02:35 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طرح

مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران برگزار شد
نماد برتر - به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران، مراسم اختتامیه هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران با حضور جمعی از کارآفرینان و پیشکسوتان این عرصه ، یکشنبه 23 آبان 1400 در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.
برگزاری نمایشگاه میلیاردی با کدام توجیه اقتصادی!
نماد برتر - در حالی که بازار سرمایه همچنان سرمایه مردم را می سوزاند؛ گویا بازی جدید وزارت اقتصاد و سازمان بورس با احساسات و شعور مردم در نمایشگاه بورس، بانک، بیمه؛ دنبال چیز دیگری است.
بی‌اعتمادی سهامداران؛ پاشنه آشیل ثبات بازار سرمایه
نماد برتر: بازگشت ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده سهامداران از جمله مهمترین اقداماتی است که دولت باید در راستای ایجاد آرامش در بازار سرمایه انجام ده
میلیاردها دلار در جیب دلالان ارز ۴۲۰۰
ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۱۳۹۷ توسط دولت دوازدهم برای کالاهای اساسی تعیین شد. هدف ارز ترجیحی، کمک در راستای معیشت خانوارها و دهک‌های پایین درآمدی بود. به بیانی دیگر، این ارز یارانه‌ای بود که به تأمین مواد اولیه شرکت‌های تولیدی و کالاهای اساسی تعلق می‌گرفت تا به حفظ معیشت و قدرت خرید مردم کمک کند.
نگاه دستوری؛ ریشه اصلی فساد در اقتصاد
ریشه اصلی عدم شفافیت و ایجاد فساد در بدنه اقتصاد، وجود نگاه دستوری به بازارها بوده است و تا زمانی که چشم حاکمیت در این خصوص باز نباشد، با این حجم از گستردگی صنایع و اصناف در کشور، کاری از پیش برده نمی‌شود.
تراز مثبت؛ مُسکنی برای اقتصاد کشور
اگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، برنامه‌ دقیقی طراحی کند که منابع و مصارف با هم، تراز داشته باشند، سایر بنگاه‌های اقتصادی هم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور قدم بر می‌دارند.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
از حذف قیمت‌گذاری دستوری تا نگرانی بابت قدرت خرید مردم
حذف قیمت‌گذاری دستوری در کشور ضمن مدیریت اقتصاد، فساد و قاچاق را در کشور کاهش می‌دهد اما باید سازوکارهای درست و منطقی پیش از عملیاتی کردن این مهم اندیشیده شود تا معیشت مردم بیش از پیش دچار مشکل نشود.
طرح فروش فوق‌ العاده محصول ایران خودرو بدون قرعه‌کشی آغاز شد
طرح فروش فوق‌العاده محصول هایما S۷ پلاس ایران خودرو از امروز آغاز شد و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.
افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن در " کگهر "
شرکت سنگ آهن گهر زمین از کارخانه کنسانتره سنگ آهن بهره برداری کرد.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
قیمت‌گذاری دستوری یا بازار آزاد؛ مسأله این است
اقتصاددانان به جای قیمت‌گذاری دستوری، کشف قیمت در بازار آزاد را پیشنهاد می‌کنند؛ با این وجود و در شرایط حاضر کشور که چاره ای جز گذار به بازار آزاد وجود ندارد، ایجاد قیمت شناور مدیریت شده برای کالاها، می تواند مشکلات زیادی را حل کرده و زمینه را برای رسیدن به فضای باز اقتصادی فراهم کند.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
از پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد تا ثبات و تعادل در بازار سهام
پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد به سهامداران کمک می‌کند تا در خصوص سرمایه‌گذاری در بازار سهام و ورود یا خروج از آن تصمیم درست و منطقی بگیرند. این امر موجب کاهش ریسک سرمایه‌گذاری و همچنین کنترل و مدیریت عاقلانه‌تر بر سرمایه‌گذاری و در نتیجه، ثبات بیشتر در این بازار می‌شود.
شرایط بنیادی بازار سرمایه؛ بسیار خوب است
اتفاق‌های سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم نسبت به بازار سرمایه شد و من این حق را به آنها می‌دهم تا نسبت به سرمایه‌های خود نگران باشند، اما با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک شخص حرفه‌ای در نهادهای مالی و این حوزه، اعلام می‌کنم جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی بازار سرمایه شرایط بسیار خوبی است.