00:13 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مرز

کل سیمان کشور برای عرضه صحیح به بورس کالا می‌آید
کل محصول سیمان برای عرضه صحیح و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت باید به بورس بیاید، مصالح فروشان بزرگ نیز باید در بورس خرید کنند و در سامانه افق، فاکتور بزنند.
ردپای "کی بی سی" در واردات واکسن
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی گفت: واردات دارو درگذشته تحت کنترل دولت بوده و در بسیاری از کشور‌های پیشرفته هم واردات دارو به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود اما؛ از دهه ۷۰ پای بخش خصوصی به واردات دارو بازشده و بیش از ۳۰۰ شرکت خصوصی، در حوزه واردات دارو فعالیت دارند.
ورود قیمت دلار به کانال 28 هزار /واکنش سکه به رشد قیمت طلا
قیمت دلار 2 درصد رشد کرد و به کانال 28 هزار تومان وارد شد. از سوی دیگر قیمت دلار متشکل نیز 4 درصد افزایش یافت.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
توسعه اقتصاد در گرو یکپارچگی نظری و عملیاتی است
احسان خاندوزی به جریان اصلی اقتصاد نزدیک است و مجموعه نظراتش نشان می‌دهد درک خوبی نسبت به نظرات اقتصادی دارد، این موضوع اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود ایده‌ها و عملیاتی که می‌خواهد انجام دهد به لحاظ نظری یکپارچگی لازم را داشته باشند.
مبارزه سکه در مقاومت حساس/سکه منتظر رفتار دلار
اگر امروز یک شنبه 31 مرداد 1400 قیمت دلار بتواند خود را بالای مرز ۲۷ هزار تومانی تثبیت کند،‌ تمایل به خرید در بازار سکه بیشتر خواهد شد
افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ
میزان تولید کنسانتره آهن ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن طی ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، بیش از ۶ درصد افزایش یافت و از مرز ۱۷ میلیون تن عبور کرد.
قیمت برق ارزان می شود
طی 5 سال آینده تعرفه فعلی بهای برق تغییری نخواهد کرد و با ثابت نگه داشتن تعرفه برق نه‌تنها قیمت برق افزایش نخواهد داشت بلکه با در نظر داشتن افزایش نسبی قیمت‌ها، بهای برق برای مصرف‌کننده ارزان‌تر هم تمام می‌شود.
ردپای بی برقی در افزایش قیمت دلار
​ارزایابی ماهانه تولیدات صنعتی در تیرماه از رشد 2.5 درصدی شاخص تولیدات صنعتی حکایت دارد رشدی که کمترین نرخ در 12 ماه اخیر بوده است. این رشد که بیشتر در بخش صادراتی رخ داده می تواند سرنخی از افزایش قیمت دلار باشد.
احتمال 12 میلیونی شدن قیمت سکه
در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال 12 میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند.
پیش‌بینی 15 تحلیل گر درباره قیمت طلا
آخرین نظر سنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان می دهد که احساسات کوتاه مدت در بازار طلا بار دیگر صعودی شده است.
رقابت دوبی و هرات در بازار ارز ایران/پیش بینی قیمت دلار
قیمت دلار در بازار ارز تهران با 4 عامل کاهش روبرو است اما در کنار این 4 عامل نرخ حواله درهم و قیمت دلار در بازار ارز هرات نیز اثر تعیین کننده ای در معاملات امروز دارد.
ورود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان در روز صعودی درهم
قیمت دلار از 26 هزار تومان عبور کرد و قیمت درهم امارات به 7 هزار و 200 تومان نزدیک شد. در صورت عبور درهم از این مرز، قرار گرفتن دلار بالای 26 هزار و 300 تومان محتمل است.
رکورد هزینه وام مسکن در تابستان 1400 شکست
هزینه وام مسکن در روز 17 مرداد ماه رکورد خود در تابستان را شکسته و برای نخستین بار در این فصل به کانال 61 هزار تومان وارد شد. این اتفاق سبب شد تا نرخ سود وام مسکن ارتقا یافته و به 20.9 درصد برسد.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.