22:09 | سه شنبه 29 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

برق آبی

زنده شدن نیروگاه های برق‌آبی‌!
پایگاه خبری راد: اکنون پس از مدت‌ها، آمار بارش‌ها در قیاس با سال گذشته مثبت شده و این موضوع می‌تواند نوید روزهای پرآب و جان گرفتن نیروگاه‌های برق‌آبی باشد.
نیاز به ۸۰۰۰ مگاوات برق جدید برای مقابله با خاموشی
پایگاه خبری راد: خاموشی های تابستان امسال با حواشی زیادی همراه بود؛ موضوعی که بحران آب در آن بی‌تاثیر نبود و نگرانی‌هایی را برای سال آینده به وجود آورده است، چراکه از هم‌اکنون ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق پیش‌بینی شده است.
 آب مورد نیاز اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام تامین می شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این‌که آب مورد نیاز فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری را تامین می‌کنیم، گفت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه توجه کافی به موضوع تأمین منابع مالی لازم برای فاز دوم طرح داشته باشد.
نیروگاه‌های فرسوده برق کشور سرپا می‌شوند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هیچ کدام از نیروگاه‌های فرسوده در کشور از مدار خارج نمی‌شوند و برنامه‌هایی را برای سرپا نگه داشتن آنها در نظر گرفته‌ایم.
کمبود ۸۰۰۰ مگاواتی تولید برق در سال آینده
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها برای تابستان سال آینده ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق خواهیم داشت که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف تامین می‌شود.
وزارت نیرو برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی ندارد
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به این‌که بارندگی‌ها به‌تازگی آغاز شده، نمی‌توانیم دید خوش بینانه‌ای نسبت به بهبود وضعیت خاموشی‌ها در پی توسعه نیروگاه‌های برق آبی داشته باشیم و به‌ همین دلیل تمام برنامه‌های خود را بر پایه خشکسالی قرار داده‌ایم.
آب در کشور ته کشید!
پایگاه خبری راد: به‌رغم بارندگی‌های مناسب فصل بهار، وضعیت منابع آبی شهرهای در معرض تنش، بهبود چندانی نیافته است و کماکان ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی هستند و ۲۱ استان کشور بارندگی‌های منفی را نسبت به سال گذشته تجربه می‌کنند.
کار تولیدکنندگان برق خوزستان در دمای 70 درجه!
پایگاه خبری راد: سرپرست نیروگاه رامین اهواز محمدی تصریح کرد: وقتی که دمای هوا در شهرستان اهواز حدود 50 درجه می شود، دمای هوا در محل نیروگاه به 65 تا 70 درجه سانتیگراد می رسد و رطوبت نیز بسیار زیاد است. این مساله کار را برای نیروهایی که در این شرایط باید به وظایفشان عمل کنند، سخت می کند اما آن ها در این دما به خوبی به وظایف خود عمل می کنند.
خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تعیین تکلیف شد
پایگاه خبری راد: با ابلاغ توانیر، شرکت‌های توزیع نیروی برق فرآیند خرید تضمینی برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر را به نمایندگی از طرف ساتبا بر عهده گرفتند.
ظرفیتهای داخلی تحریم‌ها را به دوره طلایی تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه ۱۰ مگاواتی مهریز غدیر، گفت: مسئولان و دست اندرکاران کشور با استفاده از نیروهای متخصص بومی و ظرفیتهای داخلی دوران تحریم را به دوره طلایی تبدیل کنند.
اتصال نیروگاه کاسپین نوشهر به شبکه برق
پایگاه خبری راد: واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کاسپین به ظرفیت 310 مگاوات با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در نوشهر به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.
خاموشی‌ها روند افزایشی نخواهد داشت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به افزایش دمای هوا در هفته جاری و شکسته شدن رکوردهای مصرف برق در امسال، اظهار داشت: سال گذشته پیک مصرف برق به ۵۵ هزار مگاوات رسید و امسال نزدیک به دو هفته است که مصرف برق کشور بالای ۵۵ هزار بوده و حدود ۵۷ هزار مگاوات گزارش می‌شود.
آدرس غلط ندهید!
پایگاه خبری راد: سندیکای صنعت برق با بیان دیدگاه خود درباره مهم ترین معضل این روزهای اقتصاد کشور، تاکید کرد آن چه درباره دلایل خاموشی ها مطرح شده، دادن آدرس غلط به افکار عمومی است.
جای خالی انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری‌ها در برنامه‌های مدیریت انرژی کشور
پایگاه خبری راد: شدت‌یافتن تابش‌های خورشید، شدت‌یافتن مصرف انرژی و به‌دنبال آن اعلام جداول خاموشی‌ها در صدر اخبار این روزهای تابستان داغ 97 قرار گرفته و این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان به‌دلیل اتکای کشور به منابع ارزان‌قیمت نفت، از پتانسیل‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی غافل شده‌ایم و می‌توانستیم با سرمایه‌گذاری‌های به‌موقع، به‌جای اعلام جدول خاوموشی، از انرژی‌های تجدیدپذیر، ارزش‌افزوده ایجاد کنیم.
خاموشی‌های سراسری ناشی از بحران آب است
پ‌ایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به برداشت سالانه 70 میلیون مترمکعب آب بیش از ظرفیت آبخوان‌ها در البرز گفت: در استان البرز طی 16 سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی برداشت شده است.