاصی نخواهد داشت.
معافیت ارزی برای صادرکنندگان عراق و افغانستان
پایگاه خبری راد: عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از معافیت بازگشت ارز از طریق سیستم بانکی برای صادرکنندگان کالا به عراق خبر داد و گفت: باتوجه به تسهیلاتی که دولت برای صادرات به عراق و افغانستان ایجاد کرده، صادرات به این دو کشور افزایش خواهد داشت.
افزایش ۳۰۰ میلیون دلاری صادرات به عراق
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از افزایش ۳۰۰ میلیون دلاری صادرات ایران به عراق خبر داد.
دلار ۴۲۰۰ تومانی به توسعه صادرات کمک می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت تصریح کرد که ۴۲۰۰ تومان نرخ واقع‌بینانه برای دلار است و در شرایط فعلی می‌تواند به توسعه صادرات کمک کند.
نرخ واقعی دلار ۴۲۰۰ تومان است/ افت ۴۰ درصدی ارزش پول ملی
پایگاه خبری راد: رئیس سابق اتاق بازرگانی تهران نرخ واقعی دلار را نهایتا ۴۲۰۰ تومان دانست و تصریح کرد که نرخ ۵۶۰۰ تومانی موجود در بازار اصلا واقعی نیست و عزمی هم برای کنترل این بازار وجود ندارد. این در حالی است که ارزش پول ملی ۴۰ درصد افت کرده است.
سوآپ نفت خام کرکوک در پیچ و خم مسائل امنیتی
پایگاه خبری راد: دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق درمورد آخرین وضعیت سوآپ نفت خام کرکوک گفت: برای اجرایی کردن این قرارداد مشکلاتی در زمینه ایمنی وجود دارد.
تولید نفت از آزادگان جنوبی 70 هزار بشکه بیشتر می‌شود
پایگاه خبری راد: مجری پروژه میدان نفتی آزادگان از افزایش تولید 70 هزار بشکه‌ای نفت در میدان نفتی آزادگان جنوبی تا اواخر تابستان سال 1397 خبر داد.
مذاکرات برای پروژه جدید صادرات گاز از ایران به عراق
پایگاه خبری راد: دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق از انجام مذاکرات جدید ایران و عراق برای صادرات گاز از ایران به عراق خبر داد و گفت:این قرارداد جدا از قرارداد قبلی صادرات گاز از ایران به عراق است و قرارداد قبلی با وزارت نیروی عراق بود، درحالی که مذاکره جدید با وزارت نفت عراق و برای تامین گاز نیروگاه های این کشور است.
شایعه بنزینی زود خاموش شد!
پایگاه خبری راد: تکذیب شایعه بنزین ۱۵۰۰ تومانی بی‌گمان مهمترین خبر اقتصادی امروز بود.
وقتی همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد می‌چینیم ....
پایگاه خبری راد: عراق دومین بازار صادراتی ایران به شمار می‌رود و اصلی‌ترین بازار محصولاتی همچون سیمان، محصولات کشاورزی، مواد پروتئینی و مصالح ساختمانی برای تجار محسوب می‌شود اما مدتی است در این بازار صادراتی اما و اگرهای متعددی ایجاد شده است.
در جلسات نفتی ایران و عراق چه می گذرد؟
پایگاه خبری راد: دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با تاکید بر اهمیت همکاری نفتی بین ایران و عراق، از برگزاری جلسات نفتی مشترک بین دو کشور خبر داد و گفت: این طرح در حال بررسی است که چنانچه عراق با کردستان به نتیجه نرسد، نفت کرکوک از مسیری غیر از بندر جیحان منتقل شود. به عبارت دیگر عراق مذاکراتی را با ایران برای انتقال خط لوله مذکور آغاز کرده است.
پیمان پولی فقط با ترکیه عملیاتی شد/روسیه و عراق همچنان بلاتکلیف
پایگاه خبری راد: حدود سه سال است موضوع برقراری پیمان‌های پولی دو جانبه در اقتصاد و مبادلات تجاری ایران به یکی از مباحث مهم تبدیل شده که در مورد آن رویکردهای مخالف و موافقی وجود دارد و این در حالی است که با وجود مذاکرات زیادی که در این زمینه صورت گرفته فقط پیمان پولی با ترکیه اجرایی شده و با دو کشور روسیه و عراق هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.
سرگردانی پیمان پولی میان بانک‌های ایران و عراق/بانک مرکزی کم کاری کرد
پایگاه خبری راد- دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق ضمن اعلام اینکه هنوز پیمان پولی بین ایران و عراق برقرار نشده است، گفت: بانک مرکزی ایران مدعی است برای همکاری‌های بانکی با طرف عراقی مذاکره کرده و پیشنهاد داده، ولی عراق امضا نکرده است. عراق هم ادعا دارد که برای پیمان پولی آمادگی دارد و یک توافقنامه ۱۷ بندی هم در این زمینه نوشته و برای بانک مرکزی ایران فرستاده اما بانک مرکزی ما اقدام نکرده است.
برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات صادراتی ایران در بورس عراق
پایگاه خبری راد- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: عرضه کالا در بورس ایران و عراق یکی از راه‌های شفاف‌سازی قیمت و افزایش کیفیت محصولات است اما هنوز بازار عراق در رابطه با بورس کالا ساماندهی لازم را پیدا نکرده که باید اقدامات مشترک و برنامه‌ریزی شده‌ای بین دو کشور صورت گیرد تا بسترهای لازم برای عرضه محصول در بورس دو کشور فراهم شود.