16:16 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
سود «کزغال» پرورده شد

1400/04/01 09:01

79 تومان سود در انتظار سهامداران این شرکت؛

سود «کزغال» پرورده شد

نماد برتر - سال گذشته برای «کزغال» تازه عرضه شده از نظر عملیاتی بسیار پربار بود و شاهد رشد 305 درصدی سودآوری بودیم.


به گزارش نماد برتر، شرکت زغال سنگ پروده طبس در پانزدهمین روز بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با نماد «کزغال» و به قیمت هر سهم ۲۰۴۷۷ ریال عرضه اولیه شد و هم اکنون در محدوده قیمتی ۳۲۴۰۰ ریال داد و ستد می‌شود و به عبارتی، بازدهی ۵۸ درصدی عاید سهامداران خود کرده است.



صورت‌های مالی دوره ۱۲ ماهه منتهی به اسفند سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که به ازای هر سهم ۴۱۱۳ ریال سود شناسایی شده و رشد ۴ برابری را نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۸ رقم زده است.



کزغال



هیات مدیره شرکت در نظر دارد در مجمع عمومی‌عادی سالیانه پیشنهاد تقسیم سود ۷۹۱ ریالی به ازای هر سهم (معادل ۱۹ درصد سود محقق شده) را ارائه کند. البته با توجه به سود انباشته ۸ هزار میلیارد ریالی، دست هیات مدیره در تقسیم سود بیشتر باز است.



میزان افزایش درآمدهای عملیاتی بسیار بیشتر از بهای تمام شده بوده و به همین جهت، حاشیه سود ناخالص از ۳۱ درصد در سال ۱۳۹۸ به ۵۸ درصد در سال ۱۳۹۹ افزایش یافت.



مبلغ فروش محصولات «کزغال» در این سال رشد ۲ برابری را تجربه کرد که عامل آن افزایش ۲ برابری نرخ فروش کنستانتره زغال سنگ است و از نظر تعدادی میزان تغییرات بسیار اندک بوده است. لازم به ذکر است که فروش کنسانتره زغال سنگ بر اساس ۲۶.۵ درصد شمش فولاد خوزستان تعیین می‌شود و با توجه به افزایش نرخ شمش فولاد در بازار داخل و خارج، انتظار می‌رود روند رو به رشد قیمت‌ها در سال جاری نیز ادامه داشته باشد.



البته شرکت پیش بینی کرده در سال ۱۴۰۰ با عملکرد بهتر در فروش مقداری، مبلغ ۱۹ هزار و ۸۴۲ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب کند.



این شرکت در حال حاضر ۷۱ درصد تأمین بازار منطقه‌ای و ۳۵ درصد تأمین بازار کشوری را در اختیار دارد.



«کزغال» در جهت بهبود فرایند تولید، علاوه بر پروژه اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال شویی که شهریور ماه تکمیل می‌شود، خرید تجهیزات تمام مکانیزه ست دوم لانگوال را در دستور کار قرار داده که در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.