04:43 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارورزی

شکاف درآمدی میان طبقات جامعه و گسترش مهاجرت تبعاتی دارد!
پایگاه خبری راد: اقتصاد غیررسمی یا زیرزمینی در سال‌های گذشته به ویژه در شهرهای بزرگ رشد زیادی داشته و یکی از دلایل اصلی آن، افزایش شکاف درآمدی میان طبقات جامعه و گسترش مهاجرت به شهرهای بزرگ بوده است.
موزه دانشگاه فرهنگیان مشهد مکمل آموزشی دانش‌آموزان/برنامه موزه جهت ایجاددوره‌ کارورزی دانشجویان
پایگاه خبری راد: مسؤول موزه تاریخ طبیعی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ضمن تأکید بر خاصیت تعاملی و شکل گرفتن "گفت‌وگو" در این موزه، آن را یک بسته تکمیلی برای دانش‌آموزان دانست و ضمن یادآوری عضویت این موزه در کمیته ملی موزه‌های دانشگاهی یونسکو (UMAC)، افزود: در حال حاضر تلاش معاونت پژوهش‌وفناوری دانشگاه این است که امکان گذران دوره کارورزی دانشجویان در موزه فراهم شود.
توسعه روستاها در دستورکار دولت قرار دارد
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هر روستایی ۲۰ و هر شهری ۳۳ میلیون تومان درآمد دارد، گفت: مازندران و سیستان و بلوچستان از لحاظ درآمدی به ترتیب بیشترین و کمترین استان‌های کشور از این لحاظ محسوب می‌شوند.
جهت‌گیری ایجاد اشتغال در استان یزد اشتباه است
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: جهت‌گیری ایجاد اشتغال در استان اشتباه است و باید به سمت شغل‌های دانش بنیان تغییر کند.
جزئیات تسهیلات و وام‌های دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد/آغاز ثبت‌نام از ۲۵ شهریور
پایگاه خبری راد: سامانه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت تاریخ مجاز برای ثبت‌ درخواست تسهیلات نیم سال اول سال ۹۷-۹۸ را از ۲۵ شهریور الی ۶ مهر ماه ۹۷ اعلام کرد.
سامانه اتصال فارغ‌التحصیلان به بازار کار رونمایی می‌شود
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به زودی در زمینه کارآفرینی و طرح کارورزی و به منظور اتصال فارغ التحصیلان به بازار کار از سامانه ای رونمایی خواهیم کرد.
اشتغال روستایی و فارغ‌التحصیلان دو هدفگذاری کلان دولت برای غلبه بر بیکاری
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار و اشتغال روستایی به‌عنوان دو محور و هدفگذاری مهم دولت در حوزه اشتغال در دو سال اخیر برای مقابله با بیکاری نام برد.
جذب ۱۶ هزار کارورز در سال ۹۶
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جذب ۱۶ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی در طرح کارورزی طی سال گذشته خبر داد.
ابلاغ برنامه‌های حمایتی دولت تا ۲هفته آتی/ تامین کالاهای اساسی ۵دهک کم‌درآمد با ارز۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دو برنامهٔ حمایتی از کل آحاد جامعه شامل تأمین کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و حمایت اجتماعی از پنج دهک کم‌درآمد و حداقل حقوق‌بگیر موردمطالعه و کارشناسی قرارگرفته است که تا دو هفتهٔ دیگر نهایی و ابلاغ می‌شود.
افزایش تعداد جویندگان کار در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۴۰ هزار نفر به جمعیت فعال کشور افزوده شود که ۸۰ درصد آنان را جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل خواهند داد.
اختصاص سبد کالای رایگان به دو دهک
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای این هفته به اعلام نرخ بیکاری در بهار ۹۷، اشتغال به کار بیش از ۲۰۰ هزار کارورز، اختصاص سبد رایگان به دو دهک جامعه و تامین مایحتاج ضروری و مورد نیاز مردم توسط تعاونی‌ها اختصاص داشت.
وضعیت بیکاری نسبت به پارسال بهتر است
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری در بهار سال ۱۳۹۷، ۱۲.۱ درصد است و نسبت به سال گذشته در همین سه ماه بهار نرخ بیکاری بهبود داشته است.
برنامه‌های تولید و اشتغال دولت در سال ۹۷ اعلام شد
پایگاه خبری راد: خلاصه برنامه‌های تولید و اشتغال دولت در سال ۱۳۹۷ از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام و منتشر شد.
مقدمات ایجاد ۵۰ هزار شغل گردشگری کلید خورد
پایگاه خبری راد: با امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت کار و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،مقدمات ایجاد ۵۰ هزار شغل و خدمات گردشگری کلید خورد.
آغاز طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در حوزه گردشگری
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز به کار طرح کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در حوزه گردشگری خبر داد.