09:18 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قاچاق

زخم کاری قیمت گذاری بر پیکر اقتصاد در حال ترمیم است
کارشناس خبره بازار سرمایه معقتد است که تجربه دهه‌های اخیر اقتصاد ایران در اجرای قیمت گذاری دستوری باعث شده تا بورس کالا به بستر اصلی مبادلات کالاهای مهم و مواد اولیه مبدل شود که روند پرسرعت ورود کالاهای جدید به این بورس بیانگر اثبات ناکارآمدی قیمت گذاری در میان بسیاری از مسوولان و سیاست گذاران است و می توان گفت این زخم کهنه و کاری بر پیکیر اقتصاد با اعتماد به مکانیزم بورس کالا در حال ترمیم است.
انبارگردانی دلیل ادعای گم شدن فولاد...
نماد برتر - در پی ادعای "گم شدن سه میلیون تن فولاد"، فعالان این حوزه، دیدگاه‌هایی دارند که جمع‌بندی آن مشخص است که این سه میلیون تن حاصل اختلاف آماری است که با انجام انبارگردانی و حسابرسی شرکت‌ها، به وجود آمده است.
پیشنهادات توییتری نمایندگان برای تحقق شعار سال
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» به ارائه پیشنهاداتی جهت تحقق شعار سال و اجرای منویات ایشان پرداختند.
فرافکنی نکنید!
نماد برتر - نایب رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی از گرانی‌های شب عید، این ادعا که گرانی‌های به دلیل مخالفت مجلس با تشکیل وزارت بازرگانی بوده را فرافکنی دانست و آن را رد کرد.
مطالبات سهامداران و نهادهای مالی از رییس سازمان بورس درباره تخلفات
نماد برتر-جمعی از سهامداران، نهادهای مالی و سرمایه گذاری خواستار تغییر و اصلاح تخلفات در بازار سرمایه از رئیس سازمان بورس شدند .
انتقاد عضو هیات مدیره "ذوب" از قیمت گذاری دستوری فولاد / یادآوری اصل "پارتو"
نماد برتر- عضو هیات مدیره ذوب آهن با انتقاد از قیمت گذاری دستوری فولاد و یادآوری اصل "پارتو" گفت: کالایی که دوبرابر نیاز، تولید دارد و قابل قاچاق کردن هم نیست احتیاج به این همه قیل و قال ندارد.
۶ راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جبران کسری بودجه ۱۴۰۰
نماد برتر- مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف جبران کسری بودجه سال آینده ۶ راهکار به دولت ارائه کرد که ضمن درآمد زایی بالا موجب افزایش تورم و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم نمی‌شود.
کدام کالاها بیشتر احتکار شدند؟
نماد برتر- طی اّبان ماه سال جاری، ۳۰۱ انباردار متخلف به اتهام اختفاء، احتکار و عدم اعلام موجودی کالا به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و به طور کلی بعد از ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها تاکنون، کالاهای اساسی شامل برنج، چای، روغن نباتی، شکر، تخم مرغ، تجهیزات پزشکی و انواع شوینده و بهداشتی بیشترین ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان‌ها را تشکیل می‌دهد.
عدم عرضه خودرو در بورس جرم می‌شود
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به نهایی شدن طرح تحول در صنعت و بازار خودرو در کمیته صنعت این کمیسیون گفت: محور اصلی این طرح عرضه خودرو در بورس است و اگر خودرو در بورس عرضه نشود، جرم تلقی شده و مجازات آن تعیین می‌شود.
عدم عرضه محصولات خودروسازان در بورس کالا جرم است / شرایط واردات
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: عدم عرضه محصولات توسط خودروسازان در بورس کالا طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، جرم تلقی می شود .
پیشنهاد واگذاری تعیین قیمت دلار به بورس و صرافی ها / سه عامل در ریزش بازار
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سه عامل موثر در ریزش بازار از لزوم واگذاری تعیین نرخ ارز به بورس یا صرافی‌ها و اقبال معامله گران به سهام دارای دورنمای تحلیلی مثبت خبر داد.
حمایت وزیر صنعت از جذب نقدینگی ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی در بورس
نماد برتر- وزیر صنعت گفت: نقدینگی بیش از ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومانی باید از طریق روش‌هایی مانند بورس به سمت تولید حرکت کند و بازار سرمایه فرصت مناسبی برای تامین مالی شرکت‌های بزرگ است.
عرضه خودرو در بورس، از شروط مجلس برای واردات
ماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شرایط چهارگانه واردات خودرو در طرح ساماندهی صنعت خودرو را تشریح کرد.
چهار شرط مجلس برای واردات خودرو / معافیت دو محصول از عرضه در بورس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس ، شرایط چهارگانه واردات خودرو در طرح ساماندهی صنعت خودرو را اعلام کرد.
مردم را برای دریافت خودروی بی کیفیت داخلی در صف های ۲ ساله نگه می دارند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش قیمت های اخیر اظهار کرد: مردم باید هر صبح شاهد افزایش قیمت های بی دلیل و بی رویه باشند؟