10:01 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ژل

تولید دستگاه تسهیل‌کننده گردش خون با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی
نماد برتر- یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد زیست فناوری دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله(عج) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۰ دستگاه کامپرشن تراپی با کاربرد تسهیل کننده گردش خون به وسیله ایجاد فشار مثبت تولید کرده است.
تکثیر زالوی طبی با طرح بیوتکنیک بومی محققان کشور/دسترسی به خون تازه دامی چالش توسعه این صنعت
نماد برتر- با توجه به کاربردهای پزشکی زالوهای طبی در جراحی قلب و پیوند اعضا، گرفتگی رگ‌های قلب و عروق مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع انواع عفونت‌ها محققان یکی از شرکت‌های فناور با تدوین طرح تحقیقات بیوتکنیک بومی نسبت به پرورش و تکثیر این جانور اقدام کردند، در حالی که به گفته آنها دسترسی به خون تازه دامی از مهمترین چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود.
پژوهشگاه فضایی مرجع داوری ثبت اختراعات در حوزه نانو شد
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از واگذاری مرجعیت داوری ثبت اختراعات در حوزه فناوری نانو به این پژوهشگاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.
۷۰ میلیون یورو کالای مصرفی دپو شده چه شد؟
نماد برتر- مهلت برای اظهار و ترخیص کالاهای گروه چهارم (مصرفی و غیرضروری) از گمرک مدتی است به پایان رسیده و بعید است دیگر زمانی برای طی فرایند ترخیص مانده این کالاها که سال‌هاست در گمرک و بنادر مانده‌اند، در نظر گرفته شود.
سهم «وگردش» کاسته می شود
نماد برتر - «بانک گرشگردی» خبر از برگزاری مزایده برخی از سهام خود در شرکت‌های مختلف داد.
تولید محصولات مقابله با ویروس کرونا در پارک فناوری پردیس
نماد برتر- از میان شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس، ۱۷ شرکت قادر به تولید محصولاتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک به درمان بیماران مبتلا به این ویروس هستند که تولید کیت‌های تشخیصی و اسپری و پل از جمله این محصولات است.
آمادگی بازار شیرینی برای عید غدیر + قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه شیرینی گفت که واحدهای صنفی در شب عید غدیر آمادگی کامل برای ارائه خدمات دارند.
هفته اول خرداد میزبان دومین عرضه اولیه فرابورسی
پایگاه خبری راد: یکشنبه پیش‌رو یک شرکت در حوزه صنایع دارویی در فرابورس ایران عرضه اولیه می‌شود. اگر این عرضه موفق باشد، این دومین عرضه اولیه در فرابورس در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.
مشکلی در تولید و عرضه محصولات پروتئینی وجود ندارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی تاکید کرد که هیچ مشکلی در تولید و عرضه محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت قرمز وجود ندارد.
تولید هواژل‌هایی که روغن را از پساب جذب می‌کنند
پاگاه خبری راد: پژوهشگران ایرانی دانشگاه آیندهوون هلند موفق به تولید هواژل‌هایی شدند که قادر است روغن موجود در پساب را جذب کرده و مانع تکمیل زودهنگام ظرفیت جذب چاه‌های فاضلاب شود.
تولید آب شیرین از هوا!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران آمریکایی، سیستمی ابداع کرده‌اند که مبتنی بر انرژی خورشیدی است و می‌تواند با جذب رطوبت هوا، آب شیرین تولید کند.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
دختران باید همانند پسران به فرصتهای آموزشی دسترسی داشته باشند
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تاکید کرد که در حوزه آموزش و اشتغال، عدالت اقتضا می‌کند دختران هم به اندازه پسران به فرصتهای آموزشی دسترسی داشته باشند.
جاذب‌هایی که از خوردگی تجهیزات پالایشگاهی جلوگیری می‌کنند
پایگاه خبری راد: رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از تولید جاذب‌های جیوه و گوگرد مورد استفاده در پالایشگاه‌های گاز خبر داد و گفت: در صورتی که جیوه داخل برخی از تجهیزات مانند مبدل‌ها شود، موجب خوردگی و از بین رفتن تجهیزات خواهد شد و جاذب جیوه برای رفع این چالش در پالایشگاه‌های گاز کاربرد دارد.
نقش نانوذرات مغناطیسی نفتی در جداسازی آب‌همراه نفت
پایگاه خبری راد: گروهی از پژوهشگران دانشگاهی نانو ذرات مغناطیسی را سنتز کردند که استفاده از آن‌ در مخازن نفتی منجر به کاهش تولید آب و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج نفت خواهد شد.