02:25 | چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وبانک

کسب سود ۵۵۹ میلیاردی "وبانک" از واگذاری های خود
نماد برتر- شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (سرمایه‌گذاری بانک ملی ایران) در دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۹، فروشنده و خریدار سهام چند شرکت بورسی بود و از واگذاری‌های خود ۵۵۹ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال سود کسب کرد.
انتقال بیش از ۲۲هزار میلیارد تومان به پرتفوی سهامداران خرد
نماد برتر- بررسی تغییر مالکیت ها در مردادماه نشان از انتقال ۲۲هزار و ۶۱۷ میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقوقی به حقیقی دارد.
تاج نفتی بر سر آمریکا ماندنی نیست
نماد برتر- با افت شدید قیمت‌های نفت که تولید داخلی آمریکا را تهدید می‌کند، ممکن است این کشور موقعیت جدیدش به عنوان یک صادرکننده بزرگ نفت را به زودی از دست دهد.
مشکلات واگذاری دارایی‌های مازاد بانک‌ها
پایگاه خبری راد: با وجود تاکید دولت بر واگذاری اموال و دارایی‌های مازاد بانک‌ها در مواردی یا خریداران پس از مدتی منصرف می‌شوند یا در جریان مزایده هیچ‌کس حاضر به تملک شرکت‌ها نیست.
دلار یک پله عقب‌ نشست
پایگاه خبری راد: پس از آن که اخباری از احتمال تاخیر در زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منتشر شد، ارزش پوند در برابر همتایانش افزایش چشمگیری یافت.
قیمت روغن پالم در سال 2019
پایگاه خبری راد: طبق یک پیش‌بینی جدید، دورنمای قیمت روغن پالم در سال ۲۰۱۹، به دلیل رشد ذخایرش در اندونزی و مالزی نشانی از افزایش چشمگیر ندارد.
قیمت نفت رو به افزایش رفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز چهارشنبه با امیدواری به هزینه بالاتر چین برای مهار کندی رشد اقتصادی، افزایش یافت.
احتمال افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ تقریبا صفر است
پایگاه خبری راد: ارزیابی بازار پول نشان می‌دهد نه تنها امسال بلکه تا اواسط سال آینده میلادی نیز احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا نزدیک صفر است.
شرکت های سرمایه گذاری فعال در 99 شرکت بورسی
پایگاه خبری راد: چهار شرکت سرمایه‎گذاری غدیر، امید، صندوق بازنشستگی و گروه توسعه ملی در گروه شرکت‎های چند رشته ای صنعتی قرار گرفته اند که مجموعا 14607 میلیارد تومان در 99 شرکت بورسی و 21 گروه، سرمایه گذاری کرده اند.
چک پای ارزهای دیجیتال را به مبادلات مالی اروپا باز کرد
پایگاه خبری راد: یکی از بانک‌های جمهوری چک به تازگی اعلام کرده که با توسعه سرویس و پلت‌فرم‌های جدید، قصد دارد برای نخستین بار به مشتریانش امکان بهره‌مندی از خرید و فروش و مبادلات ارزهای دیجیتال رمزنگاری‌شده را بدهد.
بحران خشکسالی دامن‌گیر بازار جهانی گندم شد
پایگاه خبری راد: تابستان داغ و خشک به پنج سال وفور در بسیاری از کشورهای تولیدکننده گندم پایان داده و ذخایر صادرکنندگان بزرگ را به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ رسانده است. کمبود غلات به ناآرامی‌های غذایی در سراسر آفریقا و آسیا دامن زده است.
مختصات فعالیت‌های ارزی بانک تجارت ؛ بازگشت به قله
پایگاه خبری راد: سود خالص حاصل از فعالیت بخش بین‌الملل بانک تجارت در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ به رشد ۱۳۰ درصدی رسیده و این رشد حاکی از پیشرفت ۳۰۰ درصدی سود خرید و فروش ارز و ۱۰۰ درصدی حواله‌های ارزی وارده و صادره است.
ولع جذب سپرده و زخم باز موسسات غیرمجاز
پایگاه خبری راد: مدیرکل سابق حوزه نظارتی بانک مرکزی که سپرده‌گیری از مردم چه در ایران و چه در سطح جهان را یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های اقتصادی می‌داند، می‌گوید تا زمانی که بانک مرکزی از اختیارات قانونی کافی برای مقابله با فعالیت موسسات غیرمجاز برخوردار نیست و مجموعه تصمیم‌گیران هنوز به این اجماع نرسیده‌اند که سپرده‌گیری از عموم مردم، بدون مجوز بانک مرکزی یک عمل مجرمانه و مخاطره‌آفرین است و در عین حال قوانین موجود اصلاح و اختیارات بانک مرکزی بیشتر نشود، این زخم باز می‌ماند.
قدرت تحریم‌های آمریکا در حال محدود شدن است
پایگاه خبری راد: بلومبرگ در گزارشی نوشت: پاسخ‌های جهانی به تصمیم ترامپ در خصوص توافق هسته ای ایران نشان داد آمریکا تا همیشه سرپرست اقتصاد جهانی نخواهد بود.
بدهی عمومی روسیه کاهش یافت
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی روسیه در گزارش سالانه خود اعلام کرد بدهی عمومی روسیه تا ابتدای ماه ژانویه، با ۷ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۳۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور رسید.