12:54 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

توسعه حمل و نقل ریلی

افشای «فهرست زمین و ساختمان» ۸۰ ناشر
تا لحظه تدوین این گزارش (۱۰ صبح ۲۴ شهریور ۱۴۰۰) و با گذشت کمتر از ۷ روز از انتشار ابلاغیه سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای جزییات زمین و ساختمان ناشران بورسی و فرابورسی، حدود ۸۰ ناشر فهرست زمین و ساختمان خود را به طور جداگانه و با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کردند.
ذوب آهن با تولید محصول جدید در میان چهار شرکت جهان قرار گرفت
نماد برتر- شرکت ذوب آهن در راستای بومی سازی و تولید ریل های مورد نیاز راه آهن و مترو با تولید انبوه ریل زبانه سوزن به جمع چهار تولید کننده در جهان پیوست .
زمان مجمع سالانه و فوق العاده ۱۴ شرکت برای افزایش سرمایه ۶۷ تا ۹۴۹ درصدی
نماد برتر- یک پتروشیمی، زیرمجموعه ایران خودرو و ۱۲ شرکت دیگر، زمان برگزاری مجمع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده را اعلام کردند.
دست پر «حپارسا» در مجمع
نماد برتر- رشد بسیار مطلوب سودآوری «حپارسا» در سال مالی 99 سبب شد تا دست هیات مدیره در تقسیم سود نقدی در مجمع سالانه باز باشد.
رکورد نوسازی ناوگان ریلی را شکستیم/افزایش ۵ درصدی حمل بار
نماد برتر- معاون امور مسافری راه آهن گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافر، حمل بار از طریق راه‌آهن ۵ درصد رشد یافته است.
نیمی از محصولات ذوب آهن صادر می‌شود
نماد برتر- معاون بهره برداری شرکت ذوب آهن گفت: با وجود شرایط تحریمی کشور، یکی از استدلال های ذوب آهن جهت رعایت استانداردهای ملی و جهانی این است که اکنون بین ۴۰ تا ۵۰ درصد محصولات این شرکت صادر می شود.
گام به گام به خودکفایی ناوگان ریلی کشور نزدیک می‌شویم
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با قوت گرفتن نهضت ساخت قطعات در کشور، گام به گام به خودکفایی ناوگان حمل و نقل ریلی نزدیک می‌شویم.
تعهد تحویل ریل "ذوب" برای ۶ محور مهم و تمرکز بر تامین داخل
نماد برتر- معاون بهره برداری ذوب آهن با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت جلوگیری از واردات ریل مترو و راه آهن است از تعهد تحویل ریل برای ۶ محور مهم و عدم تمرکز بر صادرات این محصول طی سال جاری خبر داد.
۱۰ پیشنهاد گمرک ایران به ترکیه برای توسعه تجارت 2 کشور
نماد برتر- رییس کل گمرک ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد برای افزایش تبادلات تجاری، اجرای آزمایشی تبادل اطلاعات گمرکی به صورت الکترونیکی و بر خط، پیگیری امکان استعلام الکترونیکی گواهی مبدأ از مراجع ذیربط در ترکیه و اجرای پروژه مشترک فعالان اقتصادی مجاز و افزایش تردد کامیون های دوکشور و انجام اقدامات لازم برای سرعت بخشی به تجارت را در دستورکارقراردهد.
توسعه مسیر ریلی ارومیه- سرو- ترکیه در دستو کار قرار گیرد
نماد برتر- نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی منطقه باید مورد توجه قرار گیرد.
توسعه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه در اولویت کاری دولت است
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه حمل و نقل ریلی با کشور ترکیه در اولویت کاری دولت است.
نگران کارت سوخت نباشید
پایگاه خبری راد: از چند روز پیش شمارش معکوس برای آغاز طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی آغاز شد و مالکان وسایل نقلیه در تب‌وتاب دریافت این کارت بودند و اکنون بار دیگر بر ضرورت استفاده از کارت هوشمند سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه از روز سه‌شنبه (۲۲ مردادماه) تاکید شده است اما افرادی که تاکنون قادر به دریافت کارت سوخت خود نشده‌اند، نگران نباشند، چراکه کارت سوخت جایگاه‌داران چاره کار این افراد شده است.
مهلت الزام استفاده از کارت سوخت تمدید می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نهم خرداد ماه بود که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به‌طور رسمی اعلام کرد که از ۲۰ مردادماه استفاده از کارت سوخت شخصی الزامی و سوخت‌رسانی تنها با این کارت امکان پذیر می‌شود، اما به‌تازگی وزیر نفت اعلام کرده که احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد.
حمایت از سیاست دو نرخی شدن قیمت بنزین
پایگاه خبری راد: استفاده از کارت سوخت از ۲۰ مردادماه اجباری می‌شود؛ موضوعی که واکنش‌های متعددی را به‌دنبال داشته و این پرسش را به وجود آورده است که آیا این طرح می‌تواند وضعیت مصرف و قاچاق سوخت را سامان دهد یا مانند دوره قبل یک پروژه ناتمام باقی خواهد ماند؟
مصرف سوخت در ایران چقدر است؟
پایگاه خبری راد: با وجود این‌که طبق آمار، سرانه مالکیت خودرو در ایران پایین است اما شدت مصرف انرژی بالا تخمین زده می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تعداد خودرو در ایران به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۲۴۰ دستگاه تعریف شده که این عدد برای آمریکا ۸۳۳، ژاپن ۵۹۱ و آلمان ۵۸۹ است و با این حال طبق اعلام، متوسط مصرف سوخت خودروهای تولیدی ایران در سال گذشته، حدود ۷.۷ لیتر در 100 کیلومتر بوده که بالا بودن مصرف سوخت و آلایندگی خودروهای تولیدی را نشان می‌دهد.
صفحه قبل | صفحه بعد