16:55 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پست

ثبات بیشتر و کنترل تورم در سال ۱۴۰۰
نماد برتر - رئیس کل بانک مرکزی اظهار امیدواری کرد سال ۱۴۰۰، سال ثبات بیشتر بازار، رشد بیشتر تولید ناخالص داخلی و سال کنترل بیشتر تورم در جهت بهبود معیشت و رفاه مردم باشد.
گشایش نماد برنج طارم در بازار گواهی سپرده کالایی
نماد برتر - نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا درج شد تا به زودی با گشایش نخستین انبار، معاملات این نماد آغاز شود.
جزئیات رشدهای منفی و مثبت اقتصادی
نماد برتر - با وجود مثبت شدن رشد اقتصادی در پاییز سال جاری همچنان برای دوره ۹ ماهه رشد منفی است. در این بین گروه نفت و گاز و خدمات با رشد منفی همراه بوده اند.
افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت خواربار
نماد برتر - رئیس اتحادیه خواربارفروشان اهواز با اشاره به افزایش عمده قیمت خواربار و ناتوانی مردم برای خرید، از اقدام به ابطال جواز کسب اعضای این صنف در اهواز به دلیل مشکلات مالی خبر داد.
چند توصیه به متقاضیان خرید صندوق های کالایی کشاورزی
نماد برتر- در پی آغاز معاملات ثانویه صندوق کالایی زعفران سحرخیز و شروع معاملات دومین صندوق کشاورزی، معاون توسعه بورس کالا چند توصیه به سرمایه گذاران و متقاضیان کرد.
چند توصیه به متقاضیان واحدهای صندوق‌های کالایی کشاورزی
نماد برتر- در پی آغاز معاملات ثانویه صندوق کالایی گروه زعفران سحرخیز به عنوان نخستین صندوق کالایی کشاورزی بازارسرمایه و همچنین شروع معاملات دومین صندوق کشاورزی در هفته جاری، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران چند توصیه به سرمایه‌گذاران و متقاضیان واحدهای سرمایه گذاری این صندوق‌ها کرد.
انعقاد ۷۱ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
نماد برتر- در هفته گذشته بازار مشتقه بورس کالای ایران میزبان انعقاد ۷۱ هزار و ۷۲ قرارداد به ارزشی بیش از ۱۰۴۷ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال بر پایه ۹ سررسید فعال بود.
تزریق نقدینگی ۵۵۰ میلیاردی جدید و معرفی ۱۹ نماد در بیشترین ورود و خروج پول
نماد برتر- تحلیلگر بورس با اشاره به اثر اولیه اعمال دامنه نوسان نامتقارن بر رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص از هدایت بیش از ۵۵۰ میلیارد تومان نقدینگی خرد جدید و معرفی نمادهای دارای بیشترین ورود و خروج پول خبر داد.
۳۷۵ شرکت صنعتی و معدنی خواهان تامین مالی از بورس هستند
نماد برتر- مدیرکل دفتر سرمایه گذاری وزارت صنعت با اعلام رشد ۳.۵ برابر انتشار اوراق توسط شرکت های صنعتی و معدنی در ۱۰ ماه گذشته از درخواست ۳۷۵ شرکت برای تامین مالی از بازار سرمایه خبر داد.
در جلسه اخیر کمیته فقهی چه گذشت ؟
نماد برتر- مصوبه کمیته تخصصی فقهی با موضوع" جایگزینی دارایی پایه در قرارداد آتی و بررسی ابعاد فقهی درخواست انتشار اوراق بیمه اتکایی"ابلاغ شد .
دادوستد بیش از ۳.۴ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا
نماد برتر- در جریان معاملات هفته گذشته در بازار نوین مالی بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ گواهی سپرده کالایی را بر پایه ۸ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، پسته بادامی و فندقی، زیره سبز، کشمش و نیز سکه طلا خرید و فروش کردند و ارزش بیش از ۲۰۶۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.
تلاش دموکرات‌ها برای حذف همیشگی ترامپ از سیاست آمریکا
نماد برتر- نمایندگان دموکرات‌ در حال بررسی راهکاری برای جلوگیری از روی کار آمدن دوباره ترامپ در عرصه سیاسی با استفاده از متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا هستند.
نقش مهم بورس کالا در ورود پسته استاندارد مه ولات به بازارهای صادراتی
نماد برتر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های اصلی تولید پسته در ایران است گفت: نیاز است تا پسته تولیدی شهرستان مه ولات پس از استانداردسازی وارد بازارهای صادراتی شود که نقش بورس کالا در تحقق این امر بسیار حائز اهمیت بوده است.
افزایش سرمایه ۲۱۸ درصدی بانک بورسی از تجدید ارزیابی به سال آینده موکول شد
نماد برتر- پست بانک با اعلام دلایل از موکول شدن افزایش سرمایه ۲۱۸ درصدی از تجدید ارزیابی به سال آینده پس از تنظیم صورت های مالی سال جاری خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای چهارشنبه شد.
صندوق های سرمایه گذاری با دارایی پایه محصولات کشاورزی مجوز گرفتند
نماد برتر- رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری از صدور مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با دارایی پایه محصولات کشاورزی خبر داد.