22:44 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کنکور

حذف یارانه‌های پنهان منجر به "یارانه‌پاشی" نشود
پایگاه خبری راد: افزایش رانت‌های ایجاد شده برای گروه‌های خاص، پدیده‌ای است که پرداخت یارانه‌های پنهان در اقتصاد می‌تواند آن را تشدید کند. در این باره یک اقتصاددان ضمن تاکید بر ضرورت حذف یارانه‌های پنهان از اقتصاد اما با استفاده از اصطلاح "یارانه‌پاشی" نسبت به پرداخت یارانه مشابه آنچه در دولت‌ دهم اتفاق افتاد، هشدار داد.
امروز آخرین مهلت ثبت‌نام کنکور
پایگاه خبری راد: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری ۹۸، ساعت ۲۴ امشب، پنج‌شنبه دوم اسفند پایان می‌پذیرد.
«ترمیم سوابق تحصیلی» برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش ترمیم سوابق تحصیلی برای ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاهی را تشریح کرد.
گریبان اقتصاد در مشت یک میلیون متقاضی شغل
پایگاه خبری راد: هجوم سالانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و متولدین اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ به بازار کار مساله‌ای جدی برای دولت شده است؛ به طوری که وزیر امور اقتصادی و دارایی از محدودیت‌های اقتصادی برای پاسخگویی به تقاضای یک میلیونی اشتغال سخن گفته است.
 علاقمندی دانش‌آموزان دبیرستانی به حضور در خانه ریاضیات کرمان کاهش یافته است
پایگاه خبری راد: مدیر خانه ریاضیات کرمان با بیان اینکه این مرکز علمی در جلب حمایت‌های مالی و معنوی و برگزاری برنامه‌های مختلف موفق بوده است، گفت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه مسائل مالی نیست، بلکه کاهش علاقه‌مندی دانش‌آموزان دبیرستانی به شرکت در فعالیت‌های خانه ریاضیات است.
مشکلات مهاجرت تحصیلی !
پایگاه خبری راد: «شما تو بهترین دانشگاه اروپا باشی بعد بخوای برگردی ایران بری خدمت چه حسی داری؟». شما که این جمله را می‌خوانید چه حسی دارید؟
 دلیل اصلی خروج نخبگان ایرانی از کشور چیست
پایگاه خبری راد: پژوهشگر پسادکتری ریاضیات با بیان این‌که از نظر داشتن ریاضیدانان برجسته در شرایط بهتری نسبت به گذشته قرارداریم.
آغاز ثبت‌نام آزمون دکتری ۹۸ از 6 آذر
پایگاه خبری راد: آغاز ثبت نام کنکور دکتری ۹۸ از سه شنبه ۶ آذر از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و این مهلت تا 12 آذر 97ادامه دارد.
 مشاغل پولساز ایران و جهان مقایسه می شوند
پایگاه خبری راد: سمینار آشنایی با مشاغل پردرآمد ایران و جهان به مناسبت هفته کارآفرینی برگزار شد.
ابلاغ عناوین دروس امتحان نهایی دبیرستانی‌ها در انتظار تایید رییس جمهور
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر دستورالعملی مبنی بر کاهش تعداد ساعت و عناوین درسی در برنامه هفتگی دانش‌آموزان سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم وجود ندارد و ما همچنان دارای ۳۵ ساعت برنامه مصوب هفتگی لازم‌الاجرا برای این پایه‌ها هستیم.
مدارس هفته‌ای دو ساعت فیلم پخش می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: معاون وزیر آموزش و پرورش، گفت: از مدارس خواستیم و از خانواده‌ها هم می‌خواهیم برای رشد فرزندانشان وقت بیشتری روی فیلم و کتاب بگذارند و امیدوارم شرایطی فراهم شود که مدارس هفته‌ای دوساعت برنامه پخش فیلم بگذارند و از همین فیلم‌های جشنواره رشد در این برنامه استفاده کنند.
نظام آشفته اقتصادی، مهمترین علل گرایش دانشجویان به رشته‌های بالینی
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نابرابری دستمزدها بین رشته های علوم پایه و بالینی باعث شده که بیشتر دانشجویان برای ادامه تحصیل به سراغ رشته های بالینی بروند تا درآمد بیشتری کسب کنند.
استقبال از "خانه‌های ریاضیات" در گذشته بیشتر بود/در جلب کمک‌های مالی موفق نبوده‌ایم
پایگاه خبری راد: مدیر خانه ریاضیات استان یزد با بیان اینکه «خانه ریاضیات استان یزد یک موسسه تقریبا خودگردان است»، گفت: بیشتر افرادی که در این جا مشغول به کار هستند، از دبیران بازنشسته هستند و ما نیروی استخدامی نداریم که لازم باشد حقوق ثابت پرداخت کنیم.
پایان کشمکش‌ها؛ تاثیر «معدل» در کنکور ۹۸ مثبت شد
پایگاه خبری راد: بعدازظهر روز گذشته شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دومین جلسه اضطراری خود، اعمال تاثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور سال ۹۸ را از تاثیر ۳۰ درصدی «قطعی» به حالت «مثبت» برگرداند.
دستورالعمل جدید آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون‌های آزمایشی در مدارس
پایگاه خبری راد: وزیر آموزش و پرورش درباره متوقف شدن توزیع شیر در مدارس گفت: هنوز اعتباری برای توزیع شیر دریافت نشده اما شواهد نشان می دهد که با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان اعتباراتی در این زمینه ابلاغ شود.