15:48 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نخبگان

تصمیم‌های اجرایی برای تنظیم بازار فولاد، بطور عمومی اعلام خواهد شد
نماد برتر- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تاکید بر اینکه این وزارتخانه در برهه کنونی و با لحاظ تمامی جوانب امر در خصوص تنظیم بازار محصولات فولادی، تصمیم اجرایی خاصی اتخاذ نکرده است، اعلام کرد که تصمیمات با لحاظ نظرات کارشناسی فعالان حوزه فولاد به صورت عمومی اعلام خواهد شد.
آخرین وضعیت ۳ ماهواره سنجشی و مخابراتی/ساخت نمونه پروازی "سامان" در دستور کار پژوهشگاه فضایی
نماد برتر- معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه نمونه مهندسی ماهواره ناهید-۲ آماده تحویل است، گفت: طراحی و ساخت ماهواره "پارس-۱" به پایان رسیده است و تست‌های کیفیت سنجی و پروازی آن تحت نظارت سازمان فضایی انجام شده و تست‌های نهایی در حال انجام است و امیدواریم این ماهواره آماده تحویل برای پرتاب شود.
طرحی هوشمندانه و ارزان برای تولید بنزین و محصولات مواد پتروشیمی/جایگزینی نفت با گازهای طبیعی
نماد برتر- محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در صدد برآمدند تا با استفاده از طرحی هوشمندانه و روشی ارزان بنزین و محصولات حوزه پتروشیمی را با گاز طبیعی به تولید برسانند.
تلاش برای افزایش ظرفیت سردخانه‌های خراسان جنوبی به یک میلیون تن محصول
نماد برتر- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان اینکه تعداد سردخانه‌های خراسان جنوبی کافی نیست، گفت: خواستار این امر هستیم که سردخانه‌های خراسان جنوبی به یک میلیون تن افزایش یابد.
اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است
نماد برتر- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تهیه طرح توجیهی برای بحث آب در خراسان جنوبی، گفت: اعتبار قنوات در کشور قطره چکانی است.
مدیریت زرشک و عناب به خراسان جنوبی واگذار شود
نماد برتر- استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت زرشک و عناب به عنوان محصولات انحصاری به استان واگذار و سازمان‌های مستقلی برای این امر تشکیل شود که بتوانیم از شرایط کنونی خارج شویم.
۷ هزار تن زرشک خراسان جنوبی روی زمین مانده است
نماد برتر- رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: هفت هزار تن از محصول زرشک سال گذشته در انبارهای کشاورزان استان باقی مانده است؛ این در حالی است که زرشک جدید نیز در حال برداشت از باغات بوده و کشاورزان مستاصل هستند که با این محصول چکار کنند.
صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود
نماد برتر- رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: صندوق توسعه منابع طبیعی در خراسان جنوبی راه اندازی خواهد شد که از وزیر جهاد کشاورزی می‌خواهیم یک میلیارد تومان اعتبار برای شکل‌گیری این صندوق اختصاص دهد.
مردم میوه خارجی می‌خرند اما عناب نه
نماد برتر- وزیر جهاد کشاورزی با گلایه از ناشناخته بودن محصولاتی از خراسان جنوبی چون عناب، گفت: چرا باید میوه‌های خارجی در بازارها وجود داشته باشد، اما عناب در بازار شهرهای دیگر وجود نداشته باشد و حتی مردم طریقه مصرف و خوردن آن را ندانند.
لزوم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده
نماد برتر- یک کارشناس حوزه کار بر لزوم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده و پیش بینی کمکهای غیرنقدی تاکید کرد و گفت: در شرایطی که برخی از کارخانه های تولیدی، خودروسازی و لوازم خانگی به افزایش قیمتها و تغییر تعرفه ها روی آورده اند، چرا دستمزد کارگران مشمول بازنگری نشود؟
شغل های خانگی، سرمایه و هزینه زیاد نمی خواهد
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بر لزوم احیای مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت کسب و کارهای خانگی در ایام کرونا تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه بالایی نمی خواهد و با کمترین هزینه قابل راه اندازی است.
گام به گام به خودکفایی ناوگان ریلی کشور نزدیک می‌شویم
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: با قوت گرفتن نهضت ساخت قطعات در کشور، گام به گام به خودکفایی ناوگان حمل و نقل ریلی نزدیک می‌شویم.
عباسی: در حوزه انرژی به انسجام مدیریتی نیاز است
نماد برتر- رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر اینکه باید در حوزه انرژی انسجام مدیریتی وجود داشته باشد، گفت: مجلس آمادگی همکاری با وزارت نفت را در بالادست نفت و گاز و موارد پایین دستی دارد.
تحلیل وضعیت فعلی بازار سهام و پاسخ به ادعای چند اقتصاددان + چند خبر از بانک
نماد برتر- رئیس سابق سازمان بورس و مدیرعامل بانک آینده با اعلام نکاتی درباره بازار سرمایه و پاسخ به ادعای چند اقتصاددان و از درخواست انتقال نماد ، افزایش سرمایه، عرضه اولیه و... خبر داد.
موانع تولید لوازم آرایش در ایران
نماد برتر- عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از تداوم بلاتکلیفی ۲۰۰ کانتینر لوازم آرایش در گمرک خبر داد و برخی از مشکلات تولید لوازم آرایش و بهداشتی در ایران را برشمرد.