08:18 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

محرم

مصوبات مهم جلسه شورای عالی بورس اعلام شد/ بررسی تحولات بازار
نماد برتر- رییس سازمان بورس با اعلام مصوبات جلسه شورای عالی بورس از بررسی تحولات بازار سرمایه و نحوه اجرایی شدن مصوبات شورا خبر داد.
گروه اقتصادی کابینه بایدن معرفی شد / دریافت اولین گزارش اطلاعاتی و امنیتی
نماد برتر- رئیس جمهور منتخب آمریکا که اولین بار گزارش اطلاعاتی و امنیتی را دریافت کرد، دست به معرفی گروه اقتصادی زد که با رکوردهایی همراه شده است .
حمله هکرهای کره شمالی به شرکت داروسازی استرازنکا
نماد برتر- هکرهای کره شمالی در هفته های اخیر تلاش کرده اند به سیستمهای شرکت داروسازی انگلیسی استرازنکا که اخیرا نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرده است، رخنه کنند.
تنش‌های داخلی در اوپک پلاس بالا گرفت
نماد برتر- آنچه که به نظر می رسید یک دیدار آرام وزیران نفت اوپک پلاس برای تمدید محدودیت عرضه در سال میلادی آینده باشد، با اعلام گلایه های برخی از تولیدکنندگان عضو این گروه با مشکل برخورد کرده است.
عربستان خواستار نظارت بیشتر آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد
نماد برتر- شورای وزرای عربستان خواستار ادامه کشف فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای ایران و سایت های محرمانه از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی شد.
آینده اوپک پلاس دوباره زیرسوال رفت
نماد برتر- با نزدیک شدن به زمان نشست وزیران اوپک پلاس، ابهامات پیرامون تصمیم این گروه درباره سیاست تولید و همچنین آینده این تشکیلات افزایش پیدا کرده است.
تولیدکنندگان نفت آماده اقدام باشند
نماد برتر- گروه اوپک پلاس در جدیدترین نشانه از آماده شدن برای به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید، از کشورهای تولیدکننده نفت عضو این گروه خواست در نشست آتی وزیران برای اقدام آماده باشند.
هکر معروف مدیر امنیت توییتر شد!
غول رسانه اجتماعی توییتر در مواجهه با تهدید مقررات سخت گیرانه و رخنه های امنیتی جدی، یکی از بهترین هکرهای جهان را برای مقابل با همه این تهدیدات به عنوان مدیر امنیت خود استخدام کرد.
خدمت جدید شرکت بورسی و اپراتور اول برای مشترکان تلفن همراه در دوران کرونا
نماد برتر- شرکت بورسی همراه اول با امکان جدید همراه‌یار را به مشترکان خدمات در محل ارائه می‌دهد تا دیگر نیازی به مراجعه انجام برخی امور مربوط به سیم‌کارت به دفاتر خدمات الکترونیک نباشد .
مذاکرات محرمانه تولیدکنندگان اوپک پلاس به کجا رسید؟
نماد برتر- مذاکرات میان اوپک و متحدانش در خصوص به تاخیر انداختن برنامه افزایش تولید نفت در ابتدای سال آینده به تاخیر سه تا شش ماهه افزایش تولید متمرکز شده است.
در فرآیند هک سایت دولتی، داده‌ای نشت نشده است
نماد برتر- سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد است: تغییر ظاهر ( Deface) ورودی سایت رصد و پایش مدیریت ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیکی از منظر نشت اطلاعات، هیچ‌گونه دستاوردی برای هکرها نداشته است.
احراز هویت پیامکی معاملات آنلاین از نیمه آذر هنوز قطعی نیست / دو دلیل
نماد برتر- رئیس مرکز نظارت برامنیت اطلاعات بازارسرمایه با اعلام دو دلیل احراز هویت پیامکی ورود به سامانه‌ معاملات آنلاین، گفت: اجرای این تصمیم از نیمه آذر هنوز قطعی نیست و باید منتظر ابلاغ سازمان بورس بود.
خدمات فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا در ایران
نماد برتر- ارائه اینترنت رایگان اپراتورهای ثابت، اینترنت رایگان برای معلمان و اساتید دانشگاهی، رایگان شدن شبکه شاد برای دانش‌آموزان، ثبت‌نام آنلاین سیم‌کارت اپراتورها نقش استارت آپ‌ها در کنترل و مهار ویروس و جلوگیری از مسافرت مبتلایان به کرونا، از اقداماتی است که با بهره‌گیری از امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان شیوع کرونا انجام شده است.
شرکتها در شرایط نوسانات ارزی پیش از دانش‌بنیان‌شدن به تسهیلات و حمایت نیاز دارند
نماد برتر- عضو هیات مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان با اشاره به نوسانات ارزی، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای افزایش تاب‌آوری به تسهیلات و حمایت‌ها، پیش از دانش‌بنیان شدن نیاز دارند.
راه‌حل‌های امنیتی برای شرکت‌هایی که دورکاری می‌کنند
نماد برتر-شیوع کرونا، دورکاری را در میان سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش داد و این در حالی است که همچنان بسیاری از شرکت‌ها روش‌های امنیتی درستی برای مقابله با باج‌افزارها و بدافزارها ندارند، هرچند نشانه‌هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا اکنون برخی سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای از راه‌حل‌های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه‌حل‌های قدیمی منسوخ پیروی می‌کنند.