12:24 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پتروشیمی

بورس انرژی ایران میزبان عرضه انواع فرآورده هیدروکربوری
نماد برتر- بورس انرژی ایران دوشنبه، نهم اسفندماه ۱۴۰۰ میزبان عرضه بیش از ۲۳۴ هزار و ۵۴ تن فرآورده هیدروکربوری است.
تأسیس ۲ اداره جدید و تعلیق ۵ ماده حاکمیت شرکتی
نماد برتر- هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی دو اداره جدید در معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران تحت عنوان اداره «میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران» و اداره «نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی» موافقت کرد و همچنین اعمال حدود ۵ ماده حاکمیت شرکتی تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمد.
امروز بورس انرژی میزبان عرضه چه محصولاتی است؟
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز شنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۰ میزبان عرضه ۳ هزار و ۸۴۵ تن فرآورده هیدروکربوری است.
تالار «حراج باز» میزبان عرضه ۳۵۹ هزار تن سنگ آهن و وکیوم باتوم
نماد برتر- تالارحراج باز بورس کالای ایران روز شنبه ۷ اسفند ماه میزبان عرضه ۳۰۰ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن، ۵۵ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۴ هزار تن وکیوم باتوم است.
 از چالش قیمت‌گذاری دستوری تا راه‌کار خودتأمینی و توسعه برق هسته‌ای
نماد برتر- قطع گاز و برق صنایع در سال‌های اخیر از آن‌جا که تولید در صنایع بزرگ و شاخص‌ساز بورسی را هدف قرار می‌دهد، همواره یکی از مهمترین دغدغه‌های اهالی بازار سرمایه بوده است. در این گزارش در راستای پاسخ به این دغدغه به چالش‌ها و راه‌کارهای غلبه بر آن پرداخته شده‌است.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
تسریع بخشی در روند نقل و انتقالات مالی به شرط رفع تحریم‌ها
نماد برتر- اکنون به سبب تحریم‌ها نقل و انتقلات مالی با کندی و مشکلات متعددی مواجه است، در صورتی که با بر طرف شدن مسائل مربوط به تحریم، مشکلات تبادلات مالی نیز کمتر از گذشته خواهدشد.
بورس باز هم اصلاح می کند؟
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که حداکثر افتی که در بدبینانه‌ترین حالت ممکن می‌توان برای بازار سرمایه در نظر گرفت، به طور متوسط پنج تا ۱۰ درصد است.
عرضه ۳۴۵ هزار تن فولاد در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالا امروز میزبان عرضه ۱۳۳ هزار و ۶۴۰ تن شمش بلوم، ۱۶۰ هزار تن تختال C و ۵۱ هزار و ۵۲۰ تن ورق فولادی است. همچنین امروز ۱۰۵ هزار تن کنسانتره سنگ آهن و ۵ هزار تن وکیوم باتوم در تالار حراج باز عرضه می شود.
نگاهی به عرضه‌های امروز بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی امروز میزبان انواع محصولات پتروشیمی و هیدروکربوری است.
سیر تا پیاز یک فرمول: سودآوری متانولی‌ها سربه‌سر؛ سایر صنایع بی‌تأثیر
با بررسی شرکت‌ها با شرایط فعلی به این نتیجه می‌رسیم که، در حال حاضر با قیمت دلار فعلی و قیمت های جهانی فعلی، تاثیر معناداری برای سودآوری صنعت فولاد و اوره ساز اتفاق نیفتاده و فقط صنعت متانول در وضعیت زیان و سر به سر قرار گرفته و مابقی صنایع هم تاثیر زیادی نمی گیرند.
درآمد «فارس» از سود سهام چقدر شد؟
نماد برتر - یشترین میزان سرمایه‌گذاری در بورس صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس متعلق به بخش «محصولات شیمیایی» بوده و شاهد رشد ۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بخش پذیرفته‌شده در بورس بوده‌ایم.
اتفاقات جدید در «پارس»/ درآمدی که صعودی شد!
نماد برتر - بیشتر درآمدی که طی این دوره یک‌ماهه "پارس" از فروش محصولات خود شناسایی کرده مربوط به فروش «استایرن منومر» با ۱۳،۰۴۶ میلیارد ریال بود.
«شستا» و ادعای جدید!
نماد برتر - ارزش بازار سرمایه‌گذاری "شستا" در بخش «اوراق مشارکت پذیرفته‌شده در بورس» ۱۴,۲۵۲ میلیارد ریال کاهش را از خود بر جای گذاشت.
بورس کالا میزبان عرضه یک میلیون و ۲۴۳ هزار تن سیمان و فولاد
نماد برتر- تالار سیمان بورس کالای ایران روز شنبه ۲۲ آبان ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۹۱ هزار و ۲۱۹ تن سیمان است.