17:16 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهو

دلیل افزایش دو برابری قیمت گوجه فرنگی
پایگاه خبری راد: گوجه فرنگی از حدود دو روز پیش رشد قیمت دو برابری را تجربه کرده است.
بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی جهان کدامند؟
پایگاه خبری راد: غذا یک محصول اقتصادی اساسی است اما همه کشورها عملکرد یکسانی در زمینه تولید مواد غذایی ندارند و شمار معدودی هستند که در این عرصه پیشتاز هستند.
هزینه خوراکی‌های سیزده‌ بدر چقدر است؟
پایگاه خبری راد: سیزده‌ بدر برای ایرانی‌ها همیشه با خوراکی‌های جذابی همراه بوده که از جمله خوراکی این روز کاهو سکنجبین و آش رشته است که هزینه کاهو سکنجبین با این افزایش قیمت‌ها در حدود ۳۰ هزار تومان و آش رشته خانگی نیز در همین حدود است.
رعایت سود قانونی برای پیاز، شاید وقتی دیگر!
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه قیمت پیاز در روزهای پایانی سال ۱۳۹۷ کیلویی ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان بود قیمت این محصول در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان در سطح شهر تهران تعیین شده است.
تاثیر سیل‌های اخیر بر بازار میوه و گوشت
پایگاه خبری راد: با توجه به آنکه مناطق شمالی و جنوب غربی ایران تولیدکننده میوه، سبزی، سیفی جات و تا حدودی گوشت هستند، پیش بینی کارشناسان حوزه تولید این دست محصولات خوراکی آن است که سیل اخیر تاکنون تاثیری بر بازار نداشته است.
اول سفره مردم را تامین کنید بعد فکر صادرات باشید!
پایگاه خبری راد: افزایش قیمت انواع صیفی‌جات در عین فراوانی نسبی آن نشان می‌دهد گرانی این محصولات همانگونه که برخی فعالان بازار و عرضه کنندگان می‌گویند "عاملی مانند افزایش صادرات دارد، در صورتیکه ابتدا باید نیاز بازار داخلی تامین و سپس مازاد مصرف صادر شود که متولیان امر باید دراین زمینه اقدام کنند" اما مسئولان وزارت کشاورزی در این زمینه پاسخگو نیستند.
صادرات؛ دلیل گرانی پیاز
پایگاه خری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ضمن تایید افزایش قیمت پیاز در بازار، صادرات این محصول را دلیل اصلی گرانی آن دانست.
تورم سال ۹۷ حدود ۲۷ درصد
پایگاه خبری راد: نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اسفند ماه ١٣٩٧ به ۲۶.۹ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٢٣.٥ درصد) ٣.٤ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.
صادرات مایحتاج مردم فقط برای ۱.۵ میلیارد دلار!
پایگاه خبری راد: افزایش صادرات اقلام کشاورزی و مایحتاج معیشتی مردم با توجیه صادرات غیرنفتی و افزایش ارزآوری در حالی صورت می‌گیرد که وزیر اقتصاد از بازگشت تنها هشت میلیارد دلار از مجموع ۴۰ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور خبر می‌دهد که تازه از این هشت میلیارد دلار هم شش و نیم میلیارد دلار آن مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی است!
کاهش 15 درصدی تقاضای میوه در یزد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از کاهش 15 درصدی تقاضا در آستانه عید نوروز خبر داد و ضمن طبیعی خواندن این موضوع، آینده‌ی ارزانتری را برای بازار میوه یزد پیش‌بینی کرد.
دلارهای صادراتی کاهو را گران کرد
پایگاه خبری راد: بررسی‌های میدانی نشان از آن دارد که افزایش قیمت کاهو در روزهای گذشته به واسطه کاهش عرضه به دلیل افزایش حجم صادرات این محصول به کشورهای همسایه به خصوص عراق بوده است.
عرضه گیلاس در روزهای سرد بهمن ماه!
پایگاه خبری راد: گشت‌وگذاری در بازار میوه و تره‌بار نشان می‌دهد که معضلاتی همچون قاچاق میوه به داخل همچنان ادامه دارد. نمونه آن عرضه میوه گیلاس در قلب زمستان آن هم با قیمت‌های نجومی است.
مشتریان بی‌بضاعتی که چوب صادرات میوه را می‌خورند
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از گران شدن برخی از اقلام میوه و صیفی‌جات در هفته اخیر خبر داد و علت آن را آزاد شدن مجدد صادرات این اقلام ذکر کرد.
 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در فصل زمستان
پایگاه خبری راد: اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین آلات کشاورزی، حفاظت از استخرهای پرورش ماهی در برابر کاهش دما، برداشت و حمل محصولات باغی به انبارهای استاندارد تا قبل از آغاز بارش بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که از سوی اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۱۰ تا ۱۴ دی‌ماه) صادر شده است.