20:54 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فعالیت

پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
وضعیت بازار "چفیبر" قرمز شد
نماد برتر- چفبیر" برای نجات خود از این مخمصه باید راه چاره‌ای بیندیشد تا بیش از این سهامداران ضرر سنگینی را متحمل نشوند.
درس بزرگ سال ۱۴۰۰ برای سهامداران
نماد برتر- معتقدم سال ۱۴۰۱ بازار سرمایه شرایط و ظرفیت های بهتری برای سرمایه‌گذاری خواهد داشت. چون قیمت بسیاری از سهم ها در یک سال گذشته، اصلاح خوبی داشته و نسبت های P بر E سهام به حد معقولی رسیده و به نظر می‌رسد اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، بازار سرمایه امسال بازدهی بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.
برگ برنده "زکوثر" در دوران رکود بازارسرمایه
نماد برتر- مجموع بهای تمام شده سرمایه گذاری‌های "زکوثر" طی دوره یک ماهه نسبت به سال گذشته یک روند صعودی ۶۳ درصدی را به همراه داشت.
از اقدامات انجام شده در ۱۴۰۰ تا برنامه‌های پیش‌روی مرکز مبارزه با پولشویی در ۱۴۰۱
نماد برتر- رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ و همچین برنامه‌های آتی این مدیریت در سال پیش‌رو را تشریح کرد.
«شمش روی» درآمدزاترین "فسرب"/ درآمد بهمن‌ماه در کوره‌ها ذوب شد!
نماد برتر- درآمد ماهانه‌ای که "فسرب" از فروش محصولات در بهمن ماه توانست از خود بر جای بگذارد مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود که تماما این محصولات در داخل کشور به فروش رسید.
درآمد ماهانه "سخوز" در سراشیبی قرار گرفت
نماد برتر- درآمد ماهانه‌ای که توسط این شرکت سیمانی در بهمن‌ماه شناسایی کرد نسبت به میانگین درآمدی طی ۱۰ ماه گذشته تغییری نداشت، لازم به ذکر است که عمده‌ترین درآمد به ثبت رسیده طی ۱۱ ماه گذشته مربوط به آذرماه ۱۴۰۰ بود.
رکورد شکنی در بازارهای جهانی فولاد
نماد برتر- گزارش عملکرد بازارهای جهانی فولاد در هفته گذشته منتشر شد.
افزایش 2 میلیاردی سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
نماد برتر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک به تشریح دلایل افزایش سقف ضمانت در این صندوق از سه به پنج میلیارد تومان پرداخت و گفت: حتی این اعداد و ارقام نیز پاسخگوی پروژه‌ها و طرح‌ها نیست، اما همواره نیاز واحدهای صنعتی باید در کنار کفایت سرمایه صندوق تفسیر شود.
اقدامات مدیریت نظارت برنهادهای مالی در سال ۱۴۰۰
بازبینی در فرایندهای تایید صلاحیت حرفه‌ای و کوتاه کردن زمان بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان تصدی سمت مدیریت در نهادهای مالی از جمله اقدامات اصلاحی شرکت‌های سرمایه‌گذاری و مادر(هلدینگ) مدیریت نظارت برنهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.
طعم «پنیر» ۶۳درصد درآمد "غگلپا" را گرفت
نماد برتر- بیشترین نرخ فروش غگلپا در بهمن‌ماه متعلق به محصول «کره» با ۸۳ میلیون و ۵۷۵ هزارتومان بود که ۵ درصد افزایش نرخ را نسبت به دی ماه به همراه داشت.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
تغییر به موقع فرمول قیمت‌گذاری گاز: مانعی در برابر نوسانات بازار سهام
نماد برتر- اگر اصلاح سقف گذاری قیمت گاز صنایع اتفاق نمی‌افتاد، امروز شاهد بروز نوسانات جدی، تحت‌تاثیر قرارگرفتن فعالیت صنایع تولیدی به دلیل افزایش قیمت ناگهانی گاز در اروپا بودیم.
 راه‌اندازی اداره «میز صنعت» در سازمان بورس برای رفع مشکلات صنایع
نماد برتر- اولین جلسه از سلسله جلسات دومین دوره آموزشی ویژه ناشران بازار سرمایه با حمایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران، سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه و شرکت فرابورس ایران باهدف افزایش تعامل ناشران با بازار سرمایه و افزایش سطح سواد مالی در مرکز مالی ایران برگزار شد.
کسب سود از بازار ملک با حداقل پس‌انداز از کانال بازار سرمایه
نماد برتر- صندوق «افق آینده آشنا»؛ به عنوان اولین صندوق املاک و مستغلات بازار سرمایه، به زودی فرصت سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت مسکن را برای سرمایه‌گذاران فراهم خواهد آورد.