01:13 | چهارشنبه 2 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالبد

آیین بزرگداشت دکتر عباس سعیدی پیشگام برنامه‌ریزی توسعه فضایی
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جغرافیای ایران با بیان اینکه دکتر عباس سعیدی فردی تاثیرگذار در انجمن جغرافیای ایران و دانشگاه شهید بهشتی بوده است، گفت: دکتر سعیدی در برنامه‌ریزی روستایی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان سهم زیادی داشتند.
استفاده از هوش مصنوعی برای خواندن ام.آر.آی
پایگاه خبری راد: پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک در مطالعه اخیرشان با همکاری فیسبوک از فناوری هوش مصنوعی برای خواندن اسکن‌های ام.آر.آی استفاده کردند.
اتمام کوتاهترین بزرگراه رفت و آمد به کرج!
پایگاه خبری راد: ساخت ادامه بزرگراه همت پروژه استراتژیک استانی به حساب می‌آید زیرا با اتصال بزرگراه شمالی کرج به ادامه بزرگراه همت، ارتباط شهر کرج و تهران در کوتاه‌ترین مسیر ممکن و با کمترین ترافیک میسر می‌شود.
طراحی شهرهای هوشمند بر اساس نیازهای بشر!
پایگاه خبری راد: بر اساس تحقیقات به دست آمده در آینده نزدیک شهرهای فعلی جهان کارآیی خود را از نظر شاخص‌هایی همچون هوشمندی، دسترس‌پذیری، اشتغال و سلامت به طور کامل از دست می‌دهند .
تسهیلات ۵۰ میلیونی بازآفرینی تا دو هفته دیگر پرداخت می شود
پایگاه خبری راد: عشایری با اشاره به پرداخت تسهیلات بازآفرینی شهری افزود: کسی با اصل مسکن مهر مشکل ندارد بلکه انتخاب محل های احداثش چالش آن است.
ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی برای تحقق توسعه شهری
پایگاه خبری راد: یک کاندیدای شهرداری تهران گفت: برای تحقق توسعه شهری که به دنبال بهبود بخشیدن به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد یک جامعه است شکل گیری و تقویت سرمایه اجتماعی لازم است.
علت فوت کودک 3 ساله در محور ناهارخوران مشخص شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل پزشکی قانونی گلستان با اشاره به حادثه فوت کودک 3 ساله در محور ناهارخوران گرگان، علت فوت این کودک را نارسایی تنفسی و خفگی ناشی از ورود مایع به مجاری تنفسی اعلام کرد.
۱۰خواسته آخوندی از مدیریت شهری
پایگاه خبری راد: عباس آخوندی با انتشار مطلبی تحت عنوان "شهردار تهران در دو آیینه نامتقارن" خواسته‌های خود از مدیریت شهری و شهردار آینده را بیان کرد.
شاخصی برای بهبود تاب‌آوری شهرها در برابر زلزله
پایگاه خبری راد: زلزله، پیشامدی طبیعی است که هر از چندی، نقطه‌ای از کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بایستی برای مقابله با آن، ابزارهای مناسبی را در دست داشت. پژوهشگران ایرانی در تلاشی علمی پژوهشی برای کاهش تبعات این بلای طبیعی، یک شاخص تاب‌آوری شهری را طراحی و ارائه داده‌اند.
دور تازه همکاری دولت و شهرداری در بافت فرسوده
پایگاه خبری راد: ایجاد هماهنگی بین دولت و شهرداری برای تسهیل فعالیت بخش خصوصی به منظور نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد در هفت پروژه کلید خورد و انتظار می‌رود با برداشته شدن چهار مانع از پیش پای توسعه‌گران، بازآفرینی شهری سرعت بیشتری به خود بگیرد.
افزایش ایمنی، ساماندهی مسکن، توسعه اقتصاد سبز
پایگاه خبری راد: محمد اسلامی گزینه پیشنهادی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی در برنامه خود با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی نظام گسترده حمل و نقل است آورده است: به منظوررفع کسری‌های موجود باید به روزرسانی زیرساخت‌ها را مد نظر قرار داد و در این مسیر ظرفیت سازی و برطرف‌سازی نیازهای کشور در این حوزه‌ها را جدی گرفت.
شهری که مورد هجوم بتن است رویداد محور نمی‌شود
پایگاه خبری راد: ارتباط میان اقتصاد به عنوان یک بعد آماری خشک از زندگی جامعه با فرهنگ و هنر به عنوان بعد نرم، شاید سخت و دشوار باشد، اما اقتصاد فرهنگ و هنر موضوع مهم و اساسی امروز اجتماع به حساب می‌آید. چراکه در ارتباط میان اقتصاد با فرهنگ و هنر، تولید، ستانده و بستانکار، اشتغال و عایدی کالاهای فرهنگی مطرح نمی‌شود، هرچند که این موضوعات مهم هستند، اما اصل به حساب نمی‌آیند.
فساد و بی‌اعتمادی مانع حفاظت از میراث فرهنگی است
پایگاه خبری راد: معاون معماری و شهرسازی وزارت راه گفت: فساد در ارکان بوروکراتیک و عملیاتی، بی‌اعتمادی مردم و حاشیه‌سازی برخی افراد موانع اصلی توسعه در کشورند، با از بین بردن این موانع توسعه در عین حفاظت از میراث فرهنگی می‌تواند رخ دهد.
پایتخت ۵۷ ساله ایران؛ از کاخ چهل‌ستون تا سعدالسلطنه
پایگاه خبری راد: قزوین که در دوره صفویه، ۵۷ سال پایتخت ایران بود، امروز با وجود اماکن و موزه‌های تاریخی بسیار، به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کشور محسوب می‌شود. این شهر تاریخی سابقه دو پایتختی را در دوران مختلف تاریخی به دوش می‌کشد؛ در حقیقت "قزوین" پایتخت خوشنویسی ایران نیز شناخته می‌شود.
پلیس آلمان دو خارجی مظنون به قتل را بازداشت کرد
پایگاه خبری راد: در پی قتل یک جوان ۲۲ ساله آلمانی در شهر "کوتن" واقع در ایالت زاکسن‌آنهالت، پلیس دو مرد افغان را در حالی بازداشت کرد که دادستانی و پلیس آلمان می‌گویند این دو تن به مشارکت در قتل مظنون هستند.