06:39 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم

از ترس و هراس بی‌دلیل بورسی‌ها تا عملیات بازار باز بانک مرکزی
بانک مرکزی عملیات فروش یا خرید اوراق دولتی از بانک‎های عامل را از طریق تابلوی فرابورس انجام می‌دهد و آماری که مرتبط با فروش اوراق دولتی در مهرماه است، تنها مربوط به آمار «عملیات بازار باز» می‌شود.
وضعیت کامودیتی‌ها در دوران گذار از کرونا
پس از گذشت بیش از یک سال از اخبار منتشر شده در خصوص همه گیری کرونا و کشف واکسن مناسب و ایمنی بخشی در جوامع، حالا شاهد موج جدیدی از تقاضا در اقتصاد کشورها هستیم؛ روندی که به اعتقاد کارشناسان به شکل‌گیری موج جدیدی از تقاضا در جهان منجر شده است.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
  از پاناما تا پاندورا
تحقیق بر روی اسناد پاناما و استخراج محتوی آن‌ها در ژوئن سال ۲۰۱۵ آغاز شده و ۹ ماه به طول می‌انجامد که سرانجام مجموعه این تحقیق در گزارشی موسوم به اسنادپاناما شامل اطلاعات مالی ۲۱۴ هزار و ۴۸۸ شرکت و ۱۴ هزار و ۱۵۳ موکل شرکت حقوقی پانامایی «موساک فونسکا» افشا شدند.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
ایران زمین در فکر توسعه اولین‌ها
بانک ایران زمین در فکر توسعه خدمتی که پایه گذاری آن در کشور به نام خودش به ثبت رسیده است.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ آغازی بر حذف رانت و احتکار
با حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن بهای تمام شده، شرکت‌های بورسی نه تنها از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند بلکه می­‌توانند با افزایش حاشیه سود و بهای تمام شده واقعی، درآمدهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و آن را وارد چرخه اقتصادی شرکت کنند.
۴۰۷ درصد افزایش سود خالص "ثشاهد"
شرکت شاهد در حال حاضر فاقد هرگونه تسهیلات دریافتی از سیستم بانکی هست لذا در صورت شروع مرحله اجرایی هرکدام از پروژه‌های مطرح‌شده در بخش اهداف بلندمدت برنامه شرکت جهت تأمین مالی پروژه‌ها، استفاده از تسهیلات بانکی است.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
چراغ سبز بازار سرمایه به «وزمین»
در حالی که بازار سرمایه بیش از یک سال است که روی خوشی و سبزی مداوم را به خود ندیده است اما گویا ورود تیم جدید مدیریتی در دولت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس بوی خوشی را با خود به ارمغان آورده و حتی بازار سرمایه نیز متوجه این تغییر فضا و محیط شده است.
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ اما شناخت و انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری از بین حدود ۲۰۰ صندوق‌های سرمایه‌گذاری چطور امکان پذیر است؟
گام بلند بانک ایران زمین در خدمات دهی نوین
این روزها به لطف فعالیت های نوین بانکداری در ایران دیگر شاهد صف های طولانی در شعب بانک ها نیستیم و مراجعه حضوری هموطنان به شعب بانک کاهش یافته است و این امر موجب بالا رفتن خدمات رسانی بانک ها به مشتریان شان شده است.
۷ راهبرد و ۳ محور اصلی بازارسرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ۷ راهبرد و ۳ محور اصلی برنامه‌های کلان بازارسرمایه را در دوره جدید اعلام کرد.
از اعتبار موسسات رتبه‌بندی تا اعتماد مردم
موسسه‌های رتبه بندی اگر به اندازه کافی بزرگ بوده و اعتبار کافی داشته باشند، برای حفظ یک مشتری، رتبه‌ نادرست به کسی نمی‌دهند.