20:56 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مواداولیه

گلایه از وضعیت اسفبار قطعه‌سازان/ در انتهای خط تولید قرار داریم
نماد برتر- اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور ضمن ابراز نگرانی از روند ادامه‌دار مشکلات مجموعه صنعت خودرو کشور، صراحتا معتقدند که دیگر جانی برای قطعه‌ساز کشور باقی نمانده و اوضاع آن‌ها بسیار بد و اسفبار شده است و عدم چاره‌اندیشی برای حل مشکلات، صنعت قطعه‌سازی کشور را به انتهای مسیر تولید خواهد رساند.
وزارت صمت، هنوز قیمت جدیدی برای لاستیک اعلام نکرده است
نماد برتر- رئیس اتحادیه لاستیک، روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران، ضمن تاکید بر اینکه تاکنون نرخ مصوب و تایید شده‌ای از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اتحادیه برای تعیین قیمت‌های جدید لاستیک اعلام نشده است، افزایش قیمت درخواستی اتحادیه تولیدکنندگان تایر به جهت افزایش قیمت مواداولیه لازم برای تولید تایر را ۸۰ درصد قیمت فعلی اعلام کرد.
عرضه مواداولیه معدنی در بورس کالا زنجیره فولاد را بر هم می‌ریزد
نماد برتر- رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تفضیل شش ایراد مهم طرح مجلس برای بازار فولاد را تشریح کرده و برای اصلاح هر یک از آن ها پیشنهاداتی ارائه کرد.
دلایل کمبود روغن در بازار تبریز چیست؟
نماد برتر- نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: باتوجه به این‌که مواداولیه روغن نباتی وارداتی است، جهش قیمت ارز، وجود تحریم‌ها و عدم تخصیص ارز مهمترین عامل کمبود این گروه کالایی در بازار است.
چرا بین تولیدکنندگان و واردکنندگان تایر تبعیض قائل می شوید؟
نماد برتر- سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن اشاره به زیان‌ده بودن تثبیت نرخ فروش تایر، به وجود تبعیض میان تولیدکننده داخلی که موظف به پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز برای تامین مواداولیه خود با واردکننده‌ای که معاف از پرداخت مابه‌التفاوت نرخ ارز و قیمت‌گذاری دستوری است، اشاره کرد و تداوم این روند را مانع افزایش تولیدات ملی و تشویق سرمایه‌داران به سرمایه‌گذاری در واردات به‌جای توسعه تولید داخل دانست.
ضرورت ساماندهی توزیع مواداولیه برای ادامه نهضت ساخت داخل
نماد برتر-رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور، ضمن تاکید براینکه به دنبال اجرای نهضت ساخت داخل، طبیعتا نیاز قطعه‌سازان به مواد اولیه بیشتر می‌شود، از وجود مشکلات برای زنجیره تامین کشور سخن گفته و از وزارت صمت خواست تا زمینه تامین مواداولیه مورد نیاز صنعت قطعه‌سازی را فراهم کند.
بازارسرمایه یاری‌رسان بخش تولید است
نماد برتر- جعفر قادری گفت: به منظور جلوگیری از رشد یکباره نرخ ارز و همچنین حفظ ارزش پول ملی،‌ باید کانال‌هایی به منظور هدایت نقدینگی به سمت تولید ایجاد کنیم.
تزریق آرامش به بازار ارز با فروش ارز پتروشیمی‌ها در صرافی‌ها
نماد برتر- یک فعال صنعت پتروشیمی بیان داشت: فروش ارز پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و معدنی‌ها در صرافی‌های مجاز، زمینه ساز تسریع واردات اقلام ضروری و برقراری آرامش و تعادل در بازار ارز می‌شود.
تصمیم مهم برای کالاهای دپو شده/ کالاهای اساسی ۲۴ساعته ترخیص می‌شود
نماد برتر- رییس‌کل بانک مرکزی از تصمیم مهم برای ترخیص کالاها از گمرکات خبر داد و گفت: در خصوص کالاهای اساسی و مواداولیه و قطعات کارخانه ها مشکلی نخواهیم داشت و تمام کالاهای گمرکات را می‌توانیم ترخیص کنیم.
لازم است همه تولید کارخانه‌های فولاد در بورس قیمت‌گذاری و عرضه شود
نماد برتر- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به تاکید وزارت صمت بر عرضه محصولات در بورس کالا، علت این تاکید را بهره‌مندی شرکت‌های تولیدکننده فولاد از مزایای بورس عنوان کرده و اعلام کرد که در همین راستا باید کل تولید کارخانجات فولاد در بورس قیمت‌گذاری و عرضه شود.
آمادگی شرکت ملی مس برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان
نماد برتر- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشستی مشترک با وزیر جهاد کشاورزی، آمادگی شرکت ملی صنایع مس ایران برای تامین کود فسفاته مورد نیاز کشاورزان را اعلام کرد.
تأمین نزدیک به ۱۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کشور
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی گفت: علی رغم مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم های ظالمانه، در ۵ماهه اول سال، نزدیک ۱۵میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده ایم.
احتمال افزایش قیمت خودرو درصورت بی توجهی به مشکلات قطعه سازان
نماد برتر- سخنگوی انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو با بیان اینکه دو حوزه بانکی و مالیاتی، صنعت قطعه‌سازی را دچار مشکلات فراوان کرده است، نسبت به تعطیلی بنگاه‌های تولیدی و در نتیجه آن افزایش بیکاری و افزایش قیمت خودرو در بازار، در صورت عدم رسیدگی عاجل هشدار داد.
گلایه قطعه‌سازان از بانک مرکزی!
نماد برتر- به اعتقاد دبیر انجمن سازندگان قطعه و مجموعه‌های خودرو کشور، برخلاف آنکه تمامی صنعتگران و نهادها به دنبال جهش تولید هستند بانک مرکزی با عدم تخصیص ارز و تامین نیاز قطعه‌سازان، دو صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی را زمین‌گیر خواهد کرد.
همه لاستیک‌ها باید در سامانه جامع تجارت عرضه شود
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار تاکید کرد که انواع لاستیک وارداتی و تولید داخل با ارز دولتی و نیمایی باید در سامانه جامع تجارت عرضه شود.