01:21 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آذری جهرمی

از رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران تا کدهای دستوری برای غیرفعال‌سازی اینترنت آزاد
نماد برتر- اجرایی کردن رمز یک‌بار مصرف برای احراز هویت کاربران در هنگام فعال‌سازی سیم‌کارت، الزام قانونی اپراتورها به ارایه خدمات ارزش افزوده در قالب بسته‌های اعتباری، پیش‌بینی کدهای دستوری جهت غیرفعال‌سازی مصرف آزاد اینترنت، از اقداماتی است که در یک سال گذشته در راستای ایجاد شفافیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و تقویت فضای رقابتی سالم بین اپراتورها انجام شده است.
بازگشت بسته‌های پرمخاطب اپراتورهای همراه
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دو اپراتور تلفن همراه بسته‌های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف‌شده‌ خود را باز می‌گردانند.
درخواست وزارت ارتباطات برای رفع فیلتر توییتر
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از درخواست وزارتخانه متبوعش برای رفع فیلتر توییتر خبر داد و گفت این موضوع جزو حوزه‌هایی است که مربوط به کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است اما تاکنون در دستور کار قرار نگرفته است.
اینترنت رایگان هدیه خبرنگاری بر دوش یک اپراتور
نماد برتر- ارایه اینترنت هدیه خبرنگاری امسال در حالی تنها به اپراتور رایتل اختصاص یافته که سال گذشته این هدیه برای تمامی اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته شده بود.
ابلاغ جریمه ۲ میلیارد تومانی به اپراتورها
نماد برتر- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابلاغ جریمه دو میلیارد تومانی به‌دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، خبر داد.
مهلت اپراتورها تمام شد
نماد برتر- با پایان مهلت ۱۰ روزه رگولاتوری به اپراتورهای همراه برای برگرداندان بسته‌های اینترنتی پرمخاطب، باید دید چه تغییراتی در درگاه اپلیکیشن و USSD اپراتورها رخ داده و درصورت ادامه تخلف اپراتورها، برخورد رگولاتوری چه خواهد بود.
برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی
نماد برتر- امروزه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و یکی از مهم‌تریـن پیشران های این پیچ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان یک فناوری تحول آفرین و پیدایش زیست بوم فضای مجازی است که با تأثیر فزاینده خود در حال شکل دادن به تمام عرصه‌های زندگی حقیقی است به نحوی که امروزه فاصله بین مجاز و حقیقت در این فضا به صفر رسیده است.
ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد
نماد برتر- امروز در کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع اعمال ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو منتفی شد.
ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو به گمرکات ابلاغ نشده است
نماد برتر- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) با بیان اینکه اداره کل مقررات صادرات و واردات، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به گمرکات سراسر کشور مبنی بر اعمال ممنوعیت واردات گوشی تلفن همراه به ارزش بالای ۳۰۰ یورو نداشته است، گفت: منتظر اعلام نظر نهایی کمیته مشترک میان بانک مرکزی و وزارتخانه‌های صمت و ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.
نصب اولین سایت 5G‌ در ایران تا یک ماه آینده
نماد برتر - به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولین سایت 5G تا چهار هفته دیگر در ایران نصب می‌شود.
کدام دانشگاه‌ها اینترنت رایگان دارند؟
نماد برتر- اسامی دانشگاه‌هایی که اینترنت رایگان دارند اعلام شد که طبق آن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه تاییدشده، رایگان است.
استفاده رایگان از اینترنت دانشگاهی تمدید شد
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید اینترنت رایگان دانشگاهی و استفاده از سامانه‌های آموزش مجازی برای یک ماه دیگر خبر داد.
هدف‌گذاری برای تولید ۴۰۰ هزار گوشی داخلی
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به نیاز ۱۲ میلیون گوشی مردم در کشور بیان کرد: سه طرح کلان ملی برای حل چالش‌های پساکرونا داریم که تولید گوشی همراه و تجهیزات هوشمند داخلی یکی از این طرح‌هاست؛ بنا داریم تا پایان سال به هدف‌گذاری تولید ۴۰۰ هزار گوشی در سال برسیم.
اینترنت سایت‌های دانشگاهی رایگان شد
نماد برتر- به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ارسال لیستی از سایت‌های دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم به اپراتورها از روز گذشته، از امروز (چهارشنبه) ترافیک این سایت‌ها برای دانشجویان رایگان است.
آثار قطعی اینترنت بر کسب‌وکارها
نماد برتر- قطعی دو هفته‌ای اینترنت در آبان ۱۳۹۸ خسارات زیادی به کسب‌وکارها وارد کرد که از کاهش ۳۰ درصدی فروش کسب‌وکارهای شناخته‌شده تا کاهش بیش از ۸۰ درصدی فروش در کسب‌وکارهای متوسط و کوچک اینترنتی را شامل می‌شد.