16:56 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طلا

کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگهای
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه حدود ۴ دلار سقوط کرد، این در حالی است که نگرانی ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگهای گفتند که مرکز مالی این کشور را برای آزمایش کووید-۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
در حوزه نظارت سامانه‌های جدید نظارتی ایجاد می کنیم
نماد برتر- مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران گفت: مهمترین بخش توسعه شرکت نیز به حوزه منابع انسانی باز می‌گردد که می‌توانیم کارشناسان متخصص بیشتری را در اختیار داشته باشیم تا از این طریق درحوزه زیرساخت‌ها به‌گونه قدرتمندتری عمل کنیم.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
لبخند سبز شاخص به قرن جدید
نماد برتر- در جریان معاملات آخرین روز سال (شنبه، ۲۸ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۷۲ واحد افزایش، به رقم ۳۴۸ هزار و ۲۷۰ واحد را به ثبت رساند.
آیا ایران در نبود روسیه، نقش حیاتی ایفا می کند
با برسی سهم صادرات روسیه در دنیا و اختلال در این صادرات که سبب جهش قیمت‌ها در جهان شد کشور‌های واردکننده نیز در دو بعد تصمیم گرفتند تا این خلا را جبران نمایند هم بصورت فوری و هم بصورت اینده نگر.
ایستگاه پایانی
نوسان‌گیرانی که پس از سیزده بدر مجددا به بازار خواهند آمد تا آن زمان بیکار نخواهند نشست و منتظر نقطه‌ای برای ورود در هفته ابتدایی بازارسرمایه در سال ۱۴۰۱ هستند.
آغاز عملیات بازارگردانی بر «گنگین۱»
نماد برتر- عملیات بازارگردانی نماد معاملاتی «کگهر۱» به روش مبتنی بر حراج از فردا دوشنبه ۲۳ اسفند ماه آغاز می‌شود.
از اقدامات انجام شده در ۱۴۰۰ تا برنامه‌های پیش‌روی مرکز مبارزه با پولشویی در ۱۴۰۱
نماد برتر- رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ و همچین برنامه‌های آتی این مدیریت در سال پیش‌رو را تشریح کرد.
سایه سنگین مذاکرات روسیه و اوکراین بر قیمت نفت
نماد برتر- در پی بحبوحه مذاکرات روسیه و اوکراین و همچنین قرنطینه‌های جدید کووید-۱۹ در چین - که می‌تواند تقاضا را کاهش دهد، نفت آمریکا روز گذشته، دوشنبه، با سقوط بیش از ۸ درصد به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسید.
"مقاومت" رمز امروز بازار سرمایه
نماد برتر- به سهامداران توصیه می‌شود هیچ گاه براساس داده‌های کانال‌های بورسی که اعتبار آن‌ها تنها براساس ممبر غیرواقعی است گام بر ندارند چه برسد به آنکه تحت تاثیر کانال‌های برجام و دلاری بخواهند اقدام به سوار یا پیاده شدن از سهم کنند.
افزایش سرمایه "دریشمک" لغو شد
نماد برتر- شرکت تولید و صادرات ریشمک از لغو اطلاعیه افزایش سرمایه خبر داد.
آغاز عملیات بازارگردانی بر «کگهر۱»
نماد برتر- عملیات بازارگردانی نماد معاملاتی «کگهر۱» از فردا دوشنبه ۲۳ اسفند ماه آغاز می‌شود.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.