18:15 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قطعه‌سازان

جان قطعه‌سازان گرفته شد تا تسهیلات رسید
نماد برتر- سال ۹۸ برای صنعت قطعه‌سازی ایران، سالی پردردسر از جهت وصول مطالباتشان از خودروسازان بزرگ و تسهیلات وعده داده شده بود. در حقیقت مدام فعالان این صنعت به دنبال جذب نقدینگی مورد نیاز بودند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
واکنش انجمن قطعه‌سازان به پرونده "گروه عظام"
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: با توجه به اینکه پرونده "گروه عظام"، مشکل حقوقی یکی از اعضای این انجمن است؛ لذا این انجمن موضع خاصی در این رابطه ندارد و تنها امیدوار است که آسیبی به تولید قطعه و خودرو در ایران وارد نشود.
احتمال توقف تولید پراید و ۴۰۵ در سال آینده
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق یکی از بندهای بسته تولیدی این وزارتخانه برای صنعت خودرو، خودروهای جدید باید در چرخه تولید قرار بگیرند و خودروهای قدیمی که در سایپا پراید و در ایران خودرو پژو ۴۰۵ است، باید از چرخه تولید خارج شوند که این در سال آینده ممکن است اتفاق بیفتد.
۸۴۴ میلیون یورو باقیمانده تسهیلات قطعه‌سازان پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، از پیشگام شدن یکی از بانک‌های عامل برای پرداخت ۸۴۴ میلیون یورو باقیمانده از تسهیلات قطعه‌سازان خبر داد و گفت: دو مشکل عمده‌ منقضی شدن مهلت پرداخت تسهیلات و نپذیرفتن بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات که وجود داشت، حل شده است.
مشتریان سراتو نگران ایفای تعهدات نباشند/ واردات خودرو آزاد نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
تولید پژو۳۰۱ بدون کمک طرف خارجی
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن قطعه‌سازان ضمن ابراز رضایت از نبود حتی یک شریک خارجی در پروژه تولید خودروی پژو ۳۰۱، اظهار کرد: اگر نتیجه تحریم‌ها، خودکفایی است ما با آغوش باز از تحریم‌ها استقبال می کنیم.
سرنوشت قطعه‌سازان هواوی باوجود تحریم‌های تجاری آمریکا
پایگاه خبری راد: بسیاری از تحلیلگران بر این باورند از آنجایی که هواوی بزرگترین غول تکنولوژی در چین است، احتمالاً از خطر فروپاشی و ورشکستگی محفوظ است اما در میان تحریم‌های تجاری آمریکا، بسیاری از تأمین کنندگان چینی قطعات آن از بین خواهند رفت.
تسهیلات به صورت ریالی در اختیار قطعه‌سازان قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو مقرر شده تسهیلات ۸۴۴ میلیون یورویی به صورت ریالی در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد.
پیشنهادات انجمن قطعه‌سازان برای تحقق رونق تولید
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، اواخر سال گذشته، ارائه تسهیلات ۴٠٠٠ میلیارد تومانی به قطعه‌سازان و حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری‌های دستوری، آغازگر رونق تولید بوده و امید است با پیشنهادات انجمن، اهداف مد نظر مقام معظم رهبری در سال رونق تولید محقق شود.
بازگشت "رنو" به ایران
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت کارخانه رنو به ایران و آغاز تولید خبر داد و گفت: احتمالا هفته آینده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به طور کامل پرداخت شود.
خودروسازی را فکر زمستان نبود
پایگاه خبری راد: خودروسازان باید از فرصت توافق هسته‌ای و پسابرجام استفاده و دامنه داخلی‌سازی قطعات را گسترش می‌دادند تا در صورت تکرار ماجرای تحریم، دوباره در گرداب افت تیراژ فرو نروند.
 انتظار بود دولت بر بازار خودرو نظارت درست و حسابی داشته باشد
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: انحصاری بودن بازار تولید خودرو، فقدان رقابت بین شرکت‌های خودروساز، وابستگی صنعت خودرو به لوازم یدکی وارداتی، چالش‌ها و نابسامانی‌های قیمتی نرخ ارز و بدهی‌های کلان خودروسازان به قطعه‌سازان بازار خودروی کشور را گرفتار نابسمانی‌های عمیق قیمتی و کیفیتی کرده است.
پشت پرده تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان معتقد است که تعیین قیمت خودرو با نقش‌آفرینی خودروسازان و دلالان در حاشیه بازار صورت گرفته و خودروسازان در این شرایط، خودروی تولیدی خود را با قیمت بالا و نقدا می‌فروشد و این در حالی است که در پرداخت طلب قطعه‌سازان که با معضلات متعدد روبرو است، تعلل می‌کند.
فروش فوری محصولات سایپا از 30 بهمن ماه
پایگاه خبری راد: گروه خودروسازی سایپا برای کنترل قیمت‌ها در بازار فروش فوری محصولات خود را آغاز می‌کند.