10:30 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فساد

بانک‌ها پول‌ها را کجا خرج می‌کنند؟
مانده تسهیلات بانکی در آذر ماه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۲،۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۱۰ درصد آن مطالبات معوق، مشکوک الوصول و سررسید گذشته است (بدون احتساب تسهیلات معوق تمدید شده که از طبقه غیرجاری به طبقه جاری انتقال یافته اند و مبلغ آن مشخص نیست).
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ گامی موثر در نابودی فساد
تاکنون استفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ اثر مثبتی بر عملکرد شرکت‌ها نداشته است و به نظر می‌رسد با حذف آن قدم مثبتی برای نابودی رانت و فساد برداشته می‌شود.
بار چرخه معیوب قیمت‌گذاری دستوری روی دوش مردم
وجود برخی تحرکات برای اجرای سیاست قیمت‌گذاری دستوری در دولت سیزدهم بسیاری از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را نگران کرده است. در شرایطی که دولت سیزدهم با شعار مقابله با رانت و فساد وارد میدان عمل شده و رییس جمهور نیز بارها بر مشورت و تعامل با فعالان صنعت و کارشناسان به منظور اتخاذ تصمیمات مهم، تاکید داشته است اما بار دیگر اظهاراتی در مورد کنترل قیمت کالاها و حمایت از مردم به گوش می‌رسد. این روند حتی تابلوی بازار سهام را قرمز پوش کرد تا مشخص شود سهامداران نیز به خوبی با اثرات زیان بار قیمت‌گذاری بر فعالیت شرکت‌های تولیدی آشنا هستند.
دادخواهی فعالان بازار سرمایه از رئیس‌جمهوری
فعالان بازار سرمایه در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، با اشاره به افزایش فشارها برای توزیع رانت در برخی صنایع بورسی، خواستار حذف قیمت‌گذاری دستوری شدند.
تعادل در بازار با عرضه کل سیمان در بورس کالا
اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد
وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا
توسعه صنعت سیمان با ورود به بورس کالا حرف اغراق آمیز و گزافی نیست بلکه تکرار تجربه موفق عرضه فولاد و پتروشیمی است.
عرضه سیمان در بورس کالا قطع نمی شود
مسوولان مجوزی برای قطع عرضه سیمان در بورس کالا دریافت نکردند، با توجه به صحبت مطرح شده از سوی وزیر نیرو با خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق سهمیه مصرفی برق واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش داده می شود.
اژه‌ای دعوای ۲۵ ساله پرونده فراب را پایان می‌دهد؟
گروه صنعتی سدید و شرکت آب و برق صبا، دعوایی ۲۵ ساله بر سر مالکیت ۳۳ درصد شرکت فراب دارند که از همان ابتدا حکم دادگاه اولیه، بدوی و تجدید نظر براساس مدارک صریح و واضح مشروح بر آن بوده که ۳۳ درصد از سهام شرکت فراب، به گروه صنعتی و سدید انتقال یابد.
رتبه بسیار بد ایران در ثبات اقتصاد و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها
طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، ثبات اقتصاد کلان ایران بدترین رتبه را دارد و در میان ۱۴۰ کشور دنیا در از رتبه ۱۳۴ ایستاده و گویای فضای نامطمئن و پیش‌بینی‌نا‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها است.
افزایش رانت در بازار با حجم مبنا!
نماد برتر - سازمان بورس و اوراق بهادار (در همین دوره فعلی) برای توسعه بازار سرمایه، یک سری اولویت های احساسی دارد. یکی از این اولویت ها، توسعه نهادهای مالی است که در واقع رانت مجوز در کشور از بین برود.
مجلس و سهامدارن «شپلی» مقابل هم!
نماد برتر - نامه نگاری نمایندگان مجلس به وزیر صمت و هسدار ایشان در مورد کارخانه پلی اکریل ایران خبر ساز شد.
مرغ وارداتی رسید اما...!
نماد برتر - به دنبال مجوز هیات وزیران در رابطه با واردات ۵۰ هزار تن مرغ، اعلام گمرک ایران از رسیدن محموله ۹۰ تنی این کالا به گمرک حکایت دارد که با وجود مجوز برای ترخیص ۱۰۰ درصدی بدون کد رهگیری بانک، به دلیل عدم ارائه مجوز دامپزشکی امکان ترخیص پیدا نکرده است.
دلار باید به زیر ۱۰ هزار تومان برگردد
نماد برتر- یک کارشناس اقتصادی درباره تحقق شعار سالجاری با بیان اینکه برای ارتقای تولید باید نظام بانکی و مالیاتی اصلاح شود، گفت: اولین اقدامی که دولت بعدی باید انجام دهد رساندن دلار به ۱۰ هزار تومان است.