05:50 | يكشنبه 23 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طیور

مرغ هم پرواز می کند!
نماد برتر- در روزهای گذشته قیمت مرغ فراز و نشیب های متعددی به خود دیده است، این اتفاق از یک سو بسیاری از مردم را در خصوص کاهش قیمت مرغ و از سوی دیگر مرغداران و مرغ فروشان را دچار نگرانی کرده است.
قیمت مرغ در دی ماه چه قدر خواهد شد؟
نماد برتر- عضو اتاق بازرگانی ایران می‌گوید آنچه در روزهای گذشته در بازار مرغ رخ داد، یک اتفاق گذرا و موقتی بود و ادامه نخواهد یافت.
مرغداران زیر فشار پاسکاری دو وزارتخانه!
نماد برتر- مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: زمانی که مسئولیتهای بازرگانی بخش کشاورزی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت منتقل شد، تمام سیستم به هم ریخت و دو مسئولیتی شدن و به عبارتی دو وزارتخانه ای شدن وظایف، نظم و ترتیب توزیع و تامین نهاده ها را به هم زد و در این میان مرغداران متحمل خسارت های بسیاری شدند.
دست روی دل مرغدار نگذارید که خون است!
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان مرکزی گفت: مشکلاتی اعم از بی ثباتی قیمت حمل و نقل و افزایش قیمت نهاده ها و عدم تخصیص به موقع نهاده دولتی سبب بروز مشکلاتی در صنعت طیور شده که تداوم این مشکلات ورشکستگی بسیاری از مرغداران را همراه خواهد داشت.
تصمیمات جدید برای کنترل قیمت مرغ
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار، اختیار برنامه ریزی توزیع استانی گوشت مرغ از محل ذخایر راهبردی را به دبیرخانه کارگروه های استانی تنظیم بازار واگذار و وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کرد برنامه زمانبندی اجرای طرح اختصاص ۴۰ درصد نهاده ها به کارخانجات تولیدی خوراک دام و طیور را تا ابتدای سال آینده تهیه و ارایه دهد.
بی تدبیری‌هایی که مرغ را پر داد!
نماد برتر- افزایش شدید قیمت مرغ در روزهای اخیر، رعایت نشدن دائمی نرخ مصوب محصولات مشمول قیمت‌گذاری، نبود نظارت بر فرآیند توزیع نهاده‌های دامی و اقدام دیرهنگام نهادهای مسئول برای عرضه مرغ با نرخ دولتی در راستای تنظیم بازار همه از جمله عواملی است که دست به دست هم دادند تا مرغ را هم از سفره بخشی از جامعه حذف کنند.
مردم را برای دریافت خودروی بی کیفیت داخلی در صف های ۲ ساله نگه می دارند
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به افزایش قیمت های اخیر اظهار کرد: مردم باید هر صبح شاهد افزایش قیمت های بی دلیل و بی رویه باشند؟
در بازار مرغ چه خبر است؟
نماد برتر- بازار مرغ در این روزها به بازار پر تنشی تبدیل شده و مردم هر چند روز یکبار با افزایش قیمت های جدید در خصوص این کالا مواجه می شوند.
قیمت جدید خوراک دام و طیور اعلام شد
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار قیمت جدید نهاده‌ها در مبادی ورودی کشور را اعلام کرد.
چگونه مرغ تک نرخی می شود؟
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی تک نرخی شدن مرغ در بازار را منوط به تک نرخی شدن نهاده های دام و طیور و تامین کامل نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری در یک دوره تولید دانست.
مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر می کنند
نماد برتر- رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران بیش از ۱۵ هزار تومان است در حالی که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ ۱۲ هزارتومان تعیین شده، گفت: این اختلاف قیمت ٣٠٠٠ تومانی باعث شده که مرغداران روزانه بین ۹ تا ۱۰ میلیارد تومان ضرر کنند.
کد تخصیص ارز واردات نهاده‌های دام و طیور باطل می‌شود
نماد برتر- ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده های دام و طیور که تخصیص و تامین ارز آنها انجام ولی اقدام موثر و به موقع توسط واردکنندگان انجام نشده و کالا وارد کشور نشده است، مقرر کرد که کد تخصیص ارز آن‌ها ابطال و کد به وارد کنندگان واجد شرایط واگذار شود.
امسال تولید در شهرکهای کشاورزی به ۶۰۰ هزار تن می رسد
نماد برتر- رئیس هیات مدیره شهرکهای کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال میزان تولیدات در شهرکهای کشاورزی به ۶۰۰ هزار تن برسد و این در حالی است که دو سال پیش در این شهرکها حتی بیش از یک کیلو هم نمی توانستیم محصولی تولید کنیم.
روحانی با توافق دو وزیر در واگذاری ستاد تنظیم بازار به وزارت کشاورزی مخالفت کرد
نماد برتر- رئیس جمهور ضمن مخالفت با تصمیم دو وزیر برای واگذاری ستاد تنظیم بازار به وزارت کشاورزی، خواستار رسیدگی موضوع در ستاد اقتصادی دولت شد.
مرغداران رغبتی به جوجه ریزی ندارند
نماد برتر- نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: مرغداران می دانند که عدم امکان تامین نهاده و از طرفی اصرار ستاد تنظیم بازار به اجرای قیمت مصوب باعث ضرر و زیان آنها خواهد شد و بنابراین میل و رغبت آنها به جوجه ریزی کاهش یافته است.