10:17 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کیفیت

افزایش ۱۶۳ درصدی سود خالص "سشمال"
سود انباشته ارائه‌‎شده سیمان شمال در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ برابر با رشد ۵ درصدی به ۱،۰۴۰ میلیارد ریال رسیده است.
پتروشیمی گچساران صاحب پل جدید شد
رئیس هیئت‌مدیره شرکت پناه صنعت پارت از اتمام کار ساخت و نصب پل پتروشیمی گچساران به عرشه ۴۸ و عرض ۱۲ متر خبر داد. این پل در جهت تکمیل خط دوم جاده ورودی این شهرستان احداث شد.
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه آغاز به کار کرد
پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با رویکرد بسترسازی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و شهروند - خبرنگاران آغاز به کار کرد.
کنترل بازار با قیمت گذاری دستوری ممکن نیست
کاهش مداخله در قیمت‌گذاری‌ها، باید در تمامی چرخه تولید و توزیع کشور شکل بگیرد و به طور قطع نمی‌توان انتظار داشت با قیمت گذاری دستوری، بازار سرمایه و دیگر بازارها به رشد و تحول مورد انتظار برسند.
خبرهایی خوش از تولید در هپکو
قائم‌مقام مدیرعامل هپکو اراک گفت: هپکو توانایی تولید دامپتراک با هر سایزی را دارد، اینکه بعضی‌ها می‌گویند هپکو توانایی تولید هر سایزی را ندارد، دروغ بزرگی است، سایزی وجود ندارد که هپکو توانایی تولید آن را نداشته باشد.
رفتار سرمایه گذاران حقیقی در فراز و فرود بازار سرمایه
سرمایه گذاران چنانچه استراتژی درست سرمایه گذاری در بازار سرمایه نداشته باشند، دچار رفتارهای هیجانی شدید، اضطراب و نگرانی دایمی می شوند.
عمق‌بخشی بازار سرمایه از مسیر افزایش شمار نهادهای مالی
افزایش شمار نهادهای مالی قطعاً به توسعه و عمق‌بخشی بازار سرمایه کمک می‌کند اما از آنجایی که صدور برخی مجوزها منوط به ارائه مدارک حرفه‌ای است باید موضوع آموزش برای تربیت نیروی متخصص نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
مصوبات جدید دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه
در راستای توسعه آموزش‌­های تخصصی و حرفه‌­ای مرتبط با بازار سرمایه، دوره­ MBA یکساله بازار سرمایه توسط شورای سیاست‌گذاری دوره‌­های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه طراحی شده و به زودی پذیرش دانشجو توسط مراکز مجاز آموزشیِ تحت نظارت سازمان در این دوره‌­ها آغاز خواهد شد.
شرکت فولادی ۴ هزار میلیاردتومانی در آستانه عرضه اولیه در فرابورس
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
انحصار مجوز کارگزاری هم شکسته شد
هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس یک شرکت کارگزاری جدید را صادر کرد و با این اقدام انحصار از تمامی مجوزهایی که از سوی سازمان اعطا می‌شد به طور کامل برداشته شد و دیگر استفاده از واژه انحصار در حوزه صدور مجوزها در بازار سرمایه معنی نمی‌دهد .
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
تفویض اختیارات به بورس و فرابورس در راستای نظارت بهینه بر بازار سرمایه
تغییرات در دستورالعمل جدید بازارگردانی، در راستای ایفای کاراتر وظایف بازارگردان‌ها در سه حوزه اصلی تعهد به افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضای اوراق بهادار و تحدید دامنه نوسان قیمت آن است. در این مسیر تفویض اختیاراتی به بورس و فرابورس به منظور تسریع در انجام امور و نظارت بهینه بازار انجام شده است.
وزارت صمت بر عرضه کل سیمان در بورس کالا مصمم است
وزارت صمت مصمم به عرضه کل سیمان کشور در بورس کالاست تا علاوه بر شفافیت بازار این محصول، بخش توزیع نیز سازماندهی بهتری به خود بگیرد؛ در این میان اعلام سازمان ملی استاندارد بر مخالفت با عرضه سیمان در بورس کالا، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد و این مسائل از حیطه مسوولیت و وظایف سازمان استاندارد خارج است.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
لزوم به‌روزرسانی تکنولوژی و تزریق نوآوری در صنعت خودرو
صنعت خودرو کشور نیازمند به‌روزرسانی، تزریق ابزارهای جدید تامین مالی و نوآوری است و این موارد ضرورت امروز این صنعت را تشکیل می‌دهند.