08:19 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قارچ

شغل‌های خانگی پولساز را بشناسید
پایگاه خبری راد: برای شاغل شدن لازم نیست حتما تخصص داشته باشید. می‌توانید از قابلیتها و هنرهایتان در خانه استفاده کنید و با اندکی خلاقیت و نوآوری برای خودتان پول درآورید.
تا وقتی مدرک‌گرایی هست بیکاری هم هست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است بیکاری در کشور ریشه کن نمی‌شود مگر آن که جامعه از مدرک گرایی فاصله بگیرد و افراد از سنین پایین‌ با آموزشهای عملی و مهارتی آشنا شوند.
سرقت میلیون‌ها دلار ارز مجازی با هک سیم‌کارت کاربران
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد هکرها و مجرمان سایبری با انتقال اطلاعات سیم‌کارت‌های قربانیان به سیم‌کارت‌های خودشان، حساب‌های کاربری آنها برای استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده را هک کرده و مبالغ هنگفتی را به سرقت برده‌اند.
ارایه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل/تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات
پایگاه خبری راد: رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به آنچه که " ضرر سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات به کشور" خواند، اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش و همچنین ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
صادرات ۷۰ تنی حوله‌های نانویی به کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از نانو ذرات نقره توانسته حوله‌های آنتی باکتریال تولید کند و در فاز اول موفق به صادرات ۷۰ تنی این حوله به کشورهای CIS شد و کسب بازارهای روسیه و ترکمنستان فاز دوم هدف‌گذاری این شرکت به شمار می‌رود.
چرا کشاورزان علاقه‌ای به بیمه اراضی ندارند؟
پایگاه خبری راد: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به دلیل خرده مالکی بودن اکثر اراضی در مازندران، بیمه محصولات کشاورزی با استقبال زیادی روبرو نبوده و کمتر از ۱۰ درصد اراضی زراعی و باغی مازندران بیمه هستند.
تولید محلولی که برداشت قارچ را ۵ کیلوگرم افزایش می‌دهد
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به تولید نخستین بهبود دهنده رشد قارچ دکمه‌ای در کشور، گفت: بهبود دهنده رشد قارچ دکمه‌ای ۵ کیلوگرم برداشت قارچ در هر متر مربع را افزایش می‌دهد.
"فرشته‌های مرگ" کبد را از کار می‌اندازند
پایگاه خبری راد: بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با تاکید بر این که بارندگی‌های بهاری احتمال رویش قارچ‌های سمی را افزایش می‌دهد، لزوم افزایش آگاهی افراد جامعه به ویژه کودکان در مواجهه با قارچ‌های سمی آمانیتا موسوم به فرشته‌های مرگ در طبیعت را یادآور شد.
رشد قارچ نیم کیلویی در خانه یک شهروند اردکانی
پایگاه خبری راد: یک شهروند اردکانی در اتفاقی جالب و نادر هنگام سرکشی از سبزیجات باغچه‌اش، متوجه رویش یک قارچ بزرگ و عجیب در میان کاشته‌هایش می‌شود.
از مصرف قارچ‌های خود رو در طبیعت خودداری کنید
پایگاه خبری راد: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اطلاعیه‌ای با عنوان پیشگیری از مسمومیت با قارچ‌های سمی، در زمینه مصرف قارچ‌های خود رو در طبیعت هشدار داد.
بیماری قارچی تهدیدی برای صدها گونه دوزیست در سراسر جهان
پایگاه خبری راد: کارشناسان در یک مطالعه تازه تاکید کرده‌اند که نوعی بیماری قارچی صدها گونه دوزیست را در سراسر جهان تهدید می‌کند.
خطر قارچ‌های سمی در کمین مسافران و مردم محلی
پایگاه خبری راد: با آغاز فصل بهار و مساعد شدن شرایط آب و هوایی برای رویش گونه‌های گیاهی مختلف از جمله قارچ‌ها، رئیس گروه گیاهی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه شناسایی قارچ خوراکی از سمی آسان نیست، نسبت به خطرات ناشی از مصرف قارچ‌های سمی هشدار داد.
پلت‌فرم ارزکاوی دیجیتال؛ در آستانه تعطیلی
پایگاه خبری راد: یکی از سرویس‌های استخراج ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده موسوم به کوین هایو ( CoinHive) در هفته آینده به کار خود پایان می‌دهد.
علل و درمان‌ خارش پیشانی
پایگاه خبری راد: عارضه خارش پیشانی می‌تواند ناشی از محرک‌های مختلف انسانی و طبیعی باشد.
تولید اسنک از ذرت حیوانی تکذیب شد!
پایگاه خبری راد: در حالیکه پیش‌تر سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرده بود که دو برند معروف تولیدکننده اسنک پف کرده از ذرت دامی در تولید محصولات‌شان استفاده کرده و مرتکب تخلف شده‌اند، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت، اظهار کرده که در این زمینه هیچ تخلف بهداشتی صورت نگرفته و سازمان غذا و دارو نیز این موضوع را تایید کرده است.