00:04 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ویروس

تصویب افزایش تولید نفت برای کنترل رشد قیمت‌ها
وزیران نفت گروه اوپک پلاس در نشست فوق العاده روز یکشنبه افزایش تولید نفت از آگوست به منظور کنترل رشد قیمت‌ها را تصویب کردند.
توقف معاملات بورس در روزهای تعطیل
نایب رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تعطیلی سازمان بورس هم‌گام با تعطیلی یک هفته‌ای بانک‌های استان تهران خبر داد.
بهره‌برداری از طرح ملی انتقال نفت گوره - جاسک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: هم‌اکنون حدود دو ماه است که تلمبه‌خانه شماره ۲ و دیگر بخش‌های عملیاتی در وضعی پایدار برای انتقال نفت به پایانه جاسک قرار دارند و تزریق و انتقال نفت به خط در وضعی پایدار انجام می‌شود.
تحریم‌ های آمریکا باید به صورت موثر برداشته شود / به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه به پایان مذاکرات وین نزدیک شده‌ایم، گفت: برای دولت های دوازدهم و سیزدهم آنچه اهمیت دارد دستیابی به منافع عالیه مردم است.
۸۰ درصد فولاد ایران از طریق کوره های الکتریکی تولید می شود
اکثر پیش بینی ها بر این مبنا است که دوره پسا کرونا عرضه و تقاضا در فولاد افزایش می یابد اما طبق بررسی ها، روند رکود و کاهش قیمت ها برای این صنعت دور از انتظار نیست اما نکته اساسی آن است که با وجود دو روش کوره بلند و الکتریکی برای تولید فولاد، کشور ما از جمله کشورهایی است که به دلیل دریافت گاز و برق ارزان به سراغ کوره های الکتریکی رفته و ۸۰ درصد فولاد را از طریق کوره های الکتریکی تولید می کند.
ضرورت برگزاری مجامع الکترونیک برای ناشران بورسی و فرابورسی
به گفته هامونی در سامانه دیدار تمامی فرایندهای مجمع از لحاظ قانونی و حقوقی به منظور مشارکت سهامداران در رای‌گیری دستور جلسات مجمع پیاده‌سازی شده و قابلیت پخش زنده مراسم نیز در قالب استریمینگ تنها یکی از امکانات این سامانه است.
فعالیت شرکت های پتروشیمی تحت تاثیر قطعی برق نیست
شرکت های پتروشیمی عموماً از شبکه برق سراسری استفاده نمی کنند، لذا فعالیت این شرکت ها خیلی تحت تاثیر قطعی های مکرر و اخیر برق شبکه سراسری قرار نمی گیرند.
سود 6072 ریالی در زمین «شیراز»
نماد برتر - انتظار می‌رود در سال جاری با فروکش کردن بحران کروناویروس و افزایش تقاضای چین، قیمت اوره از سطوح 400 دلار نیز عبور کند.
گوگل تهدید شد!
نماد برتر - گوگل یکی از نخستین شرکتهای بزرگی بود که کارمندانش را در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا به دورکاری از خانه فرستاد اما اکنون که خواستار بازگشت کارمندانش است، بعضی از آنها حاضر به بازگشت نیستند.
کرونای هندی ترمز نفت را کشید
نماد برتر - قیمت نفت پس از این که روز پنج شنبه به بالاترین رکورد شش هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به قرنطینه های گسترده در هند و برزیل به منظور مهار شیوع کووید ۱۹، کاهش یافت.
کاهش قیمت دلار
نماد برتر - ارزش دلار مقابل ارزهای مهم کاهش پیدا کرد.
وال استریت جان گرفت!
نماد برتر - بیشتر شاخص های مهم بورس وال استریت در آستانه ثبت رکوردهای جدید قرار گرفتند.
به جای حمایت پولی؛ بازار را دستکاری نکنید!
نماد برتر - یک کارشناس اقتصادی حمایت‌های پولی از بورس و استفاده از ابزارهای سیاستگذاری برای افزایش قیمت سهام را اشتباه دانست و گفت: نوسان و ریسک ذات بازار سرمایه است و نباید کسی شرایط این بازار را دستکاری کند.
ریزش جهانی، به دلیل کرونای هندی
نماد برتر - نگرانی از گسترش گونه هندی کرونا به جهان، بورس های مختلف را فرو ریخت.
آغاز فروش اینترنتی چهار محصول در آینده نزدیک
نماد برتر - مدیر عامل ایران دوچرخ گفت: امسال در کنار ایجاد تنوع در سبد محصولات ایران دو چرخ، برنامه تولید 7500 دستگاه از محصولات متفاوت، افتتاح یک نمایشگاه و یک تعمیرگاه مجهز و در شان مشتریان را در برنامه داریم.