11:40 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طبل

واقعیاتی کمتر گفته‌شده درباره «دانشگاه» در ایران و جهان
پایگاه خبری راد: دفترچه‌های انتخاب رشته‌ی کنکور سال ۹۷، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند؛ حرف‌هایی که اغلب تازه نیستند اما تاکنون به این رسایی شنیده نمی‌شدند.
ارزهای صادراتی جزو اموال عمومی است/مدافعان آزادسازی نرخ ارز حالا پاسخگو باشند
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان این‌که ارزهای حاصل از صادرات پتروشیمی‌ها، معادن و فلزات مبتنی بر دارایی‌های بین نسلی و اموال عمومی هستند، توزیع این ارزها با قیمت بازار آزاد را نادرست ارزیابی کرد.
استقبال کمتر از ۱۰۰۰ میلیارد از طرح ۱۰۰۰۰ میلیاردی نوسازی واحدهای صنعتی!
پایگاه خبری راد: با گذشت بیش از یکسال از آغاز طرح نوسازی و بهسازی صنایع و در نظر گرفتن اعتباری معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای واحدهای صنعتی، اما استقبال از این طرح به یک دهم مبلغ مورد نظر هم نرسیده است.
به عقب برنگردیم
پایگاه خبری راد: زمزمه‌های تغییر در مدیریت شهری در پی قانون منع بکارگیری بازنشستگان و دمیدن هر روزه به تنور شایعه آن بیش از زلزله احتمالی تهران برای این پایتخت چند میلیونی خسران بار است؛ شایعاتی که لرزه‌های آن در شهری که در آن زندگی می‌کنیم ممکن است خسارت و تبعاتی به مراتب ویرانگر و مخرب‌تر از زلزله برجای بگذارد و ویرانه‌های آن در بلندمدت رخ نشان دهد و حال شهر تهران را بدتر کند.
۴۵۰۰ مگاوات برق در سازمان‌های دولتی صرف خنک سازی می شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ۴۵۰۰ مگاوات برق را صرف بهره‌برداری از دستگاه‌های سرمایشی خود می‌کنند که درصدد کنترل این وضعیت هستیم.
صنعتگران پنجه در پنجه بازگشت تحریم
پایگاه خبری راد: با بازگشت تحریم‌ها، صنعتگران و واحدهای تولیدی فضای جدید و سختی را تجربه خواهند کرد و به طور حتم برنامه‌ریزی صحیح می‌تواند از کاهش فشارهای اقتصادی در این حوزه بکاهد.
نقش پول پرفشار در ایجاد نابسامانی‌های خودرویی، ارزی و مسکن
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عرضه خودروهای دپو شده در انبار خودروسازان را در کاهش التهاب بازار خودرو تاثیرگذار دانست.
"آب" را فدای تجارت ترجیحی نکنیم
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: تجارت خارجی بدون لحاظ مولفه‌های مرتبط با مصرف آب، یک تلاش کور برای صرفه‌جویی ارزی است که در نهایت به خسران ملی منجر می‌شود.
دو طرح صنعتی منتظر دستور جهانگیری
پایگاه خبری راد: دو طرح "رونق تولید" و "بهسازی و نوسازی صنایع" از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده و در انتظار تصویب توسط این ستاد و ابلاغ از سوی معاون اول رییس جمهوری است.
ایران ۶۰ هزار رأس اسب دارد
پایگاه خبری راد: قائم مقام معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: بالغ بر ۶۰ هزار رأس اسب در سطح کشور سرشماری شده است.
کشتی بازار ارز کجا پهلو گرفته است؟
پایگاه خبری راد: متاسفانه با سیاست‌گذاری‌های فعلی مشخص نیست، آینده اقتصادی ایران به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد، حتی اقتصاددان‌ها و فعالان حوزه اقتصادی هم می‌گویند نمی‌دانند که تا پایان سال قیمت ارز چه میزان خواهد بود؟
تلاش و برنامه‌ریزی برای اینکه جیره‌بندی آب نداشته باشیم
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: مردم به حدی از درک رسیده‌اند که می‌دانند وقتی بارش در ۴ ماهه اول ۹۷ - ۹۶ حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل کمتر است، اخلاق اجازه نمی‌دهد بالاتر از الگوی مصرف، آب مصرف کنیم، ولی قطعا تلاش و برنامه‌ریزی‌ها بر این مبناست که جیره‌بندی آب نداشته باشیم و این فرض مهم را هم داریم که مردم همکاری لازم را خواهند داشت.
آنچه "میرزاخانی" به ما آموخت، شکستن تابوی پیشرفت زنان بود
پایگاه خبری راد: دانشگاه صنعتی شریف مراسم بزرگداشت مریم میرزاخانی دانشمند ایرانی و بانوی ریاضیات جهان را با حضور و استقبال بیش از هزار استاد و دانشجو، دوستداران و خانواده این دانشمند فقید از سراسر کشور برگزار کرد.
کسب و کارهایی که با "محرّم" جان گرفتند
پایگاه خبری راد: محرم هر سال حال و هوای خاصی دارد. عطر معنویت در کوچه پس کوچه‌های شهرها می‌پیچد، دلها در این ماه آسمانی می‌شود و لبها نام غریب کربلا را ذکر می‌گوید.
هزینه‌های میلیونی برای موزیک هیأت‌ها!
پایگاه خبری راد: برخلاف سال‌های گذشته که در مراسم عزاداری ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) مردم بر اساس اعتقادات مذهبی فعالیت می‌کردند، این روزها برای انجام برخی امور در هیأت‌ها و تکایا هزینه‌های چند میلیونی دریافت می‌شود.