03:27 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت نفت

ضرر میلیاردی روسیه در بحران آلودگی نفت صادراتی
پایگاه خبری راد: از ۲۰ آوریل صادرات حدود پنج میلیون تن نفت روسیه به مقصد اروپا از طریق خطوط لوله به دلیل آلودگی متوقف مانده است.
روند صعودی نفت پرقوت ماند
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های محدودیت عرضه در بحبوحه تحریم‌های آمریکا علیه صادرکنندگان بزرگ نفت به روند رشد خود ادامه داد.
بازی خطرناک ترامپ با قیمت نفت
پایگاه خبری راد: جنگ تجاری ترامپ قیمت‌های نفت را در آغاز هفته جاری پایین برد اما تصمیم آمریکا برای اعزام یک ناو جنگی به خاورمیانه که نشانه واضحی از احتمال تشدید درگیری‌ها در این منطقه است، بازارها را ملتهب نگه داشت.
ذوالنور: آمریکا و کشورهای غربی، اولین بازنده عدم صادرات نفت ایران هستند
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند صادرات نفت ایران را به صفر برساند، گفت: عدم صادرات نفت ایران باعث بالا رفتن قیمت نفت می‌شود و اولین بازنده و متضرر این اتفاق، آمریکا و کشورهای غربی هستند.
لیر همچنان روی ریل کاهش
پایگاه خبری راد: لیر در معاملات امروز نیز در برابر ارزهای مهم جهانی عقب نشست.
عربستان نمی‌تواند خلاء نفت ایران را جبران کند
پایگاه خبری راد: آمریکا در حالی اعلام کرده معافیت‌هایی که به مشتریان نفتی ایران داده است را تمدید نمی‌کند که تحلیل‌گران بازار نفت اعتقاد دارند این تصمیم آمریکا باعث التهاب بازار شده و عربستان و امارات نیز نمی‌توانند خلاء نفت ایران را جبران کنند.
چه سرنوشتی در انتظار نفت ایران نشسته است؟
پایگاه خبری راد: شمارش معکوس برای اتمام معافیت آمریکا به مشتریان نفتی ایران درحالی آغاز شده که روز گذشته کاخ سفید در اعلامیه‌ای اطلاع داد که ایالات متحده، معافیت از تحریم‌های نفتی هشت کشور را تمدید نخواهد کرد. این در حالی است که حتی قبل از اتخاذ این تصمیم از سوی آمریکا، شاهد افزایش قیمت نفت بودیم. با این حال برخی کارشناسان بر این باورند که حذف نفت ایران، قیمت جهانی را به ۸۰ دلار هم نخواهد رساند.
دو راه‌حل یک اقتصاددان برای جبران کاهش فروش نفت
پایگاه خبری راد: عصر روز دوشنبه، دوم اردیبهشت ۹۸ (۲۲ آوریل) کاخ سفید به‌طور رسمی اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران تمدید نخواهد شد و این یعنی با پایان مهلت ۶ ماهه معافیت خرید که آن هم برای ثبات بازار جهانی نفت مقرر شده بود، از تاریخ دوم مه (۱۲ اردیبهشت) سال جاری میلادی، کشورهای ایتالیا، تایوان، ترکیه، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و یونان نیز مانند دیگر کشورها حق خرید نفت ایران را نخواهند داشت در غیر این صورت با جریمه‌هایی از جانب آمریکا روبرو خواهند شد.
منفی شدن چشم‌انداز اقتصادی عمان
پایگاه خبری راد: موسسه رتبه‌بندی "اس اند پی" چشم انداز اقتصادی عمان را منفی اعلام کرد.
واکنش بازارهای ارزی جهان به تحریم نفتی ایران
پایگاه خبری راد: معاملات ارزی امروز جهان کاملا تحت تاثیر تصمیم دیروز واشنگتن برای تحریم نفتی ایران بود.
انتقاد شدید چین از لغو معافیت‌های نفتی ایران
پایگاه خبری راد: چین از تلاش دولت آمریکا برای پایان بخشیدن به معافیت‌های فروش نفت ایران به شدت انتقاد کرد.
هند در بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان می‌ماند
پایگاه خبری راد: رئیس بانک مرکزی هند گفت که این کشور در سال ۲۰۱۹ نیز بالاترین نرخ رشد اقتصادی جهان را خواهد داشت.
رکود نفتی دیگری در راه است
پایگاه خبری راد: تولید نفت جهانی از گسترش تحریم‌های آمریکا و اختلالات غیرمنتظره دیگر لطمه دیده که مانند پنج سال پیش قیمت‌ها را در کوتاه مدت بالا برده و زمینه را برای رکود بعدی آماده کرده است.
رشد اقتصادی عربستان افزیش یافت
پایگاه خبری راد: به لطف افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، رشد سه ماهه پایانی سال 2018 عربستان افزایش یافت.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.