17:16 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هیدروژن

قیمت جدید ۳۵ محصول پالایشگاه ها برای عرضه در بورس کالا اعلام شد
نماد برتر- قیمت جدید ۳۵ محصول پالایشگاه ها از جمله وکتویم باتم، قیر ، لوبکات ، انواع حلال ، روغن و... برای عرضه در بورس کالا اعلام و از پانزدهم دی لحاظ شد .
صادرات کلر دوستدار محیط زیست به ۱۵ کشور
یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولید کلر و سود سوزآور عاری از ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر این محصول به ۱۵ کشور صادر می‌شود.
پیشنهاد آرامکوی سعودی برای فروش گاز به چین
نماد برتر- مدیرعامل آرامکوی سعودی اعلام کرد این شرکت به دنبال فروش گاز طبیعی به چین برای کمک به بزرگترین مشتری نفتی خود برای گذار به سوختهای پاکتر است.
حذف مواد زائد و افزایش راندمان برج‌های خنک‌کننده پالایشگاه‌ها با سامانه نانویی بومی
نماد برتر- پتروشیمی مبین با استفاده از سامانه گندزدایی مبتنی بر نانو فناوری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به حذف مواد زائد از آب برج خنک‌کننده‌ها شد؛ این فناوری موجب افزایش بازدهی برج‌های خنک‌کننده پتروشیمی‌ها می‌شود.
اولین کامیون های سنگین برقی "ولوو" سال 2022 به جاده می زنند
نماد برتر- شرکت "ولوو" اعلام کرد اولین مجموعه از کامیون های سنگین برقی این شرکت که قادر به طی مسافت 200 مایلی و قیمت قابل رقابت با کامیون های دیزلی هستند، کمتر از دو سال دیگر عرضه می شوند.
قرارداد دانشگاه امیرکبیر برای دستیابی به فناوری کنترل سولفید هیدروژن در مخازن گازی جنوب
نماد برتر- دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرارداد پژوهشی درخصوص بررسی علل و منشاء ژئوشیمیایی افزایش سولفید هیدروژن در مخازن گازی جنوب ایران و ارائه راهکارهای اجرایی کاهش آن امضا کردند.
شرکت‌های ملی نفت بازیگر اصلی بازار می‌شوند
نماد برتر- با کاهش گسترده هزینه از سوی صنعت جهانی نفت و وعده توسعه منابع جایگزین از سوی غولهای انرژی، خلاء به وجود آمده در عرضه به بازار را شرکت‌های ملی نفت مانند آرامکوی سعودی و شرکت ملی نفت ابوظبی پر خواهند کرد.
هشدار روس‌نفت نسبت به بحران زایی تولیدکنندگان اروپایی
نماد برتر- شرکت روس‌نفت روسیه هشدار داد گرایش شرکتهای BP و رویال داچ شل به تجدیدپذیرها ممکن است باعث کمبود عرضه نفت و بالا رفتن قیمتها شود.
شناسایی ۱۸ ستاره با فلزینگی کم در کهکشان کوتوله قوس
نماد برتر- کهکشان‌های کروی کوتوله قمری(dSph) کهکشان راه شیری مکان‌های بسیار خوبی برای جستجو و مطالعه ستاره‌های با فلزینگی کم هستند. بررسی دقیق چنین اجرامی می‌تواند برای بهبود درک ما از محیط‌های کهکشانی اولیه بسیار مهم باشد.
سه غول نفتی پرچمدار در حوزه تجدیدپذیرها
نماد برتر- غولهای نفتی اغلب به خود زحمت نداده اند در تلاشها پیرامون انرژی پاک وجهه ای کسب کنند و تاکنون تلاش چندانی نکرده اند تا اذهان عمومی را متقاعد کنند که به سوی سبزتر شدن پیش می روند.
گوگل به اولین شبیه‌سازی کوانتومی یک واکنش شیمیایی دست یافت
نماد برتر- شرکت گوگل در راه رسیدن به نخستین شبیه سازی کوانتومی از یک واکنش شیمیایی از پردازنده "سیکامور"(Sycamor) استفاده کرده است.
نفت دیگر پولساز نیست
نماد برتر- امسال که شیوع ویروس کرونا باعث سقوط تقاضا و قیمتها شد، سال دشواری برای نفت بوده و نفت هنوز از این دوره سیاه خارج نشده است.
تولید ضدعفونی‌کننده‌های سبز برای مقابله با کرونا
نماد برتر- کاربران فضای‌مجازی باید از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر اجتناب و از نرم‌افزارهای امنیتی برای حفاظت مداوم سیستم‌های خود استفاده کنند.
پژوهشگاه فضایی مرجع داوری ثبت اختراعات در حوزه نانو شد
نماد برتر- معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران از واگذاری مرجعیت داوری ثبت اختراعات در حوزه فناوری نانو به این پژوهشگاه از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد.
گام مشترک صنعت و دانشگاه برای ساخت حسگر شناسایی مواد قابل انفجار
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه مالک‌اشتر موفق به ساخت نانوحسگری برای تشخیص ارزان، دقیق و سریع مواد قابل انفجار شدند.