07:34 | يكشنبه 16 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پهپاد

افزایش قیمت نفت درپی تحولات خاورمیانه
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تحولات اخیر خاورمیانه که نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه در این منطقه را برانگیخت و همچنین توقف تولید بزرگترین میدان نفتی لیبی افزایش پیدا کرد.
چگونه دلار ارزان شد؟
پایگاه خبری راد: کاهش نرخ ارز در دو هفته گذشته سبب شد قیمت دلار در صرافی‌ها به ۱۱ هزار تومان نیز برسد و در همین راستا، یک کارشناس پولی و بانکی به مهمترین دلایل اثرگذار بر کاهش اخیر نرخ ارز پرداخت.
دلایل افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در دو ماه اخیر
پایگاه خبری راد: یادداشت/مجید علی‌تبار، کارشناس ارشد اقتصاد و تحلیلگر بازارهای مالی بین الملل
سقوط قیمت نفت در واکنش به چشم‌انداز مصرف ضعیف
پایگاه خبری راد: بهای نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تأثیر نگرانی‌ها نسبت به چشم‌انداز تقاضای جهانی کاهش یافت.
تحولات خاورمیانه محرک رشد هفتگی نفت شد
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به پیامد جنگ تجاری روی تقاضا کاهش یافت اما نگرانی‌های مربوط به تحولات خاورمیانه کمک کرد به رشد هفتگی دست پیدا کند.
تحولات خاورمیانه محرک رشد هفتگی نفت شد
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به پیامد جنگ تجاری روی تقاضا کاهش یافت اما نگرانی‌های مربوط به تحولات خاورمیانه کمک کرد به رشد هفتگی دست پیدا کند.
بی‬‌اعتنایی آسیایی‌ها به تعطیلی خط لوله نفت عربستان
پایگاه خبری راد: پالایشگاه‌های آسیایی به تعطیلی خط لوله شرق-غرب عربستان سعودی اعتنایی نکردند زیرا عمده نفت مورد نیازشان را از طریق آب‌های خلیج فارس تحویل می‌گیرند اما مختل شدن تجارت نفت در دریای سرخ ممکن است قیمت محموله‌های نفتی به مقصد اروپا را افزایش دهد.
قیمت نفت نزولی شد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از آماری که رشد غیرمنتظره ذخائر نفت آمریکا و رشد کمتر از حد انتظار تولید صنعتی چین را نشان داد، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد، اما قیمت‌ها از تحولات اخیر خاورمیانه پشتیبانی شده‌اند.
قیمت نفت افزایش یافت
پایگاه خبری راد: دو روز پس از حمله به نفتکش‌های سعودی در سواحل امارات متحد عربی، قیمت نفت افزایش یافت.
 ۲ نفتکش ما هم در نزدیکی امارات هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی، صنایع و منابع معدنی عربستان نیز اذعان کرد، روز یکشنبه برابر با ۱۲ مه ۲۰۱۹ دو نفتکش سعودی نیز هدف "عملیات خرابکارانه" قرار گرفتند.
نشت نفت در خوزستان صحت دارد؟
پایگاه خبری راد: طی روزهایی که دامنه سیل به استان خوزستان نیز کشیده شده است، از آنجا که خاک این استان با نفت گره خورده است، حاشیه‌ها و اخبار نفتی آن فراوان است. یکی از این اخبار وجود آلودگی‌های نفتی در سطح استان است که البته نفتی‌ها به آن پاسخ دادند.
ارتقای بانک اطلاعاتی حوزه تجاری صنعت هوایی کشور طی امسال
پایگاه خبری راد: ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امسال نسبت به ارتقای بانک اطلاعاتی حوزه تجاری صنعت هوایی ایران اقدام می‌کند.
راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل‌زده/پهپادها به کمک مدیریت بحران آمدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان فضایی ایران از راه‌اندازی بیش از ۱۰ ایستگاه ارتباطات ماهواره‌ای در مناطق سیل‌زده با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: به منظور پایش بهتر این مناطق با همکاری بخش خصوصی ۱۰ تیم پهپادی برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده به این مناطق اعزام شدند و داده‌های آن در اختیار سازمان‌های امدادرسان قرار گرفت.
ربات‌های تمیزکننده واگن‌های قطار
پایگاه خبری راد: پروژه ساخت ربات‌های تمیزکننده واگن‌های قطار و پهپاد، دو پروژه جدید دانشگاه هریوت وات اسکاتلند هستند.
پهپادهای ایرانی با برند ملی اوج می‌گیرند
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، گفت: ستاد در تلاش است تا برای پهپادهای تولیدشده در کشور یک برند ملی طراحی و تعریف کند.