19:58 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نوشهر

 انتقال آب دریای خزر به سمنان پیامدهای زیست محیطی زیادی را به دنبال دارد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رییس جمهور در میان مردم سمنان در خصوص انتقال آب دریای خزر به سمنان، گفت‌: این اظهارات خزر را بیهوش کرد. این انتقال آب پیامدهای زیست محیطی زیادی را به دنبال دارد.
۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت، گفت: در استان گیلان راش و شاه بلوط دچار بیماری شده اند و در آینده نزدیک شاهد مرگ و میر دسته جمعی این گونه ها خواهیم بود.
در سال چند نفر بر اثر سوانح دریایی می‌میرند؟
پایگاه خبری راد: ظرفیت مسافری دریایی در پایان سال ۱۳۹۷ به ۲۴ میلیون نفر خواهد رسید و جابه‌جایی مسافر دریایی تا پایان سال جاری رقمی معادل ۲۱ میلیون نفر خواهد بود.
زیباترین ارکیده‌های جهان در نوشهر جمع می‌شوند
پایگاه خبری راد: مسئول برگزاری چهارمین جشنواره ملی ارکیده نوشهر گفت: امسال در جشنواره به غیر از گل های ارکیده محصولات و صنایع جانبی و گلهای زمستانه در غرفه‌های جداگانه ارائه می‌شود.
مقام نخست ایرانی‌ها در از بین بردن خاک!
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول آبخیزداری و ناظر پروژه های فاقد سد سازمان جنگل‌ها گفت: میزان فرسایش خاک در کشور 2 میلیارد تن بوده و ایران مقام نخست بیشترین فرسایش خاک را در جهان دارد.
تذکر نماینده نوشهر در مورد اظهارات اخیر کلانتری درباره انتقال آب خزر
پایگاه خبری راد: نماینده نوشهر و چالوس از اظهارات اخیر عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان و حمایت رییس جمهور از آن انتقاد کرد.
 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
امضای 19 تفاهمنامه سرمایه گذاری در بنادر ایران
پایگاه خبری راد: با حضور رییس سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم نامه 19 قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر ایران به امضا رسید.
راه‌های توسعه گیاهان دارویی در مازندران
پایگاه خبری راد: مازندران با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، مستعد کشت انواع گیاهان دارویی به ویژه در مناطق بالادست و اراضی شیب‌دار است اما سوداگران اراضی در برخی مواقع با تصرف این اراضی آن را مورد هجمه خود قرار می‌دهند، این در حالی است که کشت گیاهان دارویی در این اراضی برای کشاورزان می‌تواند بسیار درآمدزا و مهم باشد.
چه چیزی مانع توسعه مازندران است؟!
پایگاه خبری راد: رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برخی افراد دور میز شورای اداری مانع توسعه مازندران هستند، گفت: استاندار مازندران موانع توسعه را بردارد.
پرتره‌ای از "نوربخش" در جشنواره‌ی حقیقت
پایگاه خبری راد: مستند پرتره «رئیس کل» به کارگردانی و تهیه‌­کنندگی سید محمد مرعشی در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت رونمایی می شود.
از بین رفتن پیشاهنگ جنگلهای شمال !
پایگاه خبری راد: "ازگیل" جنگلی یا "کنس" میوه‌ای با طعم ترش و شیرین که در سفره شب یلدای مازنی‌ها( مازندرانی‌ها) جایگاه خاصی دارد؛ بعلاوه از شیره این میوه جنگلی ربی تهیه می‌شود که یکی از پایه‌های اصلی غذاهای شمالی است.
 256 سورتینگ غیرمجاز در مازندران فعالیت می کنند
پایگاه خبری راد: احمد حسین زادگان بر لزوم نوسازی واحدهای شالیکوبی و سورتینگ جهت تکمیل خلاء‌ها و ظرفیت‌های خالی بخش کشاورزی در این حوزه تاکید کرد.
زمین‌خواران مازندران را درسته می‌بلعند!
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس وضعیت معماری در مازندران را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: سوداگری با تفکیک اراضی و زمین خواری به جان روستاهای مازندران افتاده و باعث از بین رفتن بافت خوب روستاها شده‌اند.
ارزش 30 میلیارد تومانی سواحل آزاد شده در نوشهر
پایگاه خبری راد: رئیس اداره منابع طبیعی نوشهر گفت: از 50 کیلومتر طول ساحلی شهرستان نوشهر تاکنون 25 کیلومتر آن آزاد سازی شد و مردم می‌توانند از سواحل استفاده کنند.