23:46 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

میوه

تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص ۴۰ درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
گوجه‌فرنگی ارزان شد، پرتقال گران
نماد برتر- بازارهای میوه و صیفی‌جات از کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و افزایش قیمت پرتقال خبر می‌دهند.
بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.
مرغ تنظیمی چه زمانی به دست ما می رسد؟
نماد برتر - مرغ منجمد به قیمت هر کیلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و واحدهای صنفی توزیع کننده مرغ و همچنین مرغ گرم به قیمت کیلویی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان اصلی و اقماری میوه و تره باره شهرداری تهران توزیع می شود.
وزارت کشاورزی مسئول تنظیم بازار میوه شب عید شد
نماد برتر- با وجود مخالفت وزارت جهاد کشاورزی، مسئولیت ذخیره سازی و تنظیم بازار میوه شب عید به این وزارتخانه سپرده شد.
۱۶۰۰ تن مرغ منجمد در تهران توزیع می‌شود
نماد برتر- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد: در راستای تنظیم بازار و رفاه حال هموطنان به ویژه اقشار آسیب پذیر، ۱۶۰۰تن مرغ مصرف خانوار در تهران توزیع می‌شود.
 تورم نقطه ای آبان از ۴۶ درصد عبور کرد
نماد برتر- مرکز آمار اعلام کرد: تورم نقطه ای در آبان سال جاری از ۴۶ درصد عبور کرد و نرخ تورم ماهانه نیز نسبت به ماه قبل به ۵.۲ درصد رسید.
جدیدترین قیمت اقلام خوراکی در میادین
نماد برتر- قیمت هرکیلو گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار ۱۰ هزارو۳۰۰تومان، برنج هندی تنظیم بازار ۱۸ هزار۵۰۰تومان و مرغ تازه نیز۲۰ هزارو۴۰۰تومان است.
جزئیات نحوه فعالیت صنوف از شنبه در تهران
نماد برتر- میزان ذخایر ارزی ترکیه به حدود ۴۰ میلیارد دلار رسید. براساس مصوبات جدید ستاد ملی کرونا از روز شنبه فقط مشاغل سطح یک مجاز به فعالیت هستند و همین مشاغل نیز برای فعالیت باید نکاتی را در نظر داشته باشند.
رعایت نکنید پلمب مغازه واحدهای متخلف صنفی قطعی است
نماد برتر- اتاق اصناف مرکز قم در خصوص تعطیلی همه گروه‌های شغلی به غیر از مشاغل گروه یک، با صدور اطلاعیه ای هشدار داد: با واحدهای صنفی متخلف بدون تذکر و صدور اخطار قبلی برخورد و این اماکن پلمب می شود.
کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی اعلام شد
نماد برتر- کمیته ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کلیات طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند شیوع کرونا در شهرها را اعلام کرد.
کرونا و بازار یخ زده بستنی فروشی
نماد برتر- شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها در سراسر کشور شد و کار به جایی کشید که حتی برخی به صورت کلی از شغل خود خداحافظی کردند، با وجود اینکه برخی اصناف در حوزه خوراک از جمله رستوران ها فعال بودند، اما بیشتر مردم از ترس ابتلا به کرونا به تامین نوشیدنی ها و غذاهای خانگی روی آوردند.
علت انفجار پمپ بنزین در تهران چه بود؟
نماد برتر- حادثه انفجار پمپ بنزین میدان تره بار مرکزی خیابان پیروزی تهران تلفات جانی نداشته است و طبق گفته های رئیس بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی علت این حادثه بی‌احتیاطی و نبود نظارت بر روند سوخت‌گیری بوده است که نهایی شدن آن به بررسی‌های فنی دقیق نیاز دارد.
تیغ تیز کرونا بر گلوی اصناف در کردستان
نماد برتر- شیوع کرونا ویروس در اسفند ماه سال گذشته موجب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها به ویژه رستوران‌ها و کافه‌ها در سراسر کشور شده است.
آیا محدودیت ساعتی در کنترل کرونا موثر است؟
نمادبرتر- یک کارشناس امور اصناف معتقد است با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا ساعت مشخصی ندارد و همچنین با توجه به محدود نبودن رفت و آمدها، تعداد بالای کارکنانی که از استان‌های اطراف به تهران رفت و آمد دارند و تجمع آن‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن محدودیت ساعتی برای مشاغل و همچنین فعالیت بدون نظارت دستفروشان و وانت‌ها، این سیاست راه حل درستی نیست و از طرف دیگر دولت در صورت قرنطینه باید برای قشر ضعیف هزینه کند.