15:20 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مستاجر

پاسکاری پرداخت کمک ودیعه مسکن!
نماد برتر- درحالیکه قرار بود کمک ودیعه مسکن تا پایان مردادماه به حساب متقاضیان واریز شود اما وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به عنوان متولیان این امر پرداخت این کمک به مستاجران را بین خود پاسکاری می‌کنند و از آماده نبودن سازمان مقابل خود می‌گویند.
وقتی باید معادل قیمت خانه مالیات پرداخت!
نماد برتر- عضو کمسیون عمران مجلس معتقد است: با تصویب قانون مالیات بر خانه های خالی بسیار سختگیرانه تر در قبال خانه های خالی برخورد و این واحد های خالی از سوی صاحبان آنها به بازار فروش و اجاره عرضه خواهد شد؛ قطعا در صورت عرضه شاهد متعادل شدن و ترکیدن حباب اجاره خانه ها و قیمت ها خواهیم بود.
پرداخت بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در کردستان
نماد برتر- مدیر امور شعب بانک مسکن استان کردستان گفت: در حوزه تسهیلات خرید مسکن بیش از ۱۹هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این میزان دو برابر مبلغ جمع آوری شده در استان کردستان بوده و این نشان دهنده تعهد بانک مسکن نسبت به رفاه مردم و جامعه است.
برای پفک قیمت تعیین می‌کنیم، برای مسکن نه!
نماد برتر- مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی با بیان اینکه برای پفک قیمت تعیین می‌کنیم، اما برای مسکن نه، گفت: بخش مسکن یک بخش بی‌در و پیکر است و هر کسی وارد حوزه ساخت و ساز می شود.
آغاز ثبت نام اینترنتی وام اجاره از امروز
نماد برتر- متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن که با ارسال پیامک درخواست خود را رزرو کرده اند از ساعت ۱۱ امروز ۱۴ مرداد تا ۲۰ مرداد بر اساس آخرین رقم سمت راست کد ملی خود باید به سامانه طرح اقدام ملی مسکن مراجعه کنند.
آغاز پرداخت تسهیلات به متقاضیان طبق اولویت ها/افزایش اجاره بیش از ۲۵ درصد مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد
نماد برتر- وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات به متقاضیان طبق اولویت ها، پس از تشکیل پرونده و تایید اطلاعات از همین هفته با همکاری بانک مرکزی آغاز می‌شود.
ثبت ‌نام کمک ودیعه اجاره مسکن از امروز آغاز می شود
نماد برتر- مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: ثبت‌نام تسهیلات کمک ‌ودیعه مسکن به مستاجران از امروز شنبه ۴ مرداد ماه آغاز می‌شود.
٢٠ هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه اجاره اختصاص یافت
نماد برتر- وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع برای وام ودیعه در نظر گرفته شده است، گفت: خانوارهای پنج نفره و بیشتر و همچنین خانه‌اولی‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند در اولویت دریافت این تسهیلات هستند.
سرزمینی ثروتمند اما...
نماد برتر- یادداشت / محمد علی رفیعی
رویای خانه‌دار شدن...
نماد برتر- شاید رویای خانه‌دار شدن و داشتن یک سقف سال‌هاست که از ذهن هر فردی می‌گذرد، شاید هم خیلی ها دیگر امید داشتن یک خانه شخصی را از یاد برده‌اند.
باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کنیم
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید سوداگران را از بازار مسکن بیرون کشیده و فقط کسانی در بازار مسکن بمانند که مصرف کننده هستند.
انتقاد از درج قیمت در آگهی‌های اجاره مسکن
نماد برتر- با وجود آن‌که از ۲۱ اردیبهشت امسال به دنبال رشد قیمت‌های پیشنهادی در بازار ملک، سایت‌های اینترنتی از درج قیمت مسکن منع شده‌اند نرخ‌های اجاره قابل مشاهده است که انتقاد نمایندگان مجلس را در پی داشته است.
خانه‌های اجاره به شرط تملیک بهترین راه خانه‌دار شدن کارگران
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بهترین راه خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد به ویژه کارگران را خانه‌های اجاره به شرط تملیک دانست و گفت:اگر وام‌های بانکی و ودیعه مسکن را به کارگری که حقوقش پایین است بدهیم گرفتار و مقروض می‌شود و ناچار است از معیشت خانواده‌اش بزند تا اقساط وام را بپردازد.
گلایه "آروین" از حذف قیمت مسکن در سایت‌های اینترنتی
نماد برتر- عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران از حذف قیمت‌های مسکن در سایت‌های اینترنتی تهران گلایه کرد.
گرانی جدیدی در راه است
نماد برتر - قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است و از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند؛ این حباب با پیگیری رئیس جمهوری و همراهی معاون اول رئیس جمهوری، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شکسته خواهد شد.