03:28 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زیان

از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت در نظام قیمت‌گذاری
دستکاری در قیمت‌گذاری کالاها از جمله پیامدهای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. حذف این ارز، سبب واقعی شدن قیمت‌گذاری از طریق نظام بازار به ‎واسطه نظام عرضه و تقاضا می‌شود.
دلیل کاهش سود "خبهمن" شفاف شد
شرکت گروه بهمن از دلایل تغییر سود خالص نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت.
افزایش ۸۱ درصدی در سود خالص گروه شیمیایی
بررسی صورت‌های مالی گروه محصولات شیمیایی در ۶ ماهه نخست سال جاری، بیانگر افزایش ۸۱ درصدی سود خالص در این شرکت‎ها است.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ آغازی بر حذف رانت و احتکار
با حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن بهای تمام شده، شرکت‌های بورسی نه تنها از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند بلکه می­‌توانند با افزایش حاشیه سود و بهای تمام شده واقعی، درآمدهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و آن را وارد چرخه اقتصادی شرکت کنند.
ضرورت بررسی اثر هزینه‌ای و درآمدی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
به باور فعالان بازار سرمایه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، به شفافیت بیشتر و پیش‌بینی پذیری بالاتر شرکت‌های بورسی منجر می‌شود؛ اما لازم است میزان اثربخشی این امر در ابعاد افزایش هزینه‌ و درآمدهای شرکت‌ها محاسبه شود.
سیاست های با ثبات و بدون نوسان؛ گزینه ای مناسب برای لغو قیمت گذاری دستوری
قیمت گذاری دستوری از جمله سیاست دولت ها برای مهار تورم به شمار می رود که همواره در بلند مدت زمینه فساد، رانت و همچنین مقدمات قاچاق را فراهم می‌آورد.
چراغ سبز بازار سرمایه به «وزمین»
در حالی که بازار سرمایه بیش از یک سال است که روی خوشی و سبزی مداوم را به خود ندیده است اما گویا ورود تیم جدید مدیریتی در دولت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس بوی خوشی را با خود به ارمغان آورده و حتی بازار سرمایه نیز متوجه این تغییر فضا و محیط شده است.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
بازار سرمایه و واکنش‌ مثبت و منفی به متغیرهای کلان اقتصادی
اگر به هر دلیلی مولفه‌های کلان اقتصادی از حد استاندارد خارج شوند، بازار سرمایه نیز دچار ضرر و زیان می شود.
توصیه‌هایی به سرمایه‌گذاران در روزهای نزولی بازار
یکی از مهمترین ویژگی‌های بازار سهام برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند، وجود نوسانات مثبت و منفی در این بازار است. براین اساس، برخورداری از یک استراتژی سرمایه‌گذاری مناسب با توجه به درجه ریسک‌پذیری افراد، لازمه موفقیت در بازار سهام است.
نیمه دوم سال چگونه سپری می‌شود؟
کمرنگ شدن موضوع قیمت‌گذاری دستوری، فروکش کردن بیماری کرونا در دنیا و به دنبال آن افزایش قیمت‌های جهانی، شرایط را برای تغییر و تحول مثبت بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری آماده تر می‌کند.
آغاز هفته جهانی سرمایه‌گذار در بازار سرمایه ایران
هفته جهانی سرمایه‌گذار به طور رسمی امروز در بازار سرمایه ایران آغاز شد.
از خطا تا فرصت با دانش مالی رفتاری
دانش مالی رفتاری به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا فرصت‌های خرید و فروش در بازار را شناسایی و به اهداف خود یعنی دریافت سود بیشتر در بازار سرمایه دست یابند.
توسعه سبدگردانی گامی به سمت تعمیق بازارسرمایه
توسعه شرکت‌های سبدگردانی در بازارسرمایه به افزایش عمق و توسعه بازار کمک می‌کند. تشکیل کانون سبدگردانان نیز اقدامی در همین راستا است.