07:22 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سال رونق تولید

ارز چند نرخی به نفع تولید نیست
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی شیراز معتقد است با چنین التهاب‌هایی در بازار ارز و چند نرخی بودن آن و سیاست‌های نادرست تجاری نمی‌توان در سال پیش رو انتظاری از صادرات داشت.
۱۵۰میلیارد تومان خسارت به ۹۶ شهرک صنعتی
پایگاه خبری راد: معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد که طبق جدیدترین برآوردها تاکنون ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های ۹۶ شهرک‌ صنعتی در نقاط مختلف کشور وارد شده و میزان این خسارت‌ها در شهرک‌های مختلف متفاوت است.
کریمی: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به منزله نابودی تولید داخلی است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تولید کنندگان صنعتی و کشاورزان توان رقابت با واردات را ندارند تاکید کرد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات به منزله نابودی تولید داخلی است.
پشت پرده حساب‌های بانکی مشکوک در یزد
پایگاه خبری راد: مدیر کل امور مالیاتی استان یزد، تمام اهتمام این سازمان را تعامل با مودیان برای وارد آمدن کمترین فشار مالی ذکر کرد و تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی آماده همکاری در جهت رونق تولید خواهیم بود.
۲۲ واحد تولیدی تیرچه هنوز استاندارد نشده‌اند
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به زلزله خیز بودن استان تهران و لزوم استفاده از دستگاه‌های جوش نقطه‌ای به جای جوش ذوبی، گفت که از ۸۲ واحد تیرچه در استان تهران هنوز ۲۲ واحد تولیدی تیرچه نتوانسته‌اند خود را با الزامات استانداردهای مربوطه مطابقت دهند.
سیل نتیجه دخالت‌های عوامل انسانی در پوشش گیاهی طبیعی استان گلستان است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم رامیان در مجلس گفت: از ۲۷ سال پیش تا الان حادثه هولناک سیل ۱۲۸ بار جان و مال مردم استان گلستان را تهدید کرده است.
راهکار گران نشدن گندم و جو
پایگاه خبری راد: چندی پیش وزارت جهاد کشاورزی به دولت پیشنهاد داد که گندم و جو در بورس عرضه شود. کارشناسان بازار سرمایه در این مورد معتقدند که عرضه محصولاتی همچون گندم و جو در بورس به کاهش بار مالی دولت کمک می کند و اگر عرضه این محصولات زیاد شود، نوسانات قیمتی شدید روی این محصولات ناشی از رفتار واسطه‌ها و بازارهای غیرشفاف به حداقل می‌رسد.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
در اجرای تونل گلاب دو با مشکلاتی مواجه هستیم
پایگاه خبری راد: استاندار اصفهان گفت: با وجودی که پروژه سد تونل سوم کوهرنگ امروز هیچ مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد.
 رونق تولید در گرو شجاعت و رشادت مدیران است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس گفت: نقدینگی مردم و بانک‌ها باید به سوی تولید جهت‌گیری کند و میسر شدن این مهم در گرو مشوق‌های لازمی است که در بسترهای خاص از طرف دولت فراهم شود.
پیشنهادی برای واقعی شدن قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است اگر در سال رونق تولید، زمینه عرضه مستمر و با حجم مناسب مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای در بورس کالا فراهم شود، دیگر نیازی به دخالت در روند کشف قیمت کالاها نیست و قیمت‌ها واقعی و با ثبات می‌شود.
نوبخت: برنامه رونق تولید آماده است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که برنامه رونق تولید متناسب با شرایط سال جاری و مطالبات مقام معظم رهبری آماده شده است.
ثبات قوانین کلید رونق تولید
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه شیشه و آئینه تهران با بیان این‌که در راستای تحقق رونق تولید باید ثبات قوانین وجود داشته باشد، گفت: مهم‌ترین اقدام در رونق تولید از سوی تولیدکننده مبنی بر نگاه و تفکر بر رونق تولید برداشته می‌شود.
پیشنهادات انجمن قطعه‌سازان برای تحقق رونق تولید
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، اواخر سال گذشته، ارائه تسهیلات ۴٠٠٠ میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری‌های دستوری، آغازگر رونق تولید بوده و امید است با پیشنهادات انجمن، اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در سال رونق تولید محقق شود.
بانک‌ها و بیمه‌ها برای کمک به سیل‌زدگان چه کردند؟
پایگاه خبری راد: بارندگی و بارش‌های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته در ایران آغاز شده و بیشتر مناطق ایران را در برگرفته، در برخی استان‌ها به وقوع سیل و خرابی‌های ناشی از آن منجر شد و هموطنان را با مشکلات زیادی مواجه کرد. در این میان، بانک‌ها و شرکتهای بیمه علاوه بر وظایفی که در مواقع اینچنینی و بروز خسارت به مردم بر عهده آنان است، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی نیز وظایفی دارند که در این گزارش به آن خواهیم پرداخت.